Ο διαδικτυακός φαντομάς… χτύπησε και το gov.gr – Πώς έστησε την κομπίνα με την οποία έκαναν “φτερά” χιλιάδες ευρώ από τραπεζικούς λογαριασμούς

Πρόσφατο θύμα του μία γυναίκα, που είδε να εξανεμίζονται πάνω από 8.500 ευρώ. Τι αναφέρει στην αγωγή της και τι λέει ο δικηγόρος της Γ. Μπουλούκος.

NEWSROOM
Ο διαδικτυακός φαντομάς… χτύπησε και το gov.gr – Πώς έστησε την κομπίνα με την οποία έκαναν “φτερά” χιλιάδες ευρώ από τραπεζικούς λογαριασμούς

Τα κενά της τράπεζας, που τηρούνταν λογαριασμοί, της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, αλλά μέχρι και του ίδιου του gov.gr εκμεταλλεύθηκε επιτήδειος απατεώνας για να φέρει εις πέρας τις διαδικτυακές του απάτες. Έναντι όλων αυτών στρέφεται τώρα το τελευταίο θύμα, διεκδικώντας μάλιστα αποζημίωση άνω των 270.000 ευρώ.

Όλα ξεκίνησαν από ένα μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο που έλαβε το τελευταίο θύμα, με το οποίο ενημερωνόταν πως είχε ζητήσει αλλαγή κάρτας SIM από κάποιο κατάστημα της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και στη συνέχεια με άλλο μήνυμα ότι η αλλαγή προσωπικών στοιχείων ολοκληρώθηκε. Το κινητό τηλέφωνο ήταν δηλωμένο στην τράπεζα για το web banking.

Επιχειρώντας να ξεδιαλύνει τι είχε συμβεί, άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της απάτης. Ο απατεώνας είχε εμφανιστεί σε κατάστημα με φωτοτυπία της ταυτότητας του θύματος ζητώντας να αγοράσει sim και αριθμό κινητού της εταιρείας, με την οποία ήδη συνεργαζόταν, δηλώνοντας πως ήταν σύζυγός της.

Κάνοντας η εταιρεία την αλλαγή στη sim χωρίς να υπάρξει ουσιαστική διασταύρωση, στη συνέχεια προχώρησε και στην αποδοχή ηλεκτρονικής αίτησης για αλλαγή των προσωπικών στοιχείων. «Δήθεν με δική μου ηλεκτρονική εξουσιοδότηση εξηγμένη από το δια του Internet εγκατασταθέντος από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης συστήματος GOV.GR, χωρίς να υπάρχει φυσική υπογραφή μου επ’ αυτής, της γνησιότητας της τεκμαιρόμενης – αναπληρούμενης εκ του επί του εγγράφου αποτυπούμενου ΄΄μόνου΄΄ κωδικού αριθμού και χωρίς καν ούτε στο ελάχιστο να απασχολήσει και να προβληματίσει την δεύτερη εναγόμενη η παρατιθέμενη σε αυτήν (την εξουσιοδότηση) εκτεταμένη διαφοροποίηση των δηλουμένων σε αυτή πλείστων ατομικών μου στοιχείων που βέβαια ουδεμία σχέση έχουν με τα αναγραφόμενα στο τηρούμενο από αυτήν Μητρώο Συνδρομητών προσωπικό μου δελτίο» όπως αναφέρει στην αγωγή της.

Ο απατεώνας απέκτησε πρόσβαση στους κωδικούς του Taxis, του ΑΦΜ, έλαβε γνώση των τραπεζικών της λογαριασμών και στη συνέχεια εξέδωσε με άνεση προπληρωμένες κάρτες, τις οποίες χρησιμοποίησε για ηλεκτρονικές αγορές.

Διαδικτυακές απάτες: Παραβίασα το σύστημα gsis, λέει ο δράστης

Μάλιστα, ο εγκέφαλος της απάτης που συνελήφθη μετά την μήνυση του θύματος παραδέχθηκε την πράξη του και περιγράφει όπως περιλαμβάνεται και στην αγωγή με γλαφυρό τρόπο το πώς έγινε το κόλπο: «Σχετικά με τις κατηγορίες που μου αποδίδετε ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΟΛΕΣ. Συγκεκριμένα την 25.02.2021 στα Ιωάννινα (…), στις 30.04.2021 στο Περιστέρι (…), στις 07.05.2021 στην Νεάπολη Θεσσαλονίκης (…). Ακόμη στις 15.05.2021 παραβίασα το σύστημα gsis και αφού απέκτησα τους κωδικούς της … (σ.σ. του τελευταίου θύματος), έδωσα ηλεκτρονική εξουσιοδότηση και πήγα σε κατάστημα … (σ.σ. εταιρείας κινητής τηλεφωνίας)  στην Νεάπολη Θεσσαλονίκης, όπου με χρήση της πλαστής εξουσιοδοτήσεως έκδωσα κάρτα SIM με τον αριθμό τηλεφωνικής σύνδεσης που ανήκει στην … και ακολούθως απέκτησα πρόσβαση στην εφαρμογή e-banking τραπεζικών της λογαριασμών της … τράπεζας και αγόρασα πάλι ηλεκτρονικά προϊόντα από το … συνολικής αξίας 8.500 ευρώ περίπου, τα οποία παρέλαβα εγώ ο ίδιος πάλι από το υποκατάστημα της Ευκαρπίας. Τα προϊόντα στην συνέχεια τα πούλησα σε αγνώστους και τα χρήματα που κέρδισα τα μετέτρεψα και αυτά σε bitcoin …».

Μετά την αποκάλυψη πως υπήρξε παραβίαση του gsis, το θύμα αναφέρει πως «εν όψει του γεγονότος ότι το σύστημα gsis ανήκει στην αρμοδιότητα του Ελληνικού Δημοσίου και δή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απευθύνθηκα στο εν λόγω Υπουργείο και υπέβαλα σχετικά ερωτήματα την 26.06.2021 και 30.06.2021»

Όπως όμως προσθέτει στην αγωγή: «Από το περιεχόμενο της απάντησης αυτής αβίαστα το τέταρτο των εναγομένων ομολογεί την ύπαρξη κενών στο ψηφιακό σύστημα gov.gr και την ύπαρξη πυλών από τις οποίες μπορεί να εισέλθει και να προσβάλει ο ικανός hacker. Και την εκμετάλλευση αυτών από τον συγκεκριμένο hacker – κακοποιό και την εντεύθεν επέμβαση του κακοποιού – χάκερ … »

Γνωστός για διαδικτυακές απάτες από το 2018

Όπως αναφέρει το θύμα της απάτης στην αγωγή «την ύπαρξη, το ποιόν και την έντονη δραστηριότητα του κακοποιού – πλαστογράφου – απατεώνα …. και των μελών των διαφόρων συμμοριών του που έχει συστήσει για παράνομη πρόσβαση σε σύστημα πληροφοριών, Διείσδυση σε συστήματα και επικοινωνίες, παράβαση Διατάξεων του Ν. 2472/1997 σε συνδυασμό με το άρθρο 38 του Ν. 4624/2019 ΄΄Περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα΄΄ γνώριζαν άριστα όλοι οι εναγόμενοι από τις αρχές του έτους 2019».

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, παρά την ενημέρωση για την παράνομη δραστηριότητα του συγκεκριμένου ατόμου, ποτέ μέχρι σήμερα να έλαβαν κάποιο συγκεκριμένο μέτρο πρόληψης και προστασίας των πολιτών που έχουν συνδεθεί στις τραπεζικές συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου και της κινητής τηλεφωνίας.

Είναι χαρακτηριστικό πως ως δράστης ηλεκτρονικού εγκλήματος καθίσταται γνωστός στους εναγόμενους από τον Ιούνιο του 2018, ενώ σε βάρος του έχουν κατατεθεί 4 δικογραφίες στη Δικαιοσύνη.

Σύμφωνα και με την αγωγή από την υποβολή δικογραφιών διαφόρων αρμοδίων αστυνομικών αρχών «προκύπτουν 38 παράνομες εγκληματικές δραστηριότητες του …. από το χρονικό διάστημα 17.06.2018 μέχρι την 04.03.2020 μέσω Διαδικτύου, e-banking – πιστωτικών καρτών τραπεζών με χρήση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, με ανάληψη χιλιάδων ευρώ, άνω των (300.000) από τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων ανυποψίαστων πολιτών για την αγορά ηλεκτρονικών συσκευών (κυρίως μεγάλης αξίας κινητών τηλεφώνων τελευταίας τεχνολογίας) ως και για την πληρωμή οφειλών τρίτων προς το Δημόσιο π.χ. ΔΕΗ, καθώς και την έκδοση εικονικών χρεωστικών καρτών».

Γιώργος Μπουλούκος: Εκτεθειμένος ο συναλλασσόμενος σε επιτήδειους και παραλείψεις αρμοδίων

Η υπόθεση έχει ευρύτατο κοινωνικό και οικονομικό ενδιαφέρον. Αφορά στην ασφάλεια των διαδικτυακών συναλλαγών και την ευθύνη των φορέων της πολιτείας και των τραπεζών και εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Σε μια περίοδο που καλείται ή υποχρεώνεται ο πολίτης να διεξάγει τις συναλλαγές του διαδικτυακά οφείλεται προς αυτόν η εξασφάλιση ασφαλούς διαδικτυακού περιβάλλοντος και στην περίπτωση κενών και παραλείψεων η ανάληψη της ευθύνης από τους υπεύθυνους. Το πολυδιαφημισμένο από την κυβέρνηση gov.gr ενέχει, όπως αποδεικνύεται από την συγκεκριμένη υπόθεση, που σημειωτέον δεν είναι μοναδική, πολλούς κινδύνους. Εξάλλου, όπως συνεχώς αναδεικνύεται τα τραπεζικά συστήματα web banking είναι διάτρητα. Δυστυχώς, όμως, ο συναλλασσόμενος βρίσκεται εκτεθειμένος τόσο στις παράνομες δραστηριότητες επιτηδείων όσο και στις παραλείψεις και το «ανεύθυνο» των αρμοδίων.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr