Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Τέμπη: Ερευνάται η αιτία της έκρηξης – «Αν δεν είχαμε ανάφλεξη, δε θα είχαμε 57 θύματα»

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεσμεύεται ότι η τελική Έκθεση θα είναι έτοιμη έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025, ημερομηνία της δεύτερης "μαύρης" επετείου από την τραγωδία

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Ερευνάται η αιτία της έκρηξης – «Αν δεν είχαμε ανάφλεξη, δε θα είχαμε 57 θύματα» eurokinissi

Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), διεξάγει έρευνα για τα αίτια της έκρηξης στα Τέμπη, που έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον πέντε άνθρωποι. Όπως επισημαίνουν τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων, διεξάγονται ήδη πραγματογνωμοσύνες σε ειδικά ινστιτούτα του εξωτερικού για θέματα που ανέκυψαν , όπως η έκρηξη μετά τη σύγκρουση και η αιτιολόγησή της, αλλά και η εξέταση καθισμάτων της αμαξοστοιχίας IC62 αναφορικά με τις αντιπυρικές προδιαγραφές.

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, μέλη του Οργανισμού σε ανακοίνωσή τους δεσμεύονται ότι το τελικό πόρισμα της διερεύνησής τους θα ανακοινωθεί νωρίτερα από τις 28 Φεβρουαρίου 2025, ημερομηνία που σηματοδοτεί τη δεύτερη «μαύρη» επέτειο από το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη ποτέ στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι το ζήτημα της έκρηξης και των συνεπειών της αναδείχθηκε από τις οικογένειες των θυμάτων και τους τεχνικούς συμβούλους τους, όταν ακόμα και τα πρώτα επίσημα πορίσματα άφηναν πολλά γκρίζα σημεία αναφορικά με την πρόκληση της φωτιάς.

Τέμπη: Οι συνεργασίες με φορείς για την ανεύρεση της αλήθειας

«Αν δεν είχαμε ανάφλεξη, δε θα είχαμε 57 θύματα», είχε αναφέρει από τον περασμένο Φεβρουάριο ο Κώστας Λακαφώσης, μέλος της επιτροπής των τεχνικών συμβούλων προσθέτοντας ότι «τουλάχιστον πέντε από τα θύματα έχασαν τη ζωή τους συνεπεία της φωτιάς. Κι αυτό ήταν κάτι που δε διερευνήθηκε». Ο ίδιος μάλιστα επιμένει ότι το έλαιο σιλικόνης στους μετασχηματιστές του τρένου, στο οποίο αποδόθηκε η ανάφλεξη από τις δύο επιτροπές διερεύνησης, δε θα μπορούσε να έχει αυτό το αποτέλεσμα.

Το ζήτημα της φωτιάς έχει μπει πλέον και στο μικροσκόπιο των διερευνητών του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, οι οποίοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει περίπου 60 συνεντεύξεις με στελέχη που προέρχονται από τους εμπλεκόμενους 10 φορείς, οργανισμούς, εταιρείες και υπηρεσίες. Οπως περιγράφουν μέλη της επιτροπής έχουν έρθει σε επαφή και συνεργάζονται με συγγενείς των θυμάτων καθώς και με τους πραγματογνώμονές τους για την διερεύνηση του δυστυχήματος.

Η επιτροπή δηλώνει μάλιστα «ανοικτή και πρόθυμη να συναντηθεί ανά πάσα στιγμή με οικογένειες, νομικούς εκπροσώπους ή πραγματογνώμονες που εκπροσωπούν τα θύματα και τις οικογένειές της και έχει λάβει υπόψη της όλα τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί από τα θύματα στις δικαστικές αρχές».

Στο διάστημα που προηγήθηκε, η επιτροπή έχει συνεργασία με τις δικαστικές αρχές που διενεργούν την προανάκριση (ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας) και λαμβάνει τακτικά από αυτές όλο το προανακριτικό υλικό, ενώ στο πλαίσιο αυτό έκρινε ότι έχουν συγκεντρωθεί αρκετά στοιχεία για να δικαιολογηθεί η έκδοση μιας επείγουσας Σύστασης Ασφαλείας (2024-01RL) στις 7 Ιουνίου, με την οποία ζήτησε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να συνεργαστούν για την εφαρμογή μιας ασφαλούς μεθοδολογίας για την επικοινωνία και την υιοθέτηση ενός μέσου που επιτρέπει την άμεση επικοινωνία ένας προς έναν μεταξύ των σταθμαρχών και των οδηγών συρμών.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το έργο της επιτροπής πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του και «ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεσμεύεται ότι η τελική Έκθεση θα είναι έτοιμη έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025, ενώ με την ολοκλήρωσή της θα παρουσιαστεί πρώτα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εν συνεχεία θα παρουσιαστεί δημοσίως μέσω συνέντευξης τύπου».

ΕΟΔΑΣΑΑΜ: “Έχουμε πλήρη επίγνωση της υψηλότατης αποστολής μας”

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ υπογραμμίζει ότι η διερεύνηση που διεξάγει είναι ανεξάρτητη από την δικαστική έρευνα αλλά και από την έρευνα άλλων σιδηροδρομικών φορέων και δεν αφορά την απόδοση υπαιτιότητας ή ευθύνης αλλά την έκδοση συστάσεων ασφαλείας με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος.

Ξεκαθαρίζει ωστόσο ότι τα στελέχη του «έχουν πλήρη επίγνωση της υψηλότατης αποστολής τους που συνίσταται όχι μόνο στην πραγματική απεικόνιση όλων των αιτιών αυτής της τραγωδίας και την ανάδειξη όλων των συστημικών προβλημάτων που συνέβαλλαν στον αδόκητο χαμό 57 συνανθρώπων μας, ώστε να αποκαλυφθούν όλοι οι παράγοντες που επέφεραν αυτό το δυστύχημα, αλλά και στην επισήμανση με συστάσεις ασφαλείας όλων των σημείων εκείνων που οφείλουν να αλλάξουν και να διορθωθούν ώστε να καταστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος απόλυτα ασφαλής.

Η ευθύνη και το καθήκον απέναντι στους 57 νεκρούς και τις οικογένειές τους αλλά και στην ελληνική κοινωνία που θα τους θρηνεί για πάντα είναι εκείνη που καθορίζει τις ενέργειες του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στην αναζήτηση της αλήθειας και στην προσπάθεια να είναι το αίμα αυτών των παιδιών και των συνανθρώπων μας που χάθηκαν τόσο άδικα, το τελευταίο που χύνεται στον ελληνικό σιδηρόδρομο», καταλήγει η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ