“Καμπάνα” 5.000 ευρώ σε εταιρεία λόγω διαφημιστικών μηνυμάτων – Επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα

Χρειάστηκε παρέμβαση και πρόστιμο από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ώστε να γίνει δεκτό το αίτημα διαγραφής πολιτών από λίστες αποστολής μηνυμάτων.

NEWSROOM
“Καμπάνα” 5.000 ευρώ σε εταιρεία λόγω διαφημιστικών μηνυμάτων – Επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα

Τεχνικό πρόβλημα επικαλέστηκε εταιρεία για τη μη διαγραφή δεδομένων και την συνέχιση αποστολής μηνυμάτων για σκοπούς προώθησης προϊόντων. Στην προσφυγή του στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, πολίτης κατήγγειλε ότι παρά το γεγονός πως είχε ζητήσει κατ’ επανάληψη και με διάφορους τρόπους – ακόμη και με εκείνους που του υποδείχθηκαν – να διαγραφούν τα δεδομένα του από συγκεκριμένη εταιρεία και να μην συνεχιστεί η αποστολή μηνυμάτων, δεν κατέστη δυνατόν το αίτημά του να γίνει δεκτό.

Όπως προέκυψε μάλιστα κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης από την ανεξάρτητη Αρχή, άλλοι 78 πολίτες αν και δεν προσέφυγαν σε αυτήν, είχαν προχωρήσει σε καταγγελίες προς την εταιρεία για τη μη διαγραφή τους από την αποστολή μηνυμάτων προώθησης προϊόντων, ενώ υπήρξαν και άλλα πέντε αιτήματα διαμαρτυρίας.

Ειδικότερα, αναφέρεται: «Από τα στοιχεία που στη συνέχεια ζήτησε Αρχή και σε συνέχεια της έρευνας του υπευθύνου επεξεργασίας προέκυψε ότι υπήρξαν άλλες 78 περιπτώσεις αποτυχίας στην ικανοποίηση του δικαιώματος διαγραφής υποκειμένων καθώς και 5 αιτήματα-διαμαρτυρίας για το ζήτημα αυτό, τα οποία ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεν είχε εντοπίσει μέσω των διαδικασιών που εφάρμοζε, ούτε επίσης και το τεχνικό σφάλμα. Διαπιστώνεται λοιπόν ότι η εταιρεία δεν διέθετε στην πράξη τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε να εξασφαλίσει τη διαγραφή των δεδομένων, ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του ΓΚΠΔ και να προστατεύονται τα δικαιώματα των υποκειμένων των δεδομένων». Για το λόγο αυτό η Αρχή έκρινε πως υπήρξε παραβίαση του Κανονισμού.

Οι ισχυρισμοί της εταιρείας

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε η εταιρεία στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων «εντοπίστηκε συγκεκριμένο τεχνικό πρόβλημα» μεταξύ του συγχρονισμού του κεντρικού συστήματος καταγραφής δεδομένων και των επιμέρους βάσεων δεδομένων μεταξύ των οποίων και εκείνη για τα e-mail.

«Λόγω ενός τεχνικού σφάλματος στα υπολογιστικά συστήματα της Εταιρείας, δημιουργήθηκε διπλή εγγραφή της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του καταγγέλλοντος στη Βάση Δεδομένων E-mail. Το τεχνικό αυτό σφάλμα της διπλής εγγραφής εντοπίστηκε και διορθώθηκε άμεσα προκειμένου να μην επαναληφθεί στο μέλλον. Ωστόσο, το διπλό αρχείο εγγραφής της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) του καταγγέλλοντος παρέμεινε στη Βάση Δεδομένων E-mail, με αποτέλεσμα ενώ το πρώτο αρχείο εγγραφής διαγράφηκε κανονικά, το δεύτερο αρχείο παρέμεινε στη Βάση Δεδομένων E-mail. Έτσι, όταν ο καταγγέλλων υπέβαλε αίτημα διαγραφής από τη Βάση Δεδομένων E-mail, κάνοντας χρήση του συνδέσμου διαγραφής/απεγγραφής, το αίτημα καταγράφηκε μεν επιτυχώς στον Κύριο Πίνακα Δεδομένων, αλλά η διαδικασία συγχρονισμού απέτυχε να αντικαταστήσει/διαγράψει τη διπλή εγγραφή της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του καταγγέλλοντος στη Βάση Δεδομένων E-mail. Συνεπώς, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο καταγγέλλων συνέχισε να λαμβάνει e-mail» υπήρξε το επιχείρημα της εταιρείας.

Έξι μήνες για τον εντοπισμό του «τεχνικού προβλήματος»

Ωστόσο, η ανεξάρτητη Αρχή στην απόφασή της εμφάνισε διαφορετική άποψη, δεδομένου μάλιστα όπως επισημαίνει πως για τον εντοπισμό και την επίλυση του τεχνικού αυτού προβλήματος χρειάστηκαν έξι μήνες από την εταιρεία.

«Η Αρχή λαμβάνει υπόψη επιβαρυντικά, ότι η παράβαση σχετίζεται με άσκηση δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων, ότι το τεχνικό σφάλμα είχε διάρκεια ενός εξαμήνου και είχε επηρεάσει 79 υποκείμενα των δεδομένων, ότι υπήρξαν διαμαρτυρίες 5 υποκειμένων των δεδομένων τα οποία λόγω λάθος διαδικασιών δεν έλαβαν απάντηση, ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα και χρησιμοποιεί τεχνικές ηλεκτρονικής επικοινωνίας, συνεπώς θα όφειλε να έχει φροντίσει για την ορθή ανταπόκριση στα αιτήματα άσκησης δικαιωμάτων» επισημαίνεται στην απόφαση.

Και για τους λόγους αυτούς καταλήγει στο «αποτελεσματικό, αναλογικό και αποτρεπτικό διοικητικό χρηματικό πρόστιμο που αρμόζει στην συγκεκριμένη περίπτωση σύμφωνα με τις ειδικότερες περιστάσεις αυτής, ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000,00) ευρώ, για τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβιάσεις».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ