Ο εξωδικαστικός μηχανισμός δεν δουλεύει και οι πλειστηριασμοί γίνονται κανονικά: Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία
Μόνον 600 από τους 34.000 χρήστες της πλατφόρμας κατόρθωσαν να υποβάλουν οριστική αίτηση. Στη διετία 2020- 2021 έγιναν 22.000 πλειστηριασμοί.
«Κενό γράμμα» παραμένει η διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, καθώς όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία του dikastiko.gr οι πλειστηριασμοί όχι μόνον καλά κρατούν, αλλά μάλιστα μέσα στη διετία 2020- 2021 διενεργήθηκαν σχεδόν 22.000 εκποιήσεις ακινήτων, ενώ εδώ και καιρό έχουν επισημανθεί τα προβλήματα.
Η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης λειτουργεί θεωρητικά εδώ και μισό χρόνο, στην πράξη όμως έχει εξυπηρετήσει ελάχιστους πολίτες, αφήνοντας στον αέρα δεκάδες άλλους που δεν μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, όπως είχε αναφέρει και στο dikastiko.gr η δικηγόρος Κατερίνα Φραγκάκη, η οποία έχει ασχοληθεί με περισσότερες από 120 σχετικές υποθέσεις.
Τη «χαρτογράφηση» των πλειστηριασμών που διενεργήθηκαν κατά τα έτη 2020- 2021 αποτυπώνει η επίσημη απάντηση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Πλειστηριασμών μετά από σχετικό αίτημα του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείων Αθηνών- Πειραιώς, Αιγαίου και Δωδεκανήσου, το οποίο υπέβαλε ο πρόεδρος του Γ. Ρούσκας.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2020 αναγγέλθηκαν 26.045 πλειστηριασμοί και διενεργήθηκαν 10.666. Από αυτούς ποσοστό 37,25% κρίθηκαν γόνιμοι και συγκεκριμένα 3.973 γόνιμοι και 6.693 άγονοι.
Η πλειονότητα των πλειστηριασμών πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Οκτωβρίου (3.613 πλειστηριασμοί), Σεπτεμβρίου (3.251) και Φεβρουαρίου (1.679).
Παράλληλα, τα στοιχεία καταδεικνύουν πως το 2021 αναρτήθηκαν για να διενεργηθούν 23.073 πλειστηριασμοί, εκ των οποίων διενεργήθηκαν οι 11.302. Όπως αποτυπώνεται από το ηλεκτρονικό σύστημα μεταξύ αυτών οι 2.971 κρίθηκαν γόνιμοι (ποσοστό 26,28% επί του συνόλου) και οι 8.331 άγονοι.
Στο διάστημα του 2021, η συντριπτική πλειοψηφία των πλειστηριασμών έγινε τον Δεκέμβριο (2.657), ενώ είχαν προηγηθεί οι πλειστηριασμοί του Ιουλίου (2.304), του Ιουνίου (1.736)
Στην απάντησή του προς τον Σύλλογο, η αρμόδια εταιρεία που διαχειρίζεται το Ηλεκτρονικό Σύστημα Πλειστηριασμών αναφέρει πως «κατά τα δύο αυτά έτη, λόγω της πανδημίας, υπήρχαν πολύμηνες αναστολές διενέργειας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Ειδικότερα κατά το έτος 2020 – βάσει σχετικών Π.Ν.Π. – δεν διενεργήθηκαν πλειστηριασμοί από την 13/03/2020 έως και την 31/07/2020 καθώς και από 7/11/2020 έως και την 31/12/2020, συνολικά 194 ημέρες».
Και προστίθεται: «Κατά συνέπεια εάν προστεθούν και οι ημέρες του Αυγούστου όπου δεν διενεργούνται πλειστηριασμοί συμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο συνολικός χρόνος μη διενέργειας πλειστηριασμών κατά το 2020 ανέρχεται σε ποσοστό 44,7% των συνολικών ημερών του έτους».
Αντιστοίχως, αναφέρεται πως για το έτος 2021 δεν διενεργήθηκαν πλειστηριασμοί, κατόπιν έκδοσης σχετικών Π.Ν.Π. από την 1/01/2021 έως και την 13/05/2011 συνολικά 132 ημέρες. «Ακολουθώντας την αυτή υπολογιστική διαδικασία, ο συνολικός χρόνος μη διενέργειας πλειστηριασμών κατά το 2021, ανέρχεται σε ποσοστό 44,7% των συνολικών ημερών του έτους».
Οι δυσλειτουργίες του συστήματος
Στην πράξη το σύστημα υπολειτουργεί, όπως αποκάλυψε και το dikastiko.gr σύμφωνα με τις αναφορές από τη δικηγόρο Κατερίνα Φραγκάκη, αναφερόμενη στα προβλήματα του συστήματος.
«Η επιστολή μου προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταικούρα για τις δυσλειτουργίες του εξωδικαστικού μηχανισμού απαντήθηκε τελικά από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Στην απάντηση της η Ειδική Γραμματεία αναφέρει οτι από τους 34.000 χρήστες, μόνο οι 600 κατάφεραν να υποβάλλουν οριστικά την αίτηση τους, ενώ η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη 7 μήνες» σχολιάζει η δικηγόρος Κατερίνα Φραγκάκη.
Σύμφωνα με την κυρία Φραγκάκη «οι αριθμοί λοιπόν μιλούν από μόνοι τους και αποδεικνύεται ότι η πλατφόρμα υπολειτουργεί και τα τεχνικά προβλήματα σταματάνε τη διαδικασία στις περισσότερες και όχι σε μεμονομένες περιπτώσεις.
Είναι ξεκάθαρο, οτι η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα πρέπει άμεσα να επιλύσει τα προβλήματα αυτά, που έχει η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, τα οποία προέρχονται εξαιτίας των τεχνικών δυσλειτουργιών και της γραφειοκρατίας, τα οποία προσπαθούν να τα επιλύσουν 5 ολόκληρους μήνες και ακόμα υφίστανται».
Υπογραμμίζει πως «η μόνη άμεση λύση για την επίλυση των προβλημάτων αυτών, είναι η δημιουργία ενός help desk, στο οποίο θα καλούν οι χρήστες, ώστε απευθείας να επιλύονται τα προβλήματα αυτά και ταυτόχρονα να λειτουργεί μια επιτροπή αποτελούμενη από υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, της ΑΑΔΕ και των Τράπεζων, που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό, ώστε να καμφθεί η γραφειοκρατία και να προχωρήσει η διαδικασία».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρόταση μομφής – ΔΕΙΤΕ LIVE: Συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η συζήτηση στη Βουλή Αυτό είναι το κείμενο της πρώτης αγωγής αποζημίωσης κατά της Αττικής Οδού – Πώς περιγράφει το Γολγοθά της μία εργαζόμενη γυναίκα, όπως κατατέθηκε από τον δικηγόρο της Ι. Καλαβρή Βιασμός 24χρονης: Παρατείνεται η αγωνία – Τι θα γίνει με τις τοξικολογικές εξετάσεις της Γεωργίας Βίντεο-ντοκουμέντο αμέσως μετά το τροχαίο του Τζώρτζη Μονογυιού: Φίλος του προσπαθεί να τον επαναφέρει στη ζωήΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr