Τέμπη: Πρώτη μήνυση για τρία κακουργήματα κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή – Την κατέθεσε πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού
Για έκθεση σε κίνδυνο κατά συρροή, διατάραξη της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και παράβαση καθήκοντος - Εκτός από τον Κώστα Καραμανλή, η μήνυση στρέφεται κατά παντός υπευθύνου.

Του Παναγιώτη Τσιμπούκη
Στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου κατατέθηκε μήνυση σε βάρος του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για τρία κακουργήματα αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη (28.2.2023) που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Η μήνυση αφορά τα αδικήματα της έκθεσης σε κίνδυνο κατά συρροή, της διατάραξη της ασφάλειας των σιδηροδρόμων όπου προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων (57 νεκροί) και κίνδυνος κατά της ζωής σε 246 (σοβαρά τραυματίες 81 και ελαφριά τραυματίες 99) και της παράβασης καθήκοντος.
Η μήνυση, πλέον του Κώστα Καραμανλή, στρέφεται κατά «παντός υπευθύνου συμμετόχου και εμπλεκομένου, διά κοινής δράσης και κοινού δόλου, αρμοδίου υπηρεσιακού παράγοντος και εξωθεσμικού τοιούτου συναυτουργού ή ηθικού αυτουργού, όπως θα προκύψει από την προανακριτική διαδικασία».
Τη μήνυση κατέθεσε ο πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού Παναγιώτης Σταμάτης, ο οποίος ζητάει να αποσταλεί αμελλητί η μήνυσή του στη Βουλή σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης υπουργών για τα περαιτέρω.
Ο μηνυτής επικαλείται το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), σύμφωνα με το οποίο απουσίαζε «η προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης», ενώ σε άλλο σημείο επισημαίνεται ότι ο τρόπος με τον οποίο «ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οιεσδήποτε συνθήκες».
Ο κ. Σταμάτης επισημαίνει σε άλλο σημείο, ότι «ο κ. Καραμανλής με την ιδιότητά του ως υπουργού επιβλέποντος τον ΟΣΕ, αλλά και τις εποπτικές αρχές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, αλλά και έχοντας προσωπική γνώση της κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως περιγράφεται στο πόρισμα δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του επιβατικού ακόμα και να απαγορεύσει την χρήση του σιδηροδρομικό δικτύου και την κυκλοφορία των επιβατηγών τρένων κοινού με αποτέλεσμα να εκθέσει σε κίνδυνο χιλιάδες επιβάτες που έκαναν χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου κατά τη χρονική περίοδο από την 9η Ιουλίου 2019 έως την 28η Φεβρουαρίου 2023 (1η Μαρτίου 2023 παραιτήθηκε)».
Περαιτέρω ο κ. Καραμανλής «ενήργησε κατά παράβαση καθήκοντος αφού δεν έλαβε τα παραπάνω μέτρα για την προστασία του επιβατικού κοινού», σύμφωνα με τον μηνυτή.
Μάλιστα, σημειώνει ο κ. Σταμάτης ότι «στις 20 Φεβρουαρίου του 2023, λίγες ημέρες μόνο πριν την τραγωδία, ο τότε αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής διαβεβαίωνε με θρασύτητα τη Βουλή των Ελλήνων ότι δεν υφίσταται απολύτως κανένα θέμα ασφάλειας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων στη χώρα, τονίζοντας χαρακτηριστικά “μια υπεύθυνη πολιτεία δεν πρέπει να παίζει με την ασφάλεια των πολιτών”, “είναι ντροπή να μιλάτε για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων”».
Σε άλλο σημείο της μήνυσης αναφέρεται:
«Η εγκληματική ολιγωρία και αδιαφορία του τέως υπουργού στο διάστημα πριν και έως τη συντέλεση του δυστυχήματος, δε, προκύπτει από τα στοιχεία που ήδη έχουν δημοσιοποιηθεί, είχε πλήρη γνώση των ελλείψεων αυτών, καθώς είχε λάβει επανειλημμένως και με ρητό τρόπο σχετικές προειδοποιήσεις από διοικήσεις, κεντρικά στελέχη και εκπροσώπους των εργαζομένων των εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι επεσήμαναν, σε διάφορους χρόνους, την επείγουσα ανάγκη να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλίδες για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου και τον πραγματικό κίνδυνο που υφίσταται, αν αυτό δεν συμβεί. Ωστόσο, ο αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής, όχι μόνο είχε επιλέξει να αδιαφορήσει, αλλά διατείνονταν με αλαζονεία ότι δεν υφίστατο καν θέμα ασφάλειας στη λειτουργία των σιδηροδρόμων».
Αφού στη μήνυση καταγράφονται αναφορές αρμόδιων φορέων για τα προβλήματα και τους κινδύνους που εγκυμονούσαν στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, υπογραμμίζεται:
«Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής γνώριζε με επίσημο τρόπο ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενάμισι χρόνο πριν το δυστύχημα των Τεμπών, τον τεράστιο κίνδυνο και τα κενά ασφάλειας που είχε ο σιδηρόδρομος. Δημιούργησε επομένως άμεσο, οξύ, πολλαπλό και —στην περίπτωση των θανόντων— μη αναστρέψιμο κίνδυνο ζωής, δηλ. εν γνώσει του εξέθεσε τους παθόντες σε κίνδυνο ζωής».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αιματηρό επεισόδιο στις φυλακές Αλικαρνασσού: “Εγκατάλειψη” καταγγέλλουν οι υπάλληλοι Τα νέα δεδομένα μετά το αίτημα Τριαντόπουλου για άμεση παραπομπή στη Δικαιοσύνη – Τα επόμενα βήματα Δίκη για την ανθρωποκτονία Γ. Λυγγερίδη: Ο αδερφός του κατηγορούμενου ανασκεύασε την αρχική του κατάθεση – Ζητήθηκε σύλληψή του για ψευδορκία – Το μήνυμα «Μπράβο είσαι μάγκας» και από ποιον στάλθηκε Υπό κράτηση για τέσσερις ημέρες ο Εκρέμ Ιμάμογλου – Γιατί κατηγορείται – Κάλεσμα για συγκεντρώσεις παρά την απαγόρευσηΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr