Τα “αγκάθια” στην ηλεκτρονική επικοινωνία με τις ΔΟΥ: Οι καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη

“Πολλοί αγνοούσαν την ύπαρξη, αλλά και την αποκλειστικότητα χρήσης ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους” αναφέρεται.

NEWSROOM
Τα “αγκάθια” στην ηλεκτρονική επικοινωνία με τις ΔΟΥ: Οι καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη

Αναπάντητα έμεναν τα μηνύματα που έστελναν πολίτες για υποθέσεις τους μέσω e-mail στις κατά τόπους ΔΟΥ της χώρας, με αποτέλεσμα ο Συνήγορος του Πολίτη να λάβει πληθώρα αναφορών από φορολογούμενους οι οποίοι διαμαρτύρονταν για την αδιαφορία των φορολογικών αρχών.

Μετά την διαμαρτυρία των πολιτών, που ανέφεραν πως οι ΔΟΥ δεν είχαν απαντήσει σε ερωτήματα/αιτήματα που είχαν αποσταλεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαπιστώθηκε ότι η ΑΑΔΕ είχε εκδώσει Δελτίο Τύπου που ανέφερε ότι η επικοινωνία με τις ΔΟΥ για τις διαδικασίες που έχουν ή πρόκειται να ενταχθούν στην ψηφιακή εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου» γίνονται αποκλειστικά ψηφιακά, μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής του gov.gr και όχι μέσω μηνυμάτων στα mail των εφοριών.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Συνήγορος «από τις αναφορές των φορολογουμένων προέκυψε ότι πολλοί αγνοούσαν την ύπαρξη, αλλά και την αποκλειστικότητα χρήσης της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους».

synigoros

Κατόπιν αυτών, ο Συνήγορος απέστειλε έγγραφο προς την Α.Α.Δ.Ε. τονίζοντας ότι «θα ήταν σκόπιμες κάποιες επιπλέον ενέργειες εκ μέρους της για την πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών, όπως π.χ. (α) η θέση σχετικής επισήμανσης στους καταλόγους με τα στοιχεία επικοινωνίας με τις Δ.Ο.Υ., και (β) η αποστολή αυτοματοποιημένου μηνύματος σε όσους αποστέλλουν ηλεκτρονικά μηνύματα προς τις ΔΟΥ ότι ενδεχομένως να πρέπει να χρησιμοποιήσουν πλέον την ψηφιακή εφαρμογή «Τα αιτήματά μου»».

Τελικά μετά την παρέμβαση της Αρχής η Διεύθυνση Οργάνωσης της ΑΑΔΕ ανταποκρίθηκε άμεσα, και πλέον στην πρώτη σελίδα του επικαιροποιημένου Καταλόγου στοιχείων επικοινωνίας με τις ΔΟΥ, αναγράφεται, σε ευδιάκριτο πλαίσιο, η εξής σημείωση: «Η αποστολή αιτημάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ισχύει μόνο για τις διαδικασίες και Υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης που δεν έχουν ενταχθεί στην Εφαρμογή Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων της ΑΑΔΕ. «Τα Αιτήματά μου», η οποία είναι διαθέσιμη μέσω της ψηφιακής πύλης «myAADE» (https://myaade.gov.gr)».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr