Νέα “καμπάνα” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Πρόστιμο 28.000 ευρώ σε ΔΕΗ και δήμο Αθηναίων

Πολίτης δεχόταν οχλήσεις για οφειλές σε ακίνητα που δεν είναι “ούτε ιδιοκτήτης, ούτε ενοικιαστής”

NEWSROOM
Νέα “καμπάνα” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Πρόστιμο 28.000 ευρώ σε ΔΕΗ και δήμο Αθηναίων

Επί διετία πολίτης δεχόταν σχεδόν καθημερινά τηλεφωνικές κλήσεις για οφειλές προς τη ΔΕΗ από δικηγορικά γραφεία και εισπρακτικές εταιρείες, που συνεργαζόταν η επιχείρηση, ενώ έλαβε και σχετική ειδοποίηση από το δήμο Αθηναίων.

Με δύο αλλεπάλληλες καταγγελίες προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ανέφερε πως οι οχλήσεις που δεχόταν έρχονταν ακόμη και μετά την επικοινωνία με την ΔΕΗ για τη διαγραφή των στοιχείων του από τα επίμαχα ακίνητα, όπου έλαβε διαβεβαίωση πως τα προσωπικά του δεδομένα έχουν διορθωθεί επιτυχώς στο μηχανογραφικό της σύστημα.

Κάτι, ωστόσο, που δεν έγινε επιτυχώς όπως φάνηκε και από την απόφαση της Αρχής η οποία επέβαλε πρόστιμο 25.000 ευρώ στη ΔΕΗ και 3.000 ευρώ προς το δήμο Αθηναίων.

Ο πολίτης υπέβαλε δύο καταγγελίες στην Αρχή. Με την πρώτη καταγγελία στρεφόταν κατά της ΔΕΗ για παραβίαση του δικαιώματος διόρθωσης/διαγραφής. Συγκεκριμένα, ο καταγγέλλων στις … αιτήθηκε στη ΔΕΗ Α.Ε. τη διόρθωση/διαγραφή των στοιχείων του από τα συστήματα της εταιρείας για ακίνητα που δεν είναι «ούτε ιδιοκτήτης, ούτε ενοικιαστής», εκτός από το ακίνητο επί της παραλίας Χ, το οποίο είναι στην κυριότητά του. Η εταιρεία απάντησε στον καταγγέλλοντα στις … ότι τα προσωπικά του δεδομένα έχουν διορθωθεί επιτυχώς στο μηχανογραφικό της σύστημα.

Ωστόσο, από τον Δεκέμβριο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021, ο καταγγέλλων, όπως αναφέρει, δεχόταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τηλεφωνικές οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία και εισπρακτικές εταιρείες σχετικά με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ για παροχές σε ακίνητα, στις οποίες, κατά τους ισχυρισμούς του, θα έπρεπε να έχουν διαγραφεί τα στοιχεία του και στις … απηύθυνε εκ νέου αίτημα προς τη ΔΕΗ για διαγραφή των στοιχείων του και συγκεκριμένα τον ΑΦΜ του από τις επίμαχες παροχές που δεν τον αφορούν. Επίσης, ο καταγγέλλων παρέλαβε τη με ημερομηνία έκδοσης … ταμειακή πρόσκληση του Δήμου Αθηναίων για οφειλές ακινήτου επί της οδού …, ύψους … ευρώ.

Η Αρχή διαβίβασε την καταγγελία στη ΔΕΗ για την παροχή απόψεων και η εταιρεία με την απάντησή της στην Αρχή ανέφερε, προσκομίζοντας σχετική αλληλογραφία με τον καταγγέλλοντα, ότι ο τελευταίος όφειλε, όπως τον είχε ήδη ενημερώσει πλειστάκις η εταιρεία, να αποκαταστήσει την πραγματική και νομική κατάσταση των παροχών, για τις οποίες έχει με δική του ενέργεια δηλωθεί (στην εφαρμογή e-bill), ως υπεύθυνος επικοινωνίας, ώστε να γίνει  διόρθωση/αντικατάσταση των στοιχείων των «πραγματικών δικαιούχων».

Στη συνέχεια η Αρχή, απέστειλε έγγραφο στον καταγγέλλοντα, επισημαίνοντας τα όσα ανέφερε η ΔΕΗ Α.Ε., σύμφωνα με την οποία προκειμένου να καταστεί δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματος διόρθωσης/διαγραφής των στοιχείων του καταγγέλλοντος, του ζητήθηκε να ενεργοποιηθεί προς την ορθή και πλήρη αποκατάσταση της ιστορικότητας των επίμαχων παροχών, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο ηλεκτρικής ενέργειας. Η Αρχή καταλήγοντας ανέφερε ότι ολοκλήρωσε επί του παρόντος την εξέταση της υπόθεσης.

Eurokinissi

Νέα “καμπάνα” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Η δεύτερη καταγγελία

Ο πολίτης επανήλθε προς την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και υπέβαλε και δεύτερη συμπληρωματική καταγγελία κατά δικηγορικών γραφείων και εισπρακτικών εταιρειών, καθώς και του Δήμου Αθηναίων, την οποία κοινοποιεί και στη ΔΕΗ Α.Ε. για έλλειψη κατάλληλων οργανωτικών και τεχνικών μέτρων και παράνομη επεξεργασία χωρίς νόμιμη βάση, κατά τους ισχυρισμούς του, λόγω των συνεχών τηλεφωνικών οχλήσεων από τους πρώτους καταγγελλόμενους για ληξιπρόθεσμες οφειλές των ακινήτων, για παροχές για τις οποίες είχε δηλωθεί ως πρόσωπο επικοινωνίας, και για την υπ’ αρ. πρωτ. … ταμειακή πρόσκληση του Δήμου Αθηναίων με ημερομηνία έκδοσης την … για οφειλές προς τη ΔΕΗ που αφορούσε παροχή, για την οποία, όπως αναφέρει, η ΔΕΗ είχε με την … αποδεχθεί ότι δεν αφορά τον καταγγέλλοντα.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις τηλεφωνικές οχλήσεις που δεχόταν ο καταγγέλλων από τις δικηγορικές εταιρείες και την εισπρακτική εταιρεία, αναφέρει ότι η ΔΕΗ Α.Ε. στις … τον ενημέρωσε ότι διέγραψε επιτυχώς από το μηχανογραφικό της σύστημα τα στοιχεία του από τις παροχές ακινήτων στην οδό … και … και στις … με νέο μήνυμα επιβεβαίωσε ότι το μοναδικό ακίνητο που τον αφορά είναι στον Χ.

Ωστόσο, όπως αναφέρει ο καταγγέλλων, από τον Δεκέμβριο 2020 έως και τον Ιανουάριο του 2022, ενώ ενημέρωνε τη ΔΕΗ, τα δικηγορικά γραφεία και την εισπρακτική εται σε κάθε τηλεφωνική κλήση ότι ουδεμία σχέση είχε με τα ακίνητα, συνέχιζε να δέχεται κλήσεις για ληξιπρόθεσμες οφειλές σε σχέση με τις επίμαχες παροχές, και παρά την άσκηση του δικαιώματος διόρθωσης/διαγραφής στη ΔΕΗ Α.Ε. αποδεικνύεται, με το από … ηλεκτρονικό μήνυμα της ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με το οποίο ο ΑΦΜ του καταγγέλλοντος συνεχίζει να παρουσιάζεται σε έντεκα (11) παροχές που δεν τον αφορούν, ότι η ΔΕΗ Α.Ε. δεν έχει διαγράψει τα στοιχεία του από τις εν λόγω παροχές.

Επίσης, αναφορικά με την ως άνω αναφερθείσα ταμειακή πρόσκληση από τον Δήμο Αθηναίων, ο καταγγέλλων απέστειλε στις … ηλεκτρονικό μήνυμα στον Δήμο Αθηναίων για να ενημερωθεί σχετικά με τις πηγές προέλευσης των δεδομένων, για το εάν έχει ενημερώσει τη ΔΕΗ ως όφειλε και σε πόσες παροχές λανθασμένα αναφέρεται ο ΑΦΜ του και στις … άσκησε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος το δικαίωμα διαγραφής των στοιχείων του, αλλά ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει απαντήσει σε κανένα από τα ηλεκτρονικά μηνύματα του καταγγέλλοντος, εντός των προβλεπόμενων από τον νόμο προθεσμιών.

Τέλος, ο καταγγέλλων αναφέρει ότι τα δικηγορικά γραφεία, η εισπρακτική εταιρεία και ο Δήμος Αθηναίων ενώ είχαν ενημερωθεί από τον ίδιο για το ότι δεν σχετίζεται πλέον με τις εν λόγω παροχές δεν ενημέρωναν τη ΔΕΗ για τη λάθος καταχώριση των στοιχείων του, αναφέροντας ξανά ότι, εφόσον η ΔΕΗ ήδη από τον Νοέμβριο του 2020 τον είχε ενημερώσει για την επιτυχή διαγραφή των προσωπικών του δεδομένων, έπρεπε αυτή να είχε ενημερώσει αντίστοιχα και τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς αποδίδοντας τα ανωτέρω σε έλλειψη κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων.

Η απόφαση της Αρχής : Αποζημίωση 28.000 ευρώ

Σύμφωνα με την απόφαση αναφέρεται πως η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων:

Α. Επιβάλλει στη ΔΕΗ Α.Ε., ως υπεύθυνο επεξεργασίας, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 εδαφ. θ’ του ΓΚΠΔ, πρόστιμο ύψους επτάμιση χιλιάδων ευρώ (7.500 €) ευρώ για την παραβίαση του ασκηθέντος δικαιώματος διόρθωσης (άρθρα 16 και 12 παρ. 2 και 3 του ΓΚΠΔ).

Β. Επιβάλλει στη ΔΕΗ Α.Ε., ως υπεύθυνο επεξεργασίας, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 εδαφ. θ’ του ΓΚΠΔ, πρόστιμο ύψους επτάμιση χιλιάδων ευρώ (7.500 €) ευρώ για την παραβίαση του ασκηθέντος δικαιώματος διαγραφής (άρθρα 17 β΄, γ΄ και δ’ και 12 παρ. 2 και 3 του ΓΚΠΔ).

Γ. Επιβάλλει στη ΔΕΗ Α.Ε., ως υπεύθυνο επεξεργασίας, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 εδαφ. θ’ του ΓΚΠΔ, πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000 €) ευρώ για την παραβίαση των αρχών της νομιμότητας και της ακρίβειας της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα του καταγγέλλοντος (άρ. 5 παρ. 1 στοιχ. α’ και δ’ του ΓΚΠΔ).

Δ. Επιβάλλει στον Δήμο Αθηναίων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 εδαφ. θ’ του ΓΚΠΔ, πρόστιμο ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000 €) ευρώ για παραβίαση του άρθρου 12 παρ. 3 του ΓΚΠΔ.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr