Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας – Συγκλονίζει ο πατέρας του 29χρονου Υποσμηναγού – ΒΙΝΤΕΟ

«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Φεύγω γιατί το πρωί πετάω μας είπε. Πέταξε και τέλος...», ανέφερε ο πατέρας του 29χρονου Υποσμηναγού Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα που εντοπίστηκε νεκρός. Αγωνιώδεις έρευνες για τον 31χρονο κυβερνήτη του μοιραίου Phantom.

NEWSROOM
Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας – Συγκλονίζει ο πατέρας του 29χρονου Υποσμηναγού – ΒΙΝΤΕΟ

Πληθαίνουν τα ερωτήματα αναφορικά με τα αίτια της τραγωδίας που προκάλεσε η συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους Phantom τη Δευτέρα κοντά στην Ανδραβίδα, βυθίζοντας στο πένθος τις Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικότερα την Πολεμική Αεροπορία για το χαμό του 29χρονου Υποσμηναγού Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα. 

Όπως μετέδωσε το dikastiko.gr, τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί, στο πλαίσιο άσκησης «χαμηλής ναυτιλίας», για την εκπαίδευση των ιπταμένων σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια (περίπου 100 μέτρα) πάνω από ξηρά και θάλασσα.

Άγνωστο γιατί, το ένα αεροσκάφος κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας, 29 ετών / Eurokinissi

Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Ριψοκίνδυνες ασκήσεις και ο υψηλός κίνδυνος ατυχήματος

Σύμφωνα με αεροπορικές πηγές, οι ασκήσεις αυτές πραγματοποιούνται με στόχο την εξοικείωση των ιπτάμενων σε δύσκολες συνθήκες και πέταγμα σε χαμηλό ύψος πάνω από την θάλασσα, ώστε αν βρεθούν σε αντίστοιχη κατάσταση σε πραγματικές συνθήκες αερομαχίας, οι πιλότοι να έχουν σχετική εμπειρία και να μην εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ.

Πρόκειται δηλαδή για κατηγορία ασκήσεων ιδιαίτερα απαιτητικών που εγκυμονούν σημαντικούς κινδύνους ατυχήματος καθώς πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλά ύψη και ρεαλιστικές συνθήκες. Οι συνθήκες των πτήσεων είναι πραγματικά δύσκολες γιατί περιλαμβάνουν υψηλές ταχύτητες, μεγάλη κλίση, μεγάλες στροφές και αρκετά G.

«Όταν πετάς χαμηλά με μεγάλες ταχύτητες και κάνεις ελιγμούς, με στροφές και με πολλά g ανά πάσα στιγμή υπάρχει ενδεχόμενο να γίνει ατύχημα ή μπορεί να υπάρχουν και άλλοι παράγοντες», δήλωσε στη ΕΡΤ ο Πτέραρχος ε.α. και αμυντικός αναλυτής Κωνσταντίνος Ιατρίδης.

Οποιαδήποτε βλάβη στο αεροσκάφος, όπως για παράδειγμα μία βλάβη στο πηδάλιο, μπορεί να αποδειχθεί μοιραία, καθώς ο πιλότος δεν έχει καθόλου χρόνο να αντιδράσει, ειδικά από την πίεση που του ασκείται εκείνη την ώρα.

Πηγές από το ΓΕΑ ανέφεραν στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN πως η Ελληνική Αεροπορία έχει 33 συνολικά F-4 Phantom και όλα είναι αναβαθμισμένα και αξιόμαχα διαφορετικά δεν θα πετούσαν και δεν θα συμμετείχαν σε ασκήσεις.

Σημειώνεται πως τα συγκεκριμένα αεροπλάνα είναι διθέσια και σε καιρό ειρήνης χρησιμοποιούνται για ασκήσεις που έχουν στόχο την εκπαίδευση των ιπτάμενων της πολεμικής αεροπορίας.

Eurokinissi

Πατέρας 29χρονου υποσμηναγού: “Φεύγω γιατί το πρωί πετάω μας είπε. Πέταξε και τέλος…”

O πατέρας του άτυχου υποσμηναγού, Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα μίλησε τη Δευτέρα στην ΕΡΤ περιγράφοντας πως ο γιος τους χαιρέτισε βιαστικά χθες τους δικούς του ανθρώπους για να πάει στη μονάδα του.

«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Φεύγω γιατί το πρωί πετάω μας είπε. Πέταξε και τέλος…» είπε ο πατέρας του και περιέγραψε με λίγα λόγια την αγάπη που είχε ο γιός του για την Πολεμική Αεροπορία.

«Του έλεγα κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά και εκείνος μου είπε, όχι, θα δηλώσω πρώτη την Ικάρων. Τη δήλωσε πρώτη και καταστραφήκαμε όλοι».

Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Έρευνες όλη τη νύχτα

Συνεχίστηκε και κατά τις βραδινές ώρες της Δευτέρας η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του αεροσκάφους Phantom F-4.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, στην περιοχή επιχειρούσαν 1 C-130, 1 Super Puma, 1 S-70 (τα Ε/Π εναλλάσσονταν κατά τη διάρκεια της νύκτας) και πλωτά μέσα του ΛΣ, τα οποία ερευνούν την θαλάσσια περιοχή προκειμένου να εντοπίσουν τον πιλότο του αεροσκάφους.

Όσο ο 31χρονος Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης αγνοείται, οι έρευνες δεν θα σταματήσουν πέριξ του τελευταίου στίγματος του μοιραίου F-4 Phantom, όπως άλλωστε προτάσσει και το πρωτόκολλο έρευνας και διάσωσης.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ