Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τις βάρδιες – Άφησαν μόνο του στο σταθμό Καλαμπάκας τον προφυλακισμένο σταθμάρχη πριν λάβει πιστοποίηση

Το “χάος” που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τη διαχείριση του προσωπικού επιβεβαιώνουν νεότερα στοιχεία.

NEWSROOM
Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για τις βάρδιες – Άφησαν μόνο του στο σταθμό Καλαμπάκας τον προφυλακισμένο σταθμάρχη πριν λάβει πιστοποίηση

Με το μνημόσυνο για τις 40 ημέρες από την τραγωδία στα Τέμπη, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή σε κλίμα οδύνης για τους 57 ανθρώπους οι οποίοι χάθηκαν στο δυστύχημα, νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με τον τρόπο οργάνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου και συγκεκριμένα των βαρδιών.

Σοκαριστικές είναι οι αποκαλύψεις πως ο σταθμάρχης, ο οποίος είχε βάρδια το μοιραίο βράδυ στο σταθμό της Λάρισας και έχει ήδη προφυλακιστεί για το δυστύχημα, είχε μείνει μόνος του και στις αρχές Ιανουαρίου και μάλιστα πριν καν λάβει την απαιτούμενη πιστοποίηση!

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ως μαθητευόμενος ξεκίνησε να κάνει την πρακτική του στον σταθμό της Καλαμπάκας, στον οποίο, ούτως ή άλλως, επιθυμούσε να εργάζεται μόνιμα, στις 2 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα εργαζόταν στη βάρδια 1, δηλαδή πρωί, και μέχρι και τις 14 του μήνα είχε προβλεφθεί να εργάζεται πάντα μαζί με κάποιον εμπειρότερο σταθμάρχη.

Ωστόσο, από την πρώτη στιγμή έμεινε μόνος του. Ειδικότερα, στις 2 Ιανουαρίου υπήρξε καταγγελία από εμπειρότερο σιδηροδρομικό στέλεχος στη διοίκηση του Οργανισμού στην Αθήνα ότι ένας μαθητευόμενος σταθμάρχης έχει την ευθύνη του σταθμού και τότε δόθηκε εντολή στον επιθεωρητή -που έχει ειδικότητα σταθμάρχη- να μεταβεί στην Καλαμπάκα και να συνεχίσει τη βάρδια μαζί με τον μαθητευόμενο.

Ο επιθεωρητής μάλιστα παραδέχθηκε στην απολογία του ότι έκαναν μαζί μια βάρδια χωρίς όμως να διευκρινίσει τον λόγο. Όπως ανέφερε, ο μαθητευόμενος τότε σταθμάρχης εργάστηκε «την 02/01/2023 έως την 08/01/2003 στον σταθμό της Καλαμπάκας με ωράριο 10.30 έως 19.30. Την πρώτη ημέρα ευρισκόταν μαζί μου, τις υπόλοιπες τρεις ημέρες με τον κ. Τ. και έκτοτε με τον κ. Τ.», ανέφερε.

Και στις 15 Ιανουαρίου όμως ο εμπειρότερος παίρνει το ρεπό του και έτσι ο μαθητευόμενος κάνει βάρδια ως μοναδικός σταθμάρχης χωρίς καν να έχει δώσει εξετάσεις και χωρίς να έχει λάβει την απαραίτητη πιστοποίηση.

eurokinissi

Τέμπη: Δεν είχε λάβει πιστοποίηση ο σταθμάρχης

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο προφυλακισθείς σταθμάρχης βρισκόταν σε περίοδο μαθητείας μέχρι τις 21 Ιανουαρίου. Στις 23 και 24 του ίδιου μήνα έδωσε εξετάσεις και την επόμενη ημέρα ξεκίνησε βάρδιες, αρχικά πάλι ως μαθητευόμενος. «Από 22/10/22 μέχρι και 21/1/23 κάναμε (σ.σ.: όλοι οι νέοι σταθμάρχες) πρακτική εκπαίδευση σε διάφορους σταθμούς με βάση το πρόγραμμα που εξέδιδε η επιθεώρηση. Στο πλαίσιο της πρακτικής μου εκπαίδευσης έκανα προϋπηρεσία στη Λάρισα, στον Παλαιοφάρσαλο, στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο», φέρεται να έχει πει στην απολογία του.

«Μετά το τέλος της τρίμηνης πρακτικής μου εκπαίδευσης, στις 23/1/23 εξετάστηκα γραπτά και στις 24/1/23 προφορικά στη Θεσσαλονίκη, ενώπιον της επιτροπής που είχε ορίσει η διοίκηση του ΟΣΕ. Στις εξετάσεις που δώσαμε δεν απέτυχε κανείς» πρόσθεσε, λέγοντας πως αμέσως μετά ο προϊστάμενος επιθεωρητής τους έδωσε ένα προσωρινό πρόγραμμα μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Βάσει αυτού ο άπειρος σταθμάρχης τοποθετήθηκε ως βοηθητικός στον σταθμό της Λάρισας τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου, αλλά λίγες εβδομάδες αργότερα βρέθηκε να εργάζεται μόνος του το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ