Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Τέμπη: Παραδίδεται στη Δικαιοσύνη το πόρισμα του Πολυτεχνείου για την έκρηξη

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η έκρηξη δεν προκλήθηκε από ποσότητες ξυλόλιου, αλλά ούτε και από έλαια σιλικόνης των τρένων, όπως ανέφεραν αρχικές εκτιμήσεις.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Παραδίδεται στη Δικαιοσύνη το πόρισμα του Πολυτεχνείου για την έκρηξη (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Στον εφέτη ανακριτή που διερευνά την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία αναμένεται να παραδοθεί το πόρισμα του Πολυτεχνείου για το τι προκάλεσε την έκρηξη στα Τέμπη μετά τη σύγκρουση των τρένων.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η έκρηξη δεν προκλήθηκε από ποσότητες ξυλόλιου, αλλά ούτε και από έλαια σιλικόνης των τρένων, όπως ανέφεραν αρχικές εκτιμήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι συγγενείς των θυμάτων έχουν καταγγείλει επανειλημμένα ότι η εμπορική αμαξοστοιχία κουβαλούσε αδήλωτα υλικά τα οποία προκάλεσαν την ισχυρή έκρηξη και ζητούν να διαλευκανθεί πλήρως η υπόθεση.

Μένει να φανεί αν το πόρισμα του Πολυτεχνείου θα συμφωνεί με την έκθεση του πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων, Βασίλη Κοκοτσάκη ή την έκθεση του καθηγητή Faisal Khan.

Έκρηξη στα Τέμπη

Όπως έγραψε το dikastiko.gr, σοκαριστικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης που διενήργησε ο ειδικός σε θέματα εκρήξεων καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Τέξας, καθηγητής Faisal Khan.

Περιγράφει ακόμα ότι ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας αντελήφθη την επιβατική που εξερχόταν από μια σήραγγα λίγα λεπτά πριν από την σύγκρουση «και εφάρμοσε τον μηχανισμό έκτακτης πέδησης για να τη σταματήσει. Ως αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας, η 1η και η 2η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας εξετράπησαν από τις γραμμές (ράγες), αποφεύγοντας μια μετωπική σύγκρουση με την επιβατική. Όλες οι τρεις μηχανές που εξετράπησαν δεν είχαν ίχνη φωτιάς και βρέθηκαν σε διαφορετικές θέσεις στον τόπο του δυστυχήματος».

Μέσα από το βιντεοληπτικό υλικό παρακείμενων καμερών επισημαίνεται ότι αμέσως μετά την εκτροπή των μηχανών παρατηρήθηκε μια σειρά ηλεκτρικών τόξων που είναι ορατά στα βίντεο και λίγα λεπτά πριν από την έναρξη της πύρινης σφαίρας (fireball) «παρατηρούμε επίσης ένα νέφος που ανέρχεται ευκρινώς πάνω από τον τόπο του ατυχήματος»Αμέσως μετά δημιουργείται η πύρινη σφαίρα «το μεγαλύτερο μέγεθός της ήταν 113 μέτρα επειδή επεκτάθηκε από το πέρασμα του πρώτου βαγονιού του επιβατικού τρένου ακολουθούμενο από το βαγόνι που βρίσκεται το κυλικείο του τρένου»

Ο καθηγητής επισημαίνει ότι από το βιντεοληπτικό υλικό και τα δεδομένα του ατυχήματος «καθίσταται εμφανές ότι η αμαξοστοιχία μετέφερε πιθανότατα πτητικούς υδρογονάνθρακες», προσθέτοντας μάλιστα ότι η χημική ανάλυση δειγμάτων που ελήφθησαν στην περιοχή του ατυχήματος, των υπολειμμάτων στα θύματα καθώς και στα κατεστραμμένα υλικά από υποδομές της περιοχής δείχνουν την παρουσία των χημικών ενώσεων βενζολίου, τολουολίου και ξυλολίου (ή ξυλενίου).

«Είναι πολύ πιθανό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο. Λόγω της πρόσκρουσης που προκλήθηκε από τη σύγκρουση, αυτές οι ουσίες εκλύθηκαν από τα κοντέινερ που τα περιείχαν και έτσι σχηματίστηκε το νέφος ατμών που αναμίχθηκε αποτελεσματικά με τον αέρα και δημιούργησε την πύρινη σφαίρα» ξεκαθαρίζει ο Αμερικανός ειδικός επιστήμονας προσθέτοντας ότι: «Η πυρόσφαιρα εξερράγη πλησίον της θέσεως των χημικών στην εμπορική αμαξοστοιχία και όπως φαίνεται στα βίντεο εξελίχθηκε από την πηγή της προς τα έξω. Η πυρόσφαιρα κάλυψε την περιοχή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, προκαλώντας σοβαρές βλάβες και θανατηφόρα ατυχήματα».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ