Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Ο Μεγάλος Περίπατος που διχάζει την Αθήνα, οι εναλλακτικές διαδρομές για τη διευκόλυνση και το επερχόμενο σχέδιο Μπακογιάννη για τη “Διπλή Ανάπλαση”

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Ο Μεγάλος Περίπατος που διχάζει την Αθήνα, οι εναλλακτικές διαδρομές για τη διευκόλυνση και το επερχόμενο σχέδιο Μπακογιάννη για τη “Διπλή Ανάπλαση”

Τι προβλέπει η μελέτη των συγκοινωνιολόγων που επικαλείται ο Δήμος Αθηναίων – Ποιες οι εναλλακτικές διαδρομές που προτείνονται

Οι εποχούμενοι Αθηναίοι ταλαιπωρούνται στο μποτιλιάρισμα του κέντρου, ενώ την ίδια στιγμή ο Δήμος Αθηναίων προσπαθεί να αμυνθεί και να υπερασπιστεί το πιο φιλόδοξο μεταρρυθμιστικό του σχέδιο για την πόλη. Αυτό είναι το σκηνικό του σχεδίου “Μεγάλου Περιπατου”, ύστερα από μόλις μία ημέρα εφαρμογής των δραστικών παρεμβάσεων, κυρίως στην Πανεπιστημίου.

Με την Όλγας κλειστή και την Πανεπιστημίου στενεμένη κατά το ήμισυ, το κέντρο της πρωτεύουσας συμπιέστηκε. Ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, η συμφόρηση δημιούργησε μια αλυσιδωτή αντίδραση, προξενώντας ατελείωτες ουρές μόλις και μετά βίας κινούμενων οχημάτων σε έναν νοητό κύκλο από τη Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα έως τους Αμπελόκηπους.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι οδηγοί δεν απέφυγαν τη διάσχιση του κέντρου. Είτε επειδή αψήφισαν τις σχετικές προειδοποιήσεις για αυξημένη επιβάρυνση λόγω των έργων, είτε επειδή απλώς δεν ενημερώθηκαν.

Ο Δήμος Αθηναίων, τη Δευτέρα το απόγευμα, επικοινώνησε εκ νέου στον Τύπο τη συγκοινωνιολογική μελέτη για τις συνέπειες που θα έχουν στην κυκλοφορία της πόλης οι παρεμβάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο, υπενθυμίζοντας πως τη συγκεκριμένη μελέτη του ΕΜΠ ψήφισαν κατά ευρεία πλειοψηφία τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου.

Διαβάστε ΕΔΩ τη μελέτη

Κατά τη συγκοινωνιολογική μελέτη του ΕΜΠ, όρος για την εξομάλυνση και την ισορρόπηση της κυκλοφορίας στις νέες συνθήκες που επιβάλει ο Μεγάλος Περίπατος, είναι ότι ένα ποσοστό -πολύ χαμηλό, κάτω του 10%- των οδηγών, θα σταματήσει να διασχίζει το κέντρο, μόνο και μόνο επειδή έτσι το συνήθιζε επί χρόνια ή και δεκαετίες. Τα νέα δεδομένα, απαιτούν, υποχρεωτικά και νέες δυνατότητες προσαρμογής. Και η προσαρμογή απαιτεί χρόνο.

Το ΚΚΕ

Το ΚΚΕ, πάντως, ως σταθερά αντιπολιτευόμενη δύναμη σε όλα τα πεδία της πολιτικής ζωής, εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το κομφούζιο. Η οποία αναφέρει τα εξής: «Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο Κέντρο. Αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά.»

Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων. Είναι πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο.»

Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».

Κ. Μπακογιάννης: Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες

Ευρύτατη συζήτηση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκλήθηκαν στην Αθήνα, από την πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περίπατου», απασχόλησε τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της.

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. «Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες» και η Ομάδα των Επιστημόνων «παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα μεγάλο έργο που συζητείτο επί 35 χρόνια και τώρα γίνεται και επιφέρει μεγάλες αλλαγές προς όφελος των ίδιων των κατοίκων της πόλης.

Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο.

Ο επικεφαλής της « Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του. Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαιεσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη».

Ο επικεφαλής της « Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.

«Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης « Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.

Χρήσιμες οδηγίες για τη μετακίνηση με ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας με τον «Μεγάλο Περίπατο»

Η επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατάρτισε την συνολική μελέτη για τον «Μεγάλο Περίπατο», κάνει η καθημερινή καταγραφή και αξιολόγηση όλων των διαστάσεων της πιλοτικής εφαρμογής του. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων, «για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα».

Για τη διευκόλυνση των οδηγών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου, προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

1. Από Νότια Προάστια:

Προς Ομόνοια

Χαμοστέρνας – Πειραιώς

Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους

α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

Προς Πλάκα

Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)

2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:

α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)

β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)

3. Από Βόρεια προς Κέντρο

α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων

β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος

γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους

4. Από Βόρεια προς Νότια

Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)

5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι

α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη

β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)

Κ. Μπακογιάννης: Μέσα στο καλοκαίρι το σχέδιο για τη «Διπλή Ανάπλαση»

Ολοκληρωμένο σχέδιο για την επανεκκίνηση της «Διπλής Ανάπλασης» καταρτίζει ο δήμος Αθηναίων και όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα είναι έτοιμο εντός του καλοκαιριού, οπότε και θα παρουσιαστεί. Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη, το Σχέδιο θα περιλαμβάνει έναν οδικό χάρτη με αναλυτικά τα έργα και τις παρεμβάσεις που θα γίνουν, κοστολόγηση, πηγές χρηματοδότησης και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Πρόκειται για ένα «εξαιρετικά σύνθετο και περίπλοκο έργο, από τα μεγαλύτερα που θα έχουν γίνει στην Αθήνα, γι’ αυτό απαιτείται σοβαρότητα και υπευθυνότητα» είπε, απαντώντας σε αναφορές των επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης. Με το έργο αυτό αλλά και την κατασκευή σημαντικών υποδομών που θα προβλέπει, ολόκληρη η περιοχή που σήμερα είναι «η πίσω αυλή της πόλης, θα αναβαθμιστεί» πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας του δήμου, Αλέξανδρος Τσιατσιάμης. Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ», Παύλος Γερουλάνος, μεταξύ άλλων, ρώτησε αν όντως υπήρξε συνάντηση του δημάρχου με τον μεγαλοπαράγοντα του Παναθηναικού, Δημήτρη Γιαννακόπουλο και αν δόθηκαν υποσχέσεις. «Υπάρχουν καταγγελίες ότι ο δήμος τα έχει βρει με τον ιδιοκτήτη της ΠΑΕ» πρόσθεσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Νίκος Σοφιανός.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ