Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ πήγαν στην Κομισιόν την ανάθεση του έργου για την προβολή του ΕΟΤ

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ πήγαν στην Κομισιόν την ανάθεση του έργου για την προβολή του ΕΟΤ

Η ανάθεση του έργου της τουριστικής προβολής του εθνικού φορέα Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στην ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece ΑΕ έφτασε στην Κομισιόν μέσα από ερώτηση που κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, προκειμένου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τοποθετηθεί εάν η εν λόγω νομοθετική πράξη της ελληνικής κυβέρνησης για την απευθείας ανάθεση του έργου παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Στην ερώτησή τους οι πέντε Ευρωβουλευτές καλούν την Κομισιόν να τοποθετηθεί αφενός εάν συμμερίζεται τη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, και αφετέρου πώς θα διασφαλίσει ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προβλέπονται για την υλοποίηση των προγραμμάτων τουριστικής προώθησης και προβολής των ελληνικών αρχών, δεν θα δαπανηθούν κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Σύμφωνα με δελτίο τύπου την ερώτηση υπέβαλαν οι ευρωβουλευτές Έλενα Κουντουρά, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης και Πέτρος Κόκκαλης, υποστηρίζοντας ότι «η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που κατάρτισε και θέσπισε η Ελληνική Κυβέρνηση τον Απρίλιο 2020 με πρόσχημα την πανδημία, και κυρώθηκε πρόσφατα με νόμο, έχει ήδη εγείρει θύελλα αντιδράσεων ως προς τη σκοπιμότητά της και τη νομιμότητά της». Παράλληλα οι Ευρωβουλευτές υπέβαλαν μάλιστα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόσφατη γνώμη της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, που έκρινε ότι η επίμαχη διάταξη δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.

«H ΠΝΠ, με πρωτοφανή τρόπο, κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών, χωρίς ποιοτικά κριτήρια και ανεξαρτήτως αξίας, με απευθείας ανάθεση στη Marketing Greece έως το τέλος Αυγούστου 2020 για προγράμματα και δράσεις τουριστικής προβολής και διαφήμισης», σημειώνουν και προσθέτουν ότι «Η κυβέρνηση επέλεξε να συμπεριλάβει ονομαστικά στη διάταξη μόνο τη Marketing Greece, αποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και παραβιάζει βασικές αρχές του κράτους δικαίου».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ