Πρόστιμο 20.000 ευρώ σε εταιρεία για την όχληση των τηλεφωνικών κλήσεων για διαφημιστικούς λόγους

Τέσσερις επιπλήξεις και δύο πρόστιμα επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε βάρος της εταιρείας τηλεφωνικών υπηρεσιών WIND με αφορμή καταγγελίες καταναλωτών για τον γνωστό βραχνά… των αζήτητων τηλεφωνικών κλήσεων για διαφημιστικούς σκοπούς! Ειδικότερα η Ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 20.000 ευρώ (15.000 και 5.000 αντίστοιχα) με αφορμή την εξέταση έξι καταγγελιών για […]

NEWSROOM
Πρόστιμο 20.000 ευρώ σε εταιρεία για την όχληση των τηλεφωνικών κλήσεων για διαφημιστικούς λόγους

Τέσσερις επιπλήξεις και δύο πρόστιμα επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε βάρος της εταιρείας τηλεφωνικών υπηρεσιών WIND με αφορμή καταγγελίες καταναλωτών για τον γνωστό βραχνά… των αζήτητων τηλεφωνικών κλήσεων για διαφημιστικούς σκοπούς!

Ειδικότερα η Ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 20.000 ευρώ (15.000 και 5.000 αντίστοιχα) με αφορμή την εξέταση έξι καταγγελιών για αζήτητες τηλεφωνικές κλήσεις για σκοπό προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών εκ μέρους της WIND. Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, οι έξι καταγγελίες είχαν διαφορετική βαρύτητα και υπόβαθρο, με τέσσερις από αυτές να καταλήγουν στην επιβολή επίπληξης και προειδοποίησης προς τη WIND και την Αρχή να ζητά από την εταιρεία να βελτιώσει τις διαδικασίες της προς μελλοντική αποφυγή παρόμοιων περιστατικών.

Ωστόσο, η Αρχή αποφάσισε ότι σε δύο εξ αυτών έπρεπε να προχωρήσει στην επιβολή χρηματικού προστίμου, καθώς συνδρομητής άλλης τηλεφωνικής εταιρείας κατήγγειλε ότι κλήθηκε για διαφημιστικούς λόγους ενώ έχει εγγραφεί στο µητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 του παρόχου του (Nova) και παρόλο που έχει ενημερώσει κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει κλήσεις από τη WIND αλλά και ούτε κλήσεις που αφορούν την προώθηση προϊόντων, η εν λόγω εταιρεία συνέχιζε απτόητη τις επαφές της. Η Αρχή επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο 15.000 ευρώ κρίνοντας καταρχάς πως η κλήση αυτή πραγματοποιήθηκε υποκρύπτοντας το σκοπό της κλήσης που ήταν διαφημιστικός. Σύμφωνα με την Αρχή η πρακτική αυτή, όπως προκύπτει από το σενάριο κλήσης και από τις απαντήσεις της Wind και της ΠΛΕΓΜΑ είναι εκτεταµένη, δηλαδή αφορά µεγάλο αριθµό συνδροµητών τηλεφωνίας, δεν περιορίζεται στην κλήση που αφορά η καταγγελία και πραγµατοποιείται µε σκοπό να παρακαµφθούν οι δηλώσεις των συνδροµητών που έχουν ενταχθεί στο µητρώο του αρ. 11 του ν. 3471/2006.

Η άλλη καταγγελία αφορούσε συνδρομητή της WIND ο οποίος είχε κατ’ επανάληψη εκφράσει στην εταιρεία την αντίρρηση του στα συγκεκριμένα τηλεφωνικά καλέσματα, παρόλα αυτά δέχθηκε τρεις τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς η ερευνητικούς σκοπούς. Από τη πλευρά της η WIND ενώπιον της Αρχής επικαλέστηκε σφάλµα στη διαδικασία της, ωστόσο η Αρχή, στο σκεπτικό της έκρινε ότι ο χρόνος του σφάλµατος το 2018, δεν αποτελεί ελαφρυντικό, ιδίως αν συνυπολογισθεί ότι όλα τα ζητήµατα σχετικά µε τις δηλώσεις συνδροµητών στο µητρώο του άρθρου 11 είχαν ήδη επισηµανθεί στην εταιρεία από το 2016, δηλαδή δύο χρόνια πριν το προαναφερόμενο σφάλμα. Πάντως η Αρχή δέχθηκε ότι η Wind προχώρησε σε ενέργειες ώστε να αποφευχθεί η εκ νέου εµφάνιση τέτοιου περιστατικού. Ωστόσο επέβαλε μικρότερο πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ καθώς δέχθηκε ότι η πρακτική αφορά µικρότερο αριθµό συνδροµητών της Wind και οφείλεται σε αβλεψία χωρίς δόλο.

Για τις υπόλοιπες καταγγελίες με σχετικό περιεχόμενο η Αρχή επιβάλλει στην WIND την κύρωση της επίπληξης, και της προειδοποίησης προκειμένου η εν λόγω εταιρεία να βελτιώσει τις διαδικασίες της ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια περιστατικά και να ενημερώσει την Αρχή εντός τριμήνου.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr