Τέμπη: Με απολογίες και νέες διώξεις συνεχίζεται η ανάκριση – Κρίσιμο στοιχείο το πόρισμα του ΕΜΠ για τη φωτιά στα βαγόνια – Ενδέχεται να οδηγήσει σε νέα δίκη
Στο τέλος της εβδομάδας η απολογία υψηλόβαθμου στελέχους του υπουργείου Μεταφορών - Γιατί το πόρισμα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου εξελίσσεται σε ένα από τα κρισιμότερα έγγραφα της δικογραφίας - Γ. Φλωρίδης: Δεν υπήρξε 13ο βαγόνι στο τρένο.
Tην ώρα που η ελληνική κοινωνία απαιτεί να αποδοθεί δικαιοσύνη για τα 57 θύματα του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη χώρα, η ανάκριση είναι σε εξέλιξη.
Στο τέλος της εβδομάδας αναμένεται να προσέλθει στον εφέτη ανακριτή για να απολογηθεί υψηλόβαθμο στέλεχος της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος.
Συνέχεια έχει τον Φεβρουάριο η απολογία ακόμη ενός υψηλόβαθμου στελέχους από τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών που επίσης κατηγορείται για κακούργημα, ενώ ενδιάμεσα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να ασκηθεί ποινική δίωξη σε τουλάχιστον ένα στέλεχος του υπουργείου σε διεύθυνση που συνδέεται με την ΕΡΓΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται πως οι κατηγορούμενοι στην υπόθεση των Τεμπών είναι μέχρι στιγμής 43, στους οποίους συγκαταλέγονται και 7 υπηρεσιακοί παράγοντες που διώκονται για τις ενέργειές τους μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών (μπάζωμα-ξεμπάζωμα, έρευνα πυροσβεστικής για τη φωτιά).
Παράλληλα, εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας για τον διαχωρισμό από τη βασική δικογραφία της δικογραφίας του πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού που κατηγορείται για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος.
Πόρισμα ΕΜΠ: Το κρίσιμο στοιχείο της δικογραφίας
Ωστόσο, κρίσιμο στοιχείο στοιχείο είναι το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για το θέμα της φωτιάς και της πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή», οι ερευνητές του ΕΜΠ καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά δεν προκλήθηκε από ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης που βρίσκονται στις μηχανές των τρένων.
Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς τουλάχιστον πέντε από τους νεκρούς του δυστυχήματος έχασαν τη ζωή τους όχι από τη σύγκρουση αλλά από τη φωτιά.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας δίκης
Αν οι πληροφορίες για το πόρισμα του ΕΜΠ επιβεβαιωθούν, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να οδηγηθούμε σε νέα δίκη.
Όπως εξήγησε ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων, Λουκάς Αποστολίδης, χθες το πρωί στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» (OPEN), «εάν επιβεβαιωθεί ότι η έκρηξη οφείλεται σε χημικές ουσίες, αρμόδιο ως προς αυτό θα είναι άλλο δικαστήριο και το συγκεκριμένο σκέλος της υπόθεσης θα πρέπει να παραπεμφθεί σε Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα του ΕΜΠ παραγγέλθηκε εδώ και δέκα μήνες, τον περασμένο Μάρτιο, από τον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος μάλιστα είχε δώσει διορία δύο μηνών για την ολοκλήρωση της έρευνας.
Σε εξέλιξη βρίσκεται, εν τω μεταξύ, η έρευνα στους σκληρούς δίσκους των καμερών ασφαλείας που λειτουργούν στον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα ζητήθηκε προκειμένου να ελεγχθεί εάν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας φορτώθηκε παράνομο εμπόρευμα. Καθώς ωστόσο έχουν παρέλθει 20 μήνες από το δυστύχημα, εκτιμάται πως η ανάκτηση των βίντεο από τους σκληρούς δίσκους είναι αδύνατη.
Γ. Φλωρίδης: Δεν υπήρξε 13ο βαγόνι στο τρένο
Σε σημερινές δηλώσεις του (ΣΚΑΪ) ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, αναφέρθηκε στη διερεύνηση της υπόθεσης από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
« Τι έχει κάνει η ελληνική Δικαιοσύνη από την πρώτη στιγμή μέχρι τώρα που μιλάμε; Όταν έγινε το δυστύχημα, επικεφαλής Εισαγγελέας Εφετών στη Λάρισα ήταν ένας από τους κορυφαίους εισαγγελικούς λειτουργούς της χώρας, ο κύριος Δασκαλόπουλος, ο οποίος επόπτευε από την πρώτη στιγμή την ερευνητική κι ανακριτική διαδικασία και εισηγήθηκε άμεσα στο Συμβούλιο Εφετών της Λάρισας να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη και ανακριτή λόγω της σοβαρότητάς της. Και αυτό έγινε. Στη συνέχεια, ο κύριος Δασκαλόπουλος αφυπηρέτησε την 30ή Ιουνίου εκείνης της χρονιάς λόγω ηλικίας και την υπόθεση ανέλαβε από την πρώτη ώρα εφέτης συνεπικουρούμενος από εισαγγελείς και έναν βοηθό», όπως περιέγραψε.
«Αν ρωτήσετε τους δικαστές, θα σας πουν ότι ο άνθρωπος αυτός, ο εφέτης, δεν έχει λείψει Σάββατο, δεν έχει λείψει Κυριακή, δεν υπάρχουν Χριστούγεννα για αυτόν, δεν υπάρχει Πάσχα, δεν υπάρχουν καύσωνες, δεν υπάρχει καλοκαίρι, δεν υπάρχει τίποτα. Είναι μέρα – νύχτα εκεί. Η έρευνα μιας τέτοιας υπόθεσης είναι τέτοια που πρέπει να παίρνεις συνέχεια πραγματογνωμοσύνες, πρέπει να παίρνεις υλικά, πρέπει να τα στέλνεις εδώ κι εκεί σε Καναδά, Λονδίνο, Παρίσι. Μάλιστα, δέχτηκε και 300 αιτήματα από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων, δικαίως, από τα οποία 250 τα έθεσε σε έρευνα».
«Έχω στα χέρια μου μια έρευνα από 5 ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων και κατέληξαν ότι τέτοιο βαγόνι δεν υπήρξε ποτέ. Ακούω διάφορες φωνές το τελευταίο διάστημα να λένε πως μπορεί να μην υπήρχε τέτοιο βαγόνι, ωστόσο κάπου ανάμεσα στα βαγόνια κάτι θα υπήρχε. Στην Ελλάδα υπάρχει μόνο ένας άνθρωπος που έχει όλο το υλικό και δεν μπορεί να μιλήσει. Θα έρθει όμως η ώρα. Όταν ο εφέτης αυτός παραδώσει το υλικό και έρθει αυτό στην επιφάνεια λόγω του ότι θα πάμε στη δίκη, τότε όλοι θα δούνε ότι δεν υπάρχει κανένα μα κανένα στοιχείο, που να μην είναι εκεί μέσα».
Με πληροφορίες από larissanet, «Καθημερινή», OPEN
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κακοποίηση 3χρονου στο Ηράκλειο: Σοκάρει η πρώτη εκτίμηση του ιατροδικαστή Συστάσεις Αρείου Πάγου προς Εισαγγελείς μετά την απόφαση ΕΔΔΑ για οροθετικές γυναίκες: “Μόνο με ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία η δημοσιοποίηση δεδομένων” Βιασμός 16χρονης στην Πάτρα: Απολογούνται οι δύο κατηγορούμενοι Δίκη για τον θάνατο του Αντ. Καργιώτη: “Ο ύπαρχος είχε δικαίωμα να τον ελέγξει, όχι να τον σπρώξει”Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr