Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Τέμπη: Καταθέτουν άλλοι 2 συμβασιούχοι σταθμάρχες – Τι ζήτησε ο εφέτης ανακριτής από το υπουργείο Άμυνας – ΒΙΝΤΕΟ

Στόχος του εφέτη ανακριτή να αντλήσει στοιχεία για την οργάνωση των βαρδιών και τον τρόπο συνεννόησης με τον προϊστάμενο.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Καταθέτουν άλλοι 2 συμβασιούχοι σταθμάρχες – Τι ζήτησε ο εφέτης ανακριτής από το υπουργείο Άμυνας – ΒΙΝΤΕΟ eurokinissi

Σε κατάθεση κλήθηκαν αιφνιδίως από τον εφέτη ανακριτή δύο άλλοι συμβασιούχοι σταθμάρχες, πριν από την προγραμματισμένη απολογία ενός εκ των τριών ήδη κατηγορουμένων για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και συγκεκριμένα του επίσης συμβασιούχου σταθμάρχη ο οποίος φέρεται να εγκατέλειψε το πόστο του νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας.

Τέμπη

dsa.gr

Ειδικότερα, στο γραφείο του εφέτη ανακριτή βρίσκονται οι δύο σταθμάρχες κατόπιν αιτήματος του πρώτου αλλά και της υπεράσπισης του κατηγορούμενου συμβασιούχου, που είχε την απογευματινή βάρδια. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, ο δικαστικός λειτουργός θέλει να έχει την πλήρη εικόνα του πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών και για το αν υπήρχε η προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενο για 8ωρο καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα υπερωριών, όπως αναφέρεται στο απολογητικό υπόμνημα του συμβασιούχου σταθμάρχη, έτσι αυτήν την ώρα καταθέτει μια συμβασιούχος και κατόπιν θα περάσει το κατώφλι του ανακριτή και άλλος ένας συμβασιούχος.

Στη συνέχεια θα γίνει και η απολογία του κατηγορούμενου συμβασιούχου σταθμάρχη που ήταν βάρδια την 28η Φεβρουαρίου, ημέρα του δυστυχήματος.

Τέμπη: Τι θα πει στην απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Όπως έγραψε το dikastiko.gr σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος σταθμάρχης, αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.

Παράλληλα, θα πει πως δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και θα υποστηρίξει πως η μόνη φορά που ήταν μόνος του ο σταθμάρχης ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στην Λάρισα.

Αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου, την πόρτα το ειδικού εφέτη-ανακριτή θα περάσει ο παλαιότερος σταθμάρχης εκείνος του οποίου η βάρδια έληγε στις 11 το βράδυ αλλά φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα.

Ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11 το βράδυ αλλά και ακόμη κι αν βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Ακολουθεί την ερχόμενη Πέμπτη, 30 Μαρτίου η απολογία του επιθεωρητή, ο οποίος αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, και μέχρι και τις 11 το βράδυ, να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.

Υπενθυμίζεται πως και οι τρεις κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή, όπως και ο ήδη προφυλακισμένος “μοιραίος” σταθμάρχης.

Γ. Γλύκας: “Αδίκως έχει βομβαρδιστεί” δήλωσε ο συνήγορος του επιθεωρητή

Ο γνωστός δικηγόρος και πρόεδρος της Ένωσης Ποινικολόγων και Μαχόμενων Δικηγόρων, Γιάννης Γλύκας που εκπροσωπεί τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, δήλωσε το πρωί της Δευτέρας μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή “Ώρα Ελλάδος” ότι “αδίκως έχει βομβαρδιστεί αυτός ο άνθρωπος”.

Ο κ. Γλύκας σημείωσε ότι ενδεχομένως στην πορεία των ερευνών αποδοθούν ευθύνες κι αλλού, ενώ υπάρχει πολύς κόσμος για υποστήριξη κατηγορίας. Πρόσθεσε δε ότι με βάση τη γνώση που έχει ο ίδιος ο Εφέτης Ανακριτής και η αναπληρώτριά του, κινούνται τάχιστα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διερεύνηση θα γίνει πάρα πολύ σωστά.

Ο ίδιος μιλώντας στην ΕΡΤ είπε ότι «σε μεγάλες δικογραφίες πρέπει να υπάρχει υπομονή γιατί αν υπάρχει βιασύνη είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν και παραλείψεις στην διερεύνηση ευθυνών».

Σε ό,τι αφορά για το πού θα κινηθεί περίπου και τι θα υποστηρίξει ο πελάτης του σημείωσε «αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα, εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει».

Ο Γιάννης Γλύκας υποστήριξε ότι ενδεχόμενος δόλος δεν υπάρχει ενώ πρόσθεσε ότι είναι ερευνητέο αν υπάρχει αμέλεια. «Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό» είπε.

Σχετικά με το θέμα της αναρρωτικής άδειας που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος ο επιθεωρητής σημείωσε: «Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ’ αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών»

Στην ογκώδη δικογραφία, 185 σελίδων, έχει προστεθεί και το πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717.

Τέμπη: Αίτημα στο υπουργείο Άμυνας από τον εφέτηα-ανακριτή

Τέλος, αίτημα προς το υπουργείο Άμυνας αναμένεται να καταθέσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής που ερευνά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, για μεταφορά των συρμών που συγκρούστηκαν σε χώρο με καλύτερη φύλαξη.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα ζητήσει από το υπουργείο Άμυνας τα βαγόνια των δύο τρένων που συγκρούστηκαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη να μεταφερθούν σε κάποιο στρατόπεδο, ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή φύλαξη.

Την ίδια ώρα, η έρευνα των ειδικών εμπειρογνωμόνων είναι σε πλήρη εξέλιξη και θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα, καθώς πρέπει να διευκρινιστεί τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά την ώρα της φονικής σύγκρουσης. Επίσης, συνεχίζεται η έρευνα για γενετικό υλικό.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ