Τέμπη: Λάθη, παραλείψεις και καθυστερήσεις στο πόρισμα της ΕΑΔ – “Παγώνει” η δεύτερη φάση επανεκκίνησης – ΒΙΝΤΕΟ
Δεν επανέρχονται τελικά τη Δευτέρα τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.
Λάθη και παραλείψεις επί σειρά ετών διαπιστώνουν οι ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) στο πολυσέλιδο πόρισμα το οποίο περιλαμβάνει το έργο αποκατάστασης σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα, στη «στοιχειωμένη» σύμβαση 717.
Την πολυσέλιδη έκθεση της ΕΑΔ, η οποία προστίθεται στην ήδη ογκώδη δικογραφία για την τραγωδία στα Τέμπη συνέταξαν δύο ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και το τελικό πόρισμα συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2021.
Ειδικότερα, αντικείμενο ελέγχου ήταν η εξέταση της υλοποίησης της σύμβασης έργου 717 με τίτλο: «Ανάταξη και αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης –Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας».
Η υπογραφή σύμβασης ήταν στις 26/9/2014 και όριζε αφενός την ολοκλήρωση του έργου μέσα 2 χρόνια, μέχρι δηλαδή τις 26 Σεπτεμβρίου 2016, αφετέρου 7 τμηματικές προθεσμίες, ως σταθμοί ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου του έργου. Εδώ υπάρχουν και 8 παρατάσεις για την τελική ημερομηνία παράδοσης και για τμηματικές προθεσμίες.
Πόρισμα ΕΑΔ: Λάθη, παραλείψεις και καθυστερήσεις
Σύμφωνα με το πόρισμα των 190 σελίδων της Αρχής, ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.
Παρέλειψαν επίσης να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών, ενώ δε μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους. Επιπλέον επισημαίνεται πως δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».
Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.
Ανατροπή στο σχέδιο Γεραπετρίτη – «Φρένο» στη δεύτερη φάση επανεκκίνησης
Ανατρέπεται τελικά το πρόγραμμα της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις μεταφορές, Γιώργου Γεραπετρίτη.
Από αύριο Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023, δεύτερη εβδομάδα από την επανέναρξη των δρομολογίων, σύμφωνα με τα μέχρις στιγμής δεδομένα, δεν πρόκειται να προστεθεί κανένα νέο δρομολόγιο της Hellenic Train στα λιγοστά που ήδη εκτελούνται, παρά το γεγονός πως είχε ανακοινωθεί η επανεκκίνηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Κιάτο και Αίγιο. Έτσι, και η ανακοίνωση αυτή αναμένεται να μην υλοποιηθεί.
Όπως αναφέρει το ethnos.gr, σύμφωνα με πηγές τόσο της εταιρίας όσο και των μηχανοδηγών, έως τώρα δεν έχουν παρασχεθεί οι πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί προκειμένου να ενισχυθεί το πρόγραμμα των τρένων. Αυτό αφορά κυρίως τα ζητήματα της ραδιοκάλυψης στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών, αλλά και την επίλυση θεμάτων ασφαλείας με τις σήραγγες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και κυρίως σε ό,τι αφορά την πυρασφάλεια και την πυροπροστασία.
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η έλλειψη πιστοποίησης του συστήματος GSMR στα τρένα για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΟΣΕ έχει παραδώσει στην Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί έχουν εκπαιδευτεί, δεν έχει καταστεί δυνατή η χρήση τους. Οι μηχανοδηγοί υπέβαλαν την περασμένη εβδομάδα ερώτημα για το αν οι συσκευές αυτές έχουν πιστοποιηθεί χωρίς ακόμα να έχουν λάβει απάντηση από τον ΟΣΕ.
Την ίδια στιγμή σιδηροδρομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι υπό τη βαριά σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, υπάρχουν στελέχη του ΟΣΕ που διστάζουν να υπογράψουν διαβεβαιώσεις για την αρτιότητα και την ασφάλεια της υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις οποίες έχουν ζητήσει οι μηχανοδηγοί και προτιμούν ακόμα και να παραιτηθούν από τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν εφόσον τους ζητηθεί κάτι τέτοιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέμπη: “Ο επιθεωρητής δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα – Ίσως αποδοθούν ευθύνες κι αλλού” τονίζει ο Γ. Γλύκας – ΒΙΝΤΕΟ Δικαστική “καμπάνα” 200.500 ευρώ στον ΟΣΕ: Αποκλειστική ευθύνη για σιδηροδρομικό δυστύχημα το 2000 – Οδήγησε σε ακρωτηριασμό επιβάτη Τέμπη: Τα “κλειδιά” του συστήματος τηλεδιοίκησης και το ερώτημα εάν γνώριζε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης να το χειρίζεται – Οι ισχυρισμοί του και τι δείχνουν έγγραφα – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Αυτές είναι οι ρυθμίσεις του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών Τέμπη: Παρέμβαση 47 Δικηγορικών Συλλόγων – “Να μην υπάρξει συγκάλυψη, να αναζητηθούν ευθύνες όσο ψηλά κι αν βρίσκονται” είπε ο Δ. Βερβεσός – ΦΩΤΟΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr