Παρήγγειλε ακριβά εσώρουχα από ηλεκτρονικό κατάστημα και παρέλαβε… 2 μεταχειρισμένες μπλούζες

Ο άνδρας πλήρωσε το αντίτιμο και παρέλαβε το δέμα όμως όταν το άνοιξε έμεινε εμβρόντητος

NEWSROOM
Παρήγγειλε ακριβά εσώρουχα από ηλεκτρονικό κατάστημα και παρέλαβε… 2 μεταχειρισμένες μπλούζες

Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά απάτης μέσω διαδικτύου που καταγγέλλονται στις Αρχές από τα θύματα που “την πατάνε” και ψάχνουν μετά να βρουν το δίκιο τους. Μία τέτοια νέα υπόθεση απάτης με την αγορά αγαθών μέσω internet απασχολεί τους αστυνομικούς στη Ρόδο.

Υπόθεση απάτης μέσω internet: Παρήγγειλε ακριβά εσώρουχα από ηλεκτρονικό κατάστημα και παρέλαβε… 2 μεταχειρισμένες μπλούζες

Πιο συγκεκριμένα, ένας 47χρονος Ελληνικής καταγωγής, στις 17 Σεπτεμβρίου 2023 το πρωί, πραγματοποίησε ηλεκτρονική παραγγελία από ηλεκτρονική σελίδα αγοράς ρούχων και παρήγγειλε εσώρουχα μάρκας «Tommy Hilfiger» αξίας 80,50 ευρώ.

Σύμφωνα με την dimokratiki.gr, αντί της παραγγελίας που έκανε του απέστειλαν ένα δέμα με αποστολέα το ηλεκτρονικό κατάστημα e-prosfores247 το οποίο παρέλαβε την 28η Σεπτεμβρίου 2023 πληρώνοντας  κανονικά το αντίτιμο. Όταν όμως άνοιξε το δέμα τον περίμενε μια έκπληξη καθώς αυτό περιείχε δύο μπλούζες μεταχειρισμένες!

Η προσπάθεια του να βγάλει άκρη, αποδείχθηκε μάταια και τελικά κατήγγειλε στην αστυνομία στις 29Σεπτεμβρίου 2023 το απόγευμα, στις ότι έπεσε θύμα απάτης

freepik

Οδηγίες από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την προστασία των καταναλωτών κατά τις ηλεκτρονικές αγορές

  • Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.
  • Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν, ειδικότερα, την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί, μάλιστα, ένδειξη απάτης.
  • Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο ”διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης” – browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.
  • Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.
  • Τα αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στον ιστότοπό τους σήματα εμπιστοσύνης των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των οργανισμών που διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας και απορρήτου προσωπικών δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη και ότι τηρεί τους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.
  • Να αποφεύγουν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που απαιτούν, αποκλειστικά, την προείσπραξη του τιμήματος των αγαθών μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, paypal ή τραπεζικού εμβάσματος και δεν διαθέτουν την αντικαταβολή ή την ηλεκτρονική πληρωμή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.
  • Να μην πείθονται από τις υπερβολικά δελεαστικές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.
  • Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal).
  • Θα πρέπει, τέλος, οι καταναλωτές να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή. Αν χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τον έμπορο, να προτιμούν το ηλεκτρονικό μήνυμα. Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση προβλήματος, θα έχουν στη διάθεσή τους έμπρακτες αποδείξεις της επαφής-επικοινωνίας τους, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες της συναλλαγής που έχουν συμφωνηθεί.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ