Τέμπη: Απολογείται ο σταθμάρχης – Οι ευθύνες που αναλαμβάνει και ποιους θα “δείξει” για τα αίτια του δυστυχήματος – ΒΙΝΤΕΟ
Από τις μέχρι τώρα δηλώσεις του στις Αρχές αναγνωρίζει το λάθος του, αλλά ανοίγει το δρόμο για διερεύνηση και λαθών που αφορούν το συνολικό σύστημα λειτουργίας των σιδηροδρομικών μέσων.
Αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε ισόβια κάθειρξη, ο σταθμάρχης θα βρεθεί σήμερα ενώπιον της ανακρίτριας για να απολογηθεί μετά την προθεσμία που έλαβε προ ημερών.
Ο ίδιος φέρεται να αναγνωρίζει μεν την ευθύνη του, αλλά αναμένεται να υποστηρίξει πως δεν ήταν μόνον το δικό του «ανθρώπινο λάθος» που οδήγησε στην τραγωδία. Στο φως έρχονται, βέβαια, διαρκώς πληροφορίες για την τρόπο τοποθέτησής του στο συγκεκριμένο «πόστο», αλλά και για τα αντανακλαστικά που επέδειξε δεδομένης – όπως αναφέρεται – της απειρίας του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σταθμάρχης θα δεχθεί την κατηγορία, μόνον όμως ως προς το σκέλος της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Όπως αναφέρεται, θα υποστηρίξει πως εάν υπήρχε τεχνική δυνατότητα ή δεύτερο μάτι θα περιοριζόταν το δυστύχημα.
Σε βάρος του ασκήθηκε κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας ενώ μέχρι την απολογία του θα παραμείνει κρατούμενος.
«Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης» δήλωσε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας ο συνήγορος του σταθμάρχη, δίνοντας το στίγμα για την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει ότι δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος.
«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη, που ερμηνεύονται ως προάγγελος της στάσης του για τις κατηγορίες που του αποδίδονται όπου θα αναφερθεί και σε ευθύνες άλλων προσώπων.
Σε κάθε περίπτωση, εκτός από τον κατηγορούμενο σταθμάρχη και την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει, καθίσταται από όλους σαφές πως η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος πρέπει να διευρυνθεί. Αυτό ανέφερε και η δεύτερη παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου και αυτό καταδεικνύουν οι δηλώσεις στελεχών των σιδηροδρόμων σχετικά με την ανυπαρξία δικλείδων ασφαλείας.
Η έρευνα στα γραφεία του ΟΣΕ
Έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται οι αστυνομικές έρευνες για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.
Τα τελευταία κρίσιμα λεπτά πριν την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου φαίνεται πως υπήρξε ενημέρωση πως το εμπορικό λαμβάνει γραμμή καθόδου προς Αθήνα.
Η σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να επικοινωνεί πως στις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον Σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ένα λεπτό πριν, έχει αναχωρήσει και η επιβατική αμαξοστοιχία από την Λάρισα. Για 16 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης.
Η επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών καταγράφεται βάση πρωτοκόλλου στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών.
Όπως ανέφερε η ΕΡΤ η ενημέρωση από τη Σταθμάρχη των Νέων Πόρων για την εμπορική αμαξοστοιχία ακούστηκε από όλους όσοι είχαν τα ραδιοτηλέφωνα ανοιχτά, αλλά δεν είναι γνωστό αν το πρωτόκολλο επικοινωνίας ακολουθήθηκε από τον Σταθμάρχη της Λάρισας.
Σταθμάρχης: Το ιστορικό της πρόσληψης
Σύμφωνα με τα στοιχεία προσωπικού που δημοσιοποίησε το protothema.gr, ο σταθμάρχης είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.
Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις Σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.
Έτσι, επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.
Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυστύχημα στα Τέμπη: Η εργοδοσία του ΟΣΕ έστελνε εξώδικα στους υπάλληλους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Τα βήματα που θα ακολουθήσει η Επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος – Οι σφοδρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης Δικηγόροι για Οικογενειακό Δίκαιο: Αναγνώριση της γονικής σχέσης ανεξάρτητα από τον τρόπο σύλληψης ή γέννησης τέκνου και ανεξάρτητα από το είδος της οικογένειας του Έφυγε από τη ζωή ο Παύλος Αθανασόπουλος, δικηγόρος και στέλεχος του ΠΑΣΟΚΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr