Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Σφοδρή καταγγελία δικηγόρων: Τροπολογία εξομοιώνει τους δικηγόρους με τις εισπρακτικές εταιρείες – Πόσα τηλεφωνήματα σε οφειλέτες επιτρέπει

Η ρύθμιση κατά τους δικηγόρους είναι ελλιπής γιατί δεν θέτει νέο πλαίσιο προστασίας για τους καταναλωτές. Όπως λένε πρέπει να αυξηθεί το χρονικό διάστημα εντός του οποίου δικαιούνται – εισπρακτικές και δικηγόροι- να ενοχλούν τους πολίτες και να επιβάλλεται –στους δικηγόρους- διοικητικό πρόστιμο και όχι πειθαρχικό για το οποίο η απόφαση βγαίνει μετά από 2-3 χρόνια. Κι αυτό γιατί στο μεσοδιάστημα οι δικηγορικές εταιρίες συνεχίζουν κανονικά τις οχλήσεις τους.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Σφοδρή καταγγελία δικηγόρων: Τροπολογία εξομοιώνει τους δικηγόρους με τις εισπρακτικές εταιρείες – Πόσα τηλεφωνήματα σε οφειλέτες επιτρέπει freepik

Καταγγελία δικηγόρων: Μια προσθήκη που, κατά τον νομοθέτη, προσπαθεί να θεσπίσει πλαίσιο για τις οχλήσεις από δικηγορικές εταιρίες προς τους οφειλέτες, αλλά κατά τους δικηγόρους ουσιαστικά τους εξομοιώνει με τις εισπρακτικές εταιρείες, μπαίνει στο στόχαστρο της Ολομέλειας των δικηγόρων που μιλούν για «κακή νομοθέτηση».

Πρόκειται για τροπολογία που ήρθε στην ψήφιση του νομοσχέδιου για τον νέο Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και η οποία αναφέρει:

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Τι λένε οι δικηγόροι

Η δικηγόροι αναφέρουν στην ανακοίνωση της Ολομέλειας ότι  «…εξέφρασε την απόλυτη και κατηγορηματική αντίθεσή της στις διατάξεις του άρθρου 14 της τροπολογίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που αφορούν στις εισπρακτικές εταιρίες, διατάξεις οι οποίες εισήχθησαν την τελευταία στιγμή, κατά παράβαση των κανόνων καλής νομοθέτησης, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και οι οποίες (διατάξεις) διαιωνίζουν και επιτείνουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από καταχρηστικές συμπεριφορές των εταιρειών αυτών έναντι των πολιτών και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα δυσμενή οικονομική και κοινωνική συγκυρία.  Περαιτέρω, η καθιερούμενη με τη διάταξη αυτή εξομοίωση δικηγόρων και εισπρακτικών εταιρειών προσβάλλει το κύρος του δικηγορικού λειτουργήματος και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το δικηγορικό σώμα».

Καταγγελία δικηγόρων: Τι εννοούν

Οι δικηγόροι διαφωνούν με την αναφορά πως «η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται (σ. σ  από τις εταιρείες) , σύμφωνα με τις αρχές της παρ. 1 , εντός εύλογου χρόνου και με συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και για την επικοινωνία δικηγόρου με τον οφειλέτη του εντολέα του…».

Τι έχει συμβεί: Μέχρι σήμερα το δικαίωμα της επικοινωνίας του δικηγόρου με τον οφειλέτη ήταν νομικά αρρύθμιστο, συνεπώς μπορούσε να επικοινωνεί όσο συχνά ήθελε. Όμως είχε επιβληθεί όρος από τους δικηγορικούς συλλόγους ότι αυτή θα μπορούσε να είναι μόνο μια φορά(άπαξ) άλλως επρόκειτο για πειθαρχικό αδίκημα. Τώρα η νέα διάταξη, κατά δικηγορικές πηγές, αφενός εξομοιώνει τους δικηγόρους με τις εισπρακτικές εταιρίες, και αφετέρου επιτείνει το πρόβλημα για τους καταναλωτές- οφειλέτες, αφού αυξάνει το δικαίωμα όχλησης.

Θεωρούν δηλαδή οι ίδιες πηγές, ότι θα έπρεπε το χρονικό διάστημα όχλησης να είναι μεγαλύτερο (π.χ κάθε πέντε μέρες) και παράλληλα να προβλεφθεί διοικητικό πρόστιμο για κάθε παράβαση που θα βαρύνει και τον δικηγόρο και τον δανειστή εντολέα του.

Κι αυτό γιατί μπορεί οι επιπλέον οχλήσεις εκ μέρους δικηγόρων να συνιστούν πειθαρχικό παράπτωμα, πλην η σώρευση χιλιάδων πειθαρχικών κάθε χρόνο, οδηγεί σε καθυστέρηση επιβολής κυρώσεων , ενώ στο μεσοδιάστημα οι οχλήσεις συνεχίζονται στο πολλαπλάσιο.  Αντίθετα η ύπαρξη προστίμου, θεωρούν , πως μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ