Στο μικροσκόπιο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου τα τροχαία δυστυχήματα: 20.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2022

Τον πρώτο ολοκληρωμένο έλεγχο ξεκίνησε το αρμόδιο ευρωπαϊκό όργανο με στόχο τη μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στις χώρες της Ε.Ε.

NEWSROOM
Στο μικροσκόπιο του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου τα τροχαία δυστυχήματα: 20.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2022

«Όχι άλλες θυσίες στην άσφαλτο; Βρίσκεται η Ε.Ε. στον σωστό δρόμο;». Με αυτό το σύνθημα το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ξεκίνησε μία εκτεταμένη έρευνα για τα τροχαία δυστυχήματα.

Πρόκειται για τον πρώτο ολοκληρωμένο έλεγχο της Ε.Ε. για την οδική ασφάλεια με στόχο να μειωθούν οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί στο μισό έως το 2030 και σχεδόν στο μηδέν έως το 2050.

«Το 2022, 20.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε. Ο αριθμός αυτός παρουσιάζει αύξηση κατά 3% σε σχέση με το 2021, καθώς τα επίπεδα της κίνησης στους δρόμους ανέκαμψαν μετά την πανδημία. Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να καταπιαστούν οι ελεγκτές και οι ελέγκτριές μας με τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας και να εξετάσουν αν η Ε.Ε. είναι σε θέση να επιτύχει τους στόχους της στον τομέα αυτό» σημειώνει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αντιστοίχως, αναφέρεται πως το 2001, 51.400 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο στην Ε.Ε. «Έκτοτε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει τιμές-στόχο με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ε.Ε. Στόχος τόσο της Ε.Ε. όσο και του ΟΗΕ είναι να μειωθεί στο μισό ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα έως το 2030 και να διατηρείται σταθερά κάτω από τους 11.400 ετησίως»

Pixabay

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: «Vision Zero» για το 2050

Σύμφωνα με τις ενέργειες, η Ε.Ε. εργάζεται για την επίτευξη του στόχου του οράματος «Vision Zero» για σχεδόν μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050».

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, η Επιτροπή θέσπισε κοινό πλαίσιο που ρυθμίζει την οδική ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030 με βάση την προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος. Το πλαίσιο αυτό περιλαμβάνει διάφορα μέτρα, όπως ασφαλές οδικό και παρόδιο σύστημα, ασφαλή οχήματα, περισσότερη χρηματοδότηση και ασφαλή συμπεριφορά των χρηστών.

«Οι ελέγκτριες και οι ελεγκτές μας θα εξετάσουν κατά πόσον η Επιτροπή θέσπισε κατάλληλα μέτρα για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Θα αναλύσουν επίσης τις διαδικασίες σχεδιασμού και επιλογής των χρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων υποδομής που αφορούν την οδική ασφάλεια, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσον αυτές διευκόλυναν τα σχετικά έργα να συμβάλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην επίτευξη των στόχων της Ε.Ε. για την οδική ασφάλεια» τονίζει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σημειώνει, τέλος, πως το 2022, ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 46 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ωστόσο, η πρόοδος που σημειώνεται στα διάφορα κράτη μέλη είναι πολύ ανόμοια: από 21 έως 86 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr