Τέμπη: Προθεσμία για τις 30/4 έλαβε από τον εφέτη-ανακριτή ο επιθεωρητής – Στις 24/3 απολογούνται οι δύο σταθμάρχες – ΒΙΝΤΕΟ
Σε βάρος τους έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, καθώς και για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή.
Άνοιξε ο νέος κύκλος ερευνών μετά την αναβάθμιση της υπόθεσης για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, με τους τρεις κατηγορούμενους – τον επιθεωρητή του ΟΣΕ και τους δύο σταθμάρχες – να περνάνε σήμερα Παρασκευή το γραφείο του εφέτη ανακριτή και να λαμβάνουν προθεσμία για τη νέα απολογία τους.
Ειδικότερα, οι δύο σταθμάρχες έλαβαν προθεσμία για τις 24 Μαρτίου, ενώ ο επιθεωρητής του ΟΣΕ για τις 30 Μαρτίου. Οι δύο σταθμάρχες έχουν κατηγορηθεί πως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους αφήνοντας μόνο τον άπειρο σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί.
Πρόκειται για το έναν σταθμάρχη που εργάζεται με σύμβαση αορίστου και έναν που εργάζεται με σύμβαση έργου οι οποίοι ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.
Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος υπενθυμίζεται έχει υποχρέωση σε 8ωρη βάρδια, ήταν ο δεύτερος που πέρασε σήμερα το γραφείο του εφέτη ανακριτή και δήλωσε «ψύχραιμος, αλλά πολύ στεναχωρημένος». Μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο πατέρας του είπε πως είναι όλοι τους πολύ αγχωμένοι. «Έχουμε να κοιμηθούμε πέντε μέρες, είναι πολύ αγχωμένο και ταραγμένο το παιδί» είπε.
Λίγο αργότερα οι σημερινές κλήσεις του εφέτη ανακριτή ολοκληρώθηκαν με την παρουσία στο γραφείο του και του προϊστάμενου επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος και αυτός πήρε προθεσμία.
Σε βάρος και των τριών έχουν ασκηθεί διώξεις για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως ισόβια, ενώ βαρύνονται και με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή.
Τέμπη: Τι ισχυρίζεται ο επιθεωρητής
Στην πρώτη του απολογία έριξε το φταίξιμο στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με το MEGA, ο επιθεωρητής θα ισχυριστεί πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Επίσης, θα υποστηρίξει ότι ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί. Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Η γνώση αυτόματης χάραξης
Κρίσιμο έχει καταστεί το θέμα λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης και κατά πόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης της τραγωδίας ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη της πορεία των τρένων.
Ο ίδιος εμφανίζει ως υπερασπιστική γραμμή ότι δεν είχε ιδέα από τηλεδιοίκηση καθώς δεν είχε εκπαιδευτεί σε κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν είχε ουσιαστικά επαφή με τον πίνακα χάραξης πορείας που λειτουργεί στο σταθμαρχείο Λάρισας.
Στην πράξη δηλαδή αναγνωρίζει πως δεν ήξερε πώς να “χειρίζεται” τον φωτεινό πίνακα, δεν είχε τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και την επάρκεια και την εμπειρία για να διαχειριστεί ένα τόσο εξελιγμένο τεχνολογικό μέσο. Αυτό βέβαια εγείρει νέα ερωτήματα για το λόγο που ένας ο οποίος βρέθηκε σε κρίσιμη βάρδια σε κεντρικό σταθμό της χώρας για το ποια ήταν η εκπαίδευσή του και γιατί έμεινε μόνος του.
Τραγωδία στα Τέμπη: Το σύστημα τηλεδιοίκησης στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης
Μάχη μεταξύ κυβέρνησης και του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δίνεται στο μεταξύ στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, με τα δύο μέρη να καταθέτουν σειρά εγγράφων.
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης που ανέλαβε καθήκοντα υπουργού Μεταφορών και Υποδομών μετά την παραίτηση του Κ. Καραμανλή ανέφερε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ και έπρεπε να γίνει αυτόματη χάραξη της πορείας.
«Θέλω να καταγραφεί ρητά, στα πρακτικά. Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο δυστυχώς συνέβη ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, που προφανώς θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μια σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης και πρόσθεσε: «Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε ο πίνακας».
Ο κ. Γεραπετρίτης παράλληλα σημείωσε πως παραβιάστηκαν και οι 4 ασφαλιστικές δικλίδες και συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
* στους 2 επιπλέον σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στις θέσεις τους και δεν ήταν,
* την αυτόματη χάραξη που έπρεπε να γίνει και δεν έγινε,
* στον επιτόπιο έλεγχος κλειδιών και
* την παρακολούθηση του πίνακα.
«Έπρεπε να είναι πάνω στον πίνακα. Αν ήταν θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ν. Παππάς: Η κυβέρνηση λέει ψέματα
Για ψέματα κατηγορεί τον Γιώργο Γεραπετρίτη και την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς, σχολιάζοντας όσα είπε περί πλήρως λειτουργικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.
Ο κ. Παππάς επικαλείται εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, στα οποία γίνεται λόγος «για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».
«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη» κατέληξε.
Αναλυτικά, η δήλωση του Νίκου Παππά:
Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική. Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας.
Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέμπη: Προθεσμία για την Παρασκευή 24/3 έλαβε και ο δεύτερος σταθμάρχης – “Ψύχραιμος, αλλά πολύ στεναχωρημένος” δηλώνει ο συμβασιούχος – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: “Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί σωστά” διαπιστώνει η ΡΑΣ σε πόρισμα-κόλαφο – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Προθεσμία για τις 24 Μαρτίου προκειμένου να απολογηθεί έλαβε ο ένας εκ των δύο σταθμαρχών – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη – “SOS” από Λύτρα για αποζημιώσεις Hellenic Train: “Οι συγγενείς θυμάτων να μην υπογράψουν αν τους ζητηθεί να παραιτηθούν από τα δικαιώματά τους” – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Η ώρα του εφέτη ανακριτή για την τραγωδία – Στο γραφείο του οι τρεις κατηγορούμενοι για το πολύνεκρο δυστύχημα – ΒΙΝΤΕΟΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr