ΣτΕ: “Ναι” στην αύξηση κατά 55 των θέσεων στα ανώτερα κλιμάκια της ΕΛΑΣ και τη θέσπιση κινήτρων για την εξέλιξη του προσωπικού
Νόμιμο έκρινε το Ανώτατο Δικαστήριο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος και προβλέπει αλλαγές στον τρόπο προαγωγής σε συγκεκριμένους βαθμούς.
Θέσπιση κινήτρων για την εξέλιξη του προσωπικού της ΕΛΑΣ μέσω της προαγωγής εκτός οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένους βαθμούς με τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών υπηρεσίας, καθώς και την αύξηση των οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένους βαθμούς.
Αυτό προβλέπει Προεδρικό Διάταγμα το οποίο κρίθηκε νόμιμο από το Συμβούλιο της Επικρατείας και σύμφωνα με το οποίο αυξάνονται σε πρώτη φάση κατά 55 οι θέσεις στα ανώτερα κλιμάκια της ΕΛΑΣ, ενώ μειώνεται ο χρόνος υπηρεσίας των προς προαγωγή βαθμοφόρων.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο συνοδεύεται από έγγραφο του προϊσταμένου του αρχηγείου της ΕΛΑΣ, «οι συνεχείς αλλαγές στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα επέφεραν αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός αστυνομικών να παραμένει στάσιμος βαθμολογικά, μισθολογικά και από άποψη ασκούμενων καθηκόντων για πολλά χρόνια υπηρεσίας στον ίδιο βαθμό, με αποτέλεσμα τη στασιμότητα και την αποστρατεία τους λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να εξαντλήσουν την ιεραρχία αν και προέρχονται από τη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας».
ΕΛΑΣ: Η αύξηση των θέσεων, οι αλλαγές στο χρόνο προϋπηρεσίας και η επιβάρυνση του προϋπολογισμού
Από την αύξηση των θέσεων, για τα έτη 2023 και 2024 προκαλείται πρόσθετη δαπάνη 2,9 εκατ. ευρώ περίπου.
Ειδικότερα, αυξάνονται οι οργανικές θέσεις:
– στο βαθμό του ταξίαρχου κατά 20 και από 65 που είναι σήμερα φτάνουν τις 85 και
– στο βαθμό αστυνομικού διευθυντή κατά 30 και από 230 που είναι σήμερα φτάνουν τις 260.
Τροποποιήσεις φέρνει το Προεδρικό Διάταγμα και ως προς τον ελάχιστο χρόνο υπηρεσίας των Αστυνομικών Β΄ γενικών καθηκόντων και των Αστυνομικών Β΄ ειδικών καθηκόντων.
Ειδικότερα, ο χρόνος που πρέπει να έχουν προκειμένου να μπορούν να προαχθούν, μειώνεται από 8 έτη που είναι σήμερα, στα 7 έτη. Αντιστοίχως, μειώνεται ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας για την προαγωγή -ανεξαρτήτως υπάρξεως οργανικών θέσεων- των Αστυνομιών Α΄ από τα 23 έτη που προβλέπεται σήμερα στα 20 έτη συνολικής πραγματικής υπηρεσίας και των Αστυνομικών Β΄ από τα 15 έτη που είναι σήμερα μειώνεται κατά ένα έτος, δηλαδή σε 14 έτη συνολικής πραγματικής υπηρεσίας αξιωματικού.
Οι διατάξεις του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος προκαλούν στον προϋπολογισμό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση 1.187.250 ευρώ περίπου για το τρέχον έτος και 1.701.000 ευρώ περίπου για το 2024 και τα επόμενα έτη, ενώ παράλληλα θα απαιτηθεί, το υπουργείο Οικονομικών να εγγράψει πρόσθετη δαπάνη στον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να καλυφθεί μέρος της επιβάρυνσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
“Τέλος” στο τέλος επιτηδεύματος επιδιώκουν οι δικηγόροι: Σε πρότυπη δίκη από την Ολομέλεια του ΣτΕ παραπέμπεται η απόφαση Η κάλπη της 21ης Μαΐου “βγάζει” δικαστή υπηρεσιακό πρωθυπουργό; Το φαβορί Γιάννης Σαρμάς και οι ισχυρές υποψηφιότητες ΣτΕ: “Κόκκινη κάρτα” για συνεχιζόμενη αδράνεια της Διοίκησης – Επί 4 χρόνια αγνοεί απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου που αποβαίνει σε βάρος φορολογούμενων Αυτές είναι οι αποφάσεις του ΣτΕ που καλούν το ΥΠΟΙΚ να επιστρέψει τις μετοχές ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ στο δημόσιο: “Έχετε προθεσμία 6 μηνών” Αποκάλυψη: Μέσω Συμβουλίου Επικρατείας και Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου “επιχείρηση” ανατροπής της απόφασης του Αρείου Πάγου για τους πλειστηριασμούς από fundsΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr