Νομική διένεξη για το πλοίο «ΣΥΜΗ ΙΙ»: Αναστολή εκτέλεσης πλειστηριασμού
Σημαντική νομική αντιπαράθεση ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου - Θα ανασταλεί ο πλειστηριασμός για το πλοίο που εξυπηρετεί τουριστικές διαδρομές;

Σε μία σημαντική νομική αντιπαράθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία «Ναυτική Αιγαίου ΙΚΕ» επιδιώκει την αναστολή εκτέλεσης πλειστηριασμού για το πλοίο «ΣΥΜΗ ΙΙ».
Η υπόθεση αφορά στην αναγκαστική κατάσχεση του πλοίου, που επισπεύδεται από ιδιώτη πιστωτή, για οφειλές ύψους 51.657,47 €.
Η συζήτηση της αιτήσεως αναστολής προσδιορίστηκε για την 3η Ιανουαρίου 2025.
Το επίμαχο πλοίο, το οποίο αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της τουριστικής ναυτιλίας της περιοχής, βρίσκεται στο επίκεντρο μίας διαμάχης που αναδεικνύει τη σύνθετη φύση των ναυτιλιακών και οικονομικών διαφορών.
Η νομική διαμάχη ξεκίνησε με την αναγκαστική κατάσχεση του πλοίου στις 25 Νοεμβρίου 2024. Η ενέργεια αυτή βασίστηκε σε οφειλή ύψους 51.657,47 €, για την οποία ο επισπεύδων επικαλείται εκτελεστό τίτλο. Η «Ναυτική Αιγαίου ΙΚΕ», ωστόσο, αμφισβητεί τη νομιμότητα της διαδικασίας, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία της δεν φέρει ευθύνη για την επίδικη οφειλή.
Το «ΣΥΜΗ ΙΙ», επιβατηγό-τουριστικό πλοίο ελληνικής σημαίας, έχει ολικό μήκος 36,68 μέτρα, πλάτος 12,48 μέτρα και ολική χωρητικότητα 499,33 κόρους. Είναι εξοπλισμένο με δύο κύριες μηχανές εσωτερικής καύσης ισχύος 1721 BHP εκάστη.
Το πλοίο εξυπηρετεί τουριστικές διαδρομές στη Δωδεκάνησο, προσφέροντας κρίσιμες μεταφορικές υπηρεσίες. Η «Ναυτική Αιγαίου ΙΚΕ» έχει αναλάβει την εκμετάλλευση και διαχείρισή του έως το 2033 μέσω σύμβασης εφοπλισμού.
Η «Ναυτική Αιγαίου ΙΚΕ» έχει καταθέσει ανακοπή κατά της κατάσχεσης και του επικείμενου πλειστηριασμού, επικαλούμενη τέσσερις βασικούς λόγους:
Σφάλματα στην κατασχετήρια έκθεση: Η εταιρεία αναφέρει ότι εμφανίζεται λανθασμένα ως οφειλέτρια στη διαδικασία εκτέλεσης, γεγονός που πλήττει τη φερεγγυότητά της.
Αοριστία της περιγραφής: Στην κατασχετήρια έκθεση δεν αναφέρονται με ακρίβεια τα εξαρτήματα, παραρτήματα και άλλα κατασχεθέντα στοιχεία του πλοίου, κάτι που προκαλεί νομική ασάφεια.
Απαγόρευση εκτέλεσης λόγω εξυγίανσης: Η πλοιοκτήτρια εταιρεία «ΑΝΕΣ Α.Ε.» έχει υποβάλει αίτηση επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης, που προβλέπει αυτόματη αναστολή καταδιωκτικών μέτρων.
Καταχρηστική άσκηση δικαιώματος: Ο επισπεύδων φέρεται να καταχράται το δικαίωμα του πλειστηριασμού, επιλέγοντας να στοχεύσει περιουσιακό στοιχείο που εκμεταλλεύεται τρίτη εταιρεία.
Η «Ναυτική Αιγαίου ΙΚΕ» υπογραμμίζει ότι ο επικείμενος πλειστηριασμός θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την ίδια και την τοπική οικονομία της Ρόδου. Το πλοίο αποτελεί βασική πηγή εσόδων, με ετήσιο κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 850.000 € από τουριστικά δρομολόγια. Η εταιρεία απασχολεί 15 μόνιμους ναυτικούς και 10 τεχνικούς υποστήριξης, ενώ συνεργάζεται με τοπικούς προμηθευτές και φορείς.
Επιπλέον, η τουριστική περίοδος για το 2025 βρίσκεται προ των πυλών, με ήδη προγραμματισμένες κρατήσεις.
Η απώλεια του πλοίου θα πλήξει όχι μόνο την εταιρεία αλλά και το ευρύτερο δίκτυο συνεργατών της, προκαλώντας οικονομική ύφεση στην περιοχή.
Η αίτηση αναστολής εκτέλεσης βασίζεται στις διατάξεις του άρθρου 1012 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, το οποίο επιτρέπει την αναστολή εκτέλεσης υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύεται σοβαρός κίνδυνος ανεπανόρθωτης βλάβης.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι πληροί τα κριτήρια αυτά, καθώς ο πλειστηριασμός του πλοίου θα οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή.
Η απόφαση του Πρωτοδικείου Ρόδου για την αίτηση αναστολής αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Πηγή: dimokratiki.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός 59χρονος οδηγός ταξί στο Ίλιον Ο καιρός την Κυριακή: Η πρόγνωση από το Meteo 2025: Tα τριήμερα και οι αργίες του νέου έτους Allou Fun Park εναντίον Δήμου Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη: Σημερινή ανακοίνωσηΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr