ΣΥΡΙΖΑ: Διαφάνεια στη διάθεση των κονδυλίων για την ενημέρωση των πολιτών – ΚΚΕ: Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης
Πέτσας για τα 11 εκατ. ευρώ: θέλετε να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή των Ελλήνων;
Ζήτημα δημοκρατίας, χαρακτήρισε τον πλουραλισμό και την πολυφωνία στην ενημέρωση του ελληνικού λαού, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, μιλώντας σήμερα, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, που συνήλθε με αντικείμενο την πίστωση για την επικοινωνιακή και ενημερωτική καμπάνια κατά του κορονοϊού.
«Το θέμα της ενημέρωσης είναι σημαντικό, όπως σημαντικό είναι να τηρούνται οι αρχές διαφάνειας. Βεβαίως υπήρξαν αναγκαίοι περιορισμοί στην κίνηση των πολιτών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, στα όρια των προβλέψεων του Συντάγματος. Σε αυτές τις συνθήκες χρειάζεται βεβαίως πολυφωνία, πληροφόρηση, πλουραλισμός. Υπήρχε έτοιμο σχέδιο από τη ΓΓ Τύπου, για την υποστήριξη του Τύπου, το οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί για να στηριχθούν εργαζόμενοι και επιχειρήσεις ΜΜΕ, που σε αυτή τη φάση μπορούν και πρέπει να λειτουργούν. Αυτό το σχέδιο μπήκε στην άκρη», ανέφερε ο Νίκος Βούτσης και επισήμανε ότι «η αρμοδιότητα αυτή δόθηκε σε μια εταιρεία, χωρίς να έχει καταστεί σαφές, με ποια διαδικασία ορίστηκε ανάδοχος του έργου διαχείρισης του κονδυλίου για τα ΜΜΕ, με συνέπεια να μην αναγράφονται στη Διαφάνεια τα μέσα στα οποία δίνονται τα ποσά, ποια ποσά δίνονται και με ποια κριτήρια».
Ο κ. Βούτσης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση οφείλει να δώσει διευκρινίσεις και αναφορικά με την αναστολή της δόσης, που πρέπει να καταβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί για τις άδειες που πήραν. Επισήμανε εξάλλου ότι, η πίστωση για την ενημερωτική καμπάνια μαζί με το κονδύλιο για τους περιφερειακούς σταθμούς, φθάνουν το ποσό των 45 εκατομμυρίων και γι΄αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει ζήτημα ενημέρωσης και διαφάνειας για τη διάθεση αυτών των κονδυλίων.
«Ακούμε περί πλουραλισμού και πολυφωνίας, αλλά πόσο οι πολίτες άκουσαν την αντιπολίτευση, τις ενστάσεις, την κριτική, τους εργαζόμενους, τις συναινέσεις ή τις αντιπαραθέσεις; Επί παραδείγματι η Βουλή λειτουργεί. Πείτε μου σε ποια διάρκεια δελτίου, ενημερώθηκε ο ελληνικός λαός για τις προτάσεις, τις ενστάσεις των κομμάτων; Ποιος χρόνος διατέθηκε από τα ΜΜΕ για τη μετάδοση των αναλυτικών προτάσεων που κατατέθηκαν σε διακαναλική συνέντευξη; Την ίδια ώρα κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η ύφεση», παρατήρησε ο Νίκος Βούτσης και ζήτησε ακρόαση και από το ΕΣΡ για να διακριβωθεί κατά πόσο μπορεί να ασκήσει την αρμοδιότητα που έχει για την τήρηση του χρόνου που πρέπει να διατίθεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς για την προβολή των θέσεων των πολιτικών κομμάτων.
Στο κλίμα αυτό, ο Νίκος Βούτσης, κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, συγκεντρωτικά στοιχεία για τα ενημερωτικά προγράμματα, κατά τη διάρκεια ενός 24ωρου. «Θα δείτε ότι είναι ανατριχιαστική η εικόνα. Υπάρχει ένα ενιαίο και μόνο αφήγημα. Το κυβερνητικό αφήγημα. Σεβαστό ότι υπάρχει αυτό το αφήγημα αλλά έχει καταργηθεί απολύτως η πολυφωνία, η αντιπαράθεση, η σύνθεση, η συναίνεση», είπε ο κ. Βούτσης και προσέθεσε: «Όλος ο κόσμος παρακολουθεί, με μεγάλη αγωνία, όλες τις εκφάνσεις και πλευρές της κρίσης. Αυτός ο χώρος, ο χώρος της ενημέρωσης δεν μπορεί να χειραγωγείται, δεν μπορεί να αποκρύπτει».
ΚΚΕ: Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης
«Είναι φυσικά σημαντικό στοιχείο η ενημέρωση των πολιτών από την πολιτική προστασία, αλλά η ενημέρωση, ειδικά σε τέτοιες συνθήκες, πρέπει να αφορά και τα μέτρα που οφείλει να παίρνει το κράτος για τη δημόσια υγεία και την κάλυψη των αναγκών του δημόσιου συστήματος υγείας. Θέλουμε καθεστώς πλήρους διαφάνειας, ειδικά για τις δημόσιες δαπάνες, δεδομένου ότι είναι μεγάλες οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν από το κράτος», ανέφερε η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην επιτροπή.
«Δεν υπήρξε ενημέρωση σε ποια Μέσα και με ποια κριτήρια γίνεται η κατανομή της δαπάνης. Το κράτος οφείλει να ενημερώνει τον ελληνικό λαό και δεν πιστεύουμε ότι η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται με όρους διαφημιστικής καμπάνιας», είπε η βουλευτής και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ ότι το κράτος έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό χρόνο για να προβάλλονται δωρεάν αυτά τα μηνύματα.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κατανοούμε ότι σε τέτοιες κρίσεις πλήττεται και κομμάτι του Τύπου αλλά θα μπορούσαν να προβλεφθούν άλλα μέσα για τη στήριξη της λειτουργίας του και των εργαζομένων», είπε η Μαρία Κομνηνάκα και πρόσθεσε: «Δεν διασφαλίζεται η πολυφωνία, αφού ο χρόνος που διατίθεται στην αντιπολίτευση είναι πολύ περιορισμένος για τις θέσεις της, όπως περιορισμένος είναι ο χρόνος που δίνεται σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που δίνουν στην πρώτη γραμμή τη μάχη αλλά έχει εξαφανιστεί η φωνή τους, αναφορικά με τις ανάγκες του συστήματος. Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης και δεν πρέπει να αφήνονται χαραμάδες για αμφισβητούμενες συναλλαγές και να δημιουργείται έδαφος για να δημιουργούνται ερωτηματικά για τέτοιες δαπάνες».
Πέτσας για τα 11 εκατ. ευρώ: θέλετε να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή των Ελλήνων;
Στην ίδια Επιτροπή σε απάντηση της ερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ περί διαφάνειας ως προς τη διαχείριση της καμπάνιας, ύψους 11 εκατ. ευρώ, για την ενημέρωση των πολιτών για τον κορονοϊό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, αφού επανέλαβε ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι αργή και μακρόσυρτη και η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη, εξήγησε το σκεπτικό της κυβέρνησης για την καμπάνια ενημέρωσης.
«Η ενημέρωση των πολιτών είναι από τα σημαντικότερα όπλα που έχει η κυβέρνηση στη μάχη κατά του κορωνοϊο», τόνισε ο Στέλιος Πέτσας, σημειώνοντας πως «η ενημέρωση των πολιτών μπορεί να σώσει ζωές. Το δημοσιονομικό αποτύπωμα της πανδημίας μειώνεται με την σωστή ενημέρωση των πολιτών. Αυτό, λοιπόν, δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των ΜΜΕ και στο φιλότιμο των εργαζόμενων. Έχουμε υποχρέωση ως πολιτεία για μια οργανωμένη καμπάνια. Είναι ανάγκη η ενημέρωση να γίνεται με κάθε δυνατό τρόπο».
Απαντώντας για την αναγκαιότητα του προγράμματος, ο υφυπουργός είπε ότι η υποχρεωτική διάθεση δωρεάν χρόνου για κοινωνικά μηνύματα προβλέπονται από το νόμο και εποπτεύεται από το ΕΣΡ μόνο για τα τηλεοπτικά μέσα και όχι για το σύνολο του Τύπου και των ΜΜΕ.
Ο Στέλιος Πέτσας αφού υπογράμμισε ότι τα δύσκολα είναι ακόμα μπροστά και ότι ο εφησυχασμός είναι κακός σύμβουλός, ανέφερε πως η καμπάνια θα συνεχιστεί για αρκετό διάστημα ακόμα καθώς η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι αργή και μακρόσυρτη.
Και επειδή υπάρχει πρόβλεψη ότι σε αυτή τη διαδικασία θα υπάρξουν fake news και παραπληροφόρηση, θα υπάρξουν στοχευμένα μηνύματα.
Και απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ και μέρος της αντιπολίτευσης λέγοντας: «τι θέλετε να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή των Ελλήνων; Είναι δυνατόν σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο για τη χώρα να βάζουν κάποιοι τις κομματικές επιδιώξεις τους πάνω από το κοινό καλό; Δεν καταλαβαίνετε ότι όταν δεν υπάρχει έγκυρη ενημέρωση, υπάρχει φόβος και ανασφάλεια; Μοναδικό μας μέλημα είναι να συμβάλλουμε στην ομαλή λειτουργία κάθε υγιούς επιχείρησης».
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε και στις επικρίσεις ότι περικόπτονται χρήματα από αυτά που τα κανάλια πρέπει να δώσουν για την άδεια που πήραν. Διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξει διαγραφή ή έκπτωση από το τίμημα που καταβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί για την απόκτηση άδειας
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr