Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Στο ΣτΕ η μεταχείριση δύο ταχυτήτων για δικαστικούς λειτουργούς και δικαστικούς υπαλλήλους

Το προδικαστικό ερώτημα που θα απασχολήσει το Ανώτατο Δικαστήριο. Στο επίκεντρο η διετής αναστολή, από 1.1.2017 μέχρι 31.12.2018, κάθε μισθολογικής ωρίμανσης και προαγωγής.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Στο ΣτΕ η μεταχείριση δύο ταχυτήτων για δικαστικούς λειτουργούς και δικαστικούς υπαλλήλους Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), όπως έγραψε το dikastiko.gr η διαφορετική μισθολογική μεταχείριση δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων “χτυπάει” και την πόρτα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Το Ανώτατο Δικαστήριο θα απασχολήσει προδικαστικό ερώτημα που τέθηκε από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και αφορά την πρόβλεψη διετούς αναστολής από 1.1.2017 μέχρι 31.12.2018, κάθε μισθολογικής ωρίμανσης και προαγωγής των δικαστικών λειτουργών και υπαλλήλων που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια και η οποία καταργήθηκε αναδρομικώς ως προς τους δικαστικούς λειτουργούς και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Ειδικότερα, στο Πρωτοδικείο κατατέθηκε αγωγή 43 δικαστικών υπαλλήλων κατά του υπουργείου Οικονομικών και με τη σειρά του το ΣτΕ αποφάσισε να εισάγει το προδικαστικό ερώτημα στο αρμόδιο ΣΤ΄ Τμήμα, στην επταμελή σύνθεση, λόγω σπουδαιότητας και όρισε δικάσιμο την 16η Ιανουαρίου 2023.

ΣτΕ

EUROKINISSI

Στο προδικαστικό ερώτημα του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης αναφέρονται τα εξής:

“1) Η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας και της συμμετοχής στα δημόσια βάρη, καθώς και στην αρχή της αναλογικότητας, κατά το μέρος που αφορά τους δικαστικούς υπαλλήλους, ενόψει των ιδιαίτερων καθηκόντων τους, δεδομένου ότι η ομοίου περιεχομένου διάταξη του άρθρου 236 του ν. 4389/2016, με το οποίο προβλέφθηκε διετής αναστολή, από 1.1.2017 μέχρι 31.12.2018, κάθε μισθολογικής ωρίμανσης και προαγωγής των λειτουργών και υπαλλήλων που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια, καταργήθηκε αναδρομικώς ως προς τους δικαστικούς λειτουργούς και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με το άρθρο 61 του ν. 4389/2016;” και

“2) Σε αποφατική απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα, η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας κατά την κατανομή των δημόσιων βαρών, της αναλογικότητας και της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων, στο πλαίσιο του συστήματος σταδιοδρομίας τους, σύμφωνα με τα άρθρα 4 παρ. 1 και 5, 25 παρ. 1 και 4 και 103 παρ. 4 του Συντάγματος, στο βαθμό που υφίσταται διαφορετική μισθολογική μεταχείριση μεταξύ των δικαστικών υπαλλήλων που υπηρετούσαν ήδη ή διορίστηκαν, κατά το χρόνο της ένδικης αναστολής της μισθολογικής τους εξέλιξης και των υπαλλήλων που διορίστηκαν μετά την 1.1.2018, δεδομένου και ότι, όπως κρίθηκε με την 209/2018 απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, για τους δικαστικούς λειτουργούς, η αναστολή των μισθολογικών ωριμάνσεων δεν συνιστά μεν ονομαστική μείωση των καταβαλλόμενων αποδοχών, αλλά καθήλωσή τους στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν την αναστολή (εν προκειμένω στις 31.12.2015), κατ’ αποτέλεσμα, όμως, η εν λόγω αναστολή συνεπαγόταν μείωση των αποδοχών τους κατά την ανωτέρω χρονική περίοδο, λόγω της απώλειας μέρους του εισοδήματός τους που θα προέκυπτε από την εφαρμογή των σχετικών μισθολογικών διατάξεων;”

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ