Τι σημαίνει η φράση του σταθμάρχη “αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί”

Ποιο είναι το περίγραμμα της υπερασπιστικής γραμμής του 59χρονου, όπως προκύπτει από νεότερες πληροφορίες που τέθηκαν υπόψη του dikastiko.gr.

NEWSROOM
Τι σημαίνει η φράση του σταθμάρχη “αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί”

“Στροφή” κάνει ο σταθμάρχης, ο οποίος βρέθηκε την Πέμπτη στο γραφείο του εισαγγελέα και πήρε προθεσμία να απολογηθεί το ερχόμενο Σάββατο.

Σύμφωνα με τη νέα υπερασπιστική του γραμμή, όπως διαφάνηκε και δια του συνηγόρου του, Άρη Κουτσιούκη, αναγνωρίζει μεν την ευθύνη του, αλλά αναμένεται να υποστηρίξει πως δεν ήταν μόνον το δικό του «ανθρώπινο χέρι» που οδήγησε στην τραγωδία.

Το αδίκημα διατάραξης της συγκοινωνίας δεν προϋποθέτει αυτομάτως την ύπαρξη δόλου, κάτι το οποίο προφανώς δεν είχε διαπράξει ο σταθμάρχης όπως αναμένεται να υποστηρίξει.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο σταθμάρχης θα δεχθεί την κατηγορία, μόνον όμως ως προς το σκέλος της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Όπως αναφέρεται, θα υποστηρίξει πως εάν υπήρχε τεχνική δυνατότητα ή δεύτερο μάτι θα περιοριζόταν το δυστύχημα.

Σε βάρος του ασκήθηκε κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας ενώ μέχρι την απολογία του θα παραμείνει κρατούμενος.

«Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης» δήλωσε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας ο συνήγορος του σταθμάρχη, δίνοντας το στίγμα για την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει ότι δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος. Ενώπιον του εισαγγελέα οδηγήθηκε υπό άκρα μυστικότητα την Πέμπτη, ο οποίος έχει παραδεχθεί στην προανακριτική του κατάθεση ότι έκανε λάθος.

«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος. Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών. Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών», δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη, που ερμηνεύονται ως προάγγελος της στάσης του για τις κατηγορίες που του αποδίδονται όπου θα αναφερθεί και σε ευθύνες άλλων προσώπων.

Οι πιθανές ποινές

Όπως έγραψε το dikastiko.gr η δίωξη για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών (παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων) επιφέρει ποινή κάθειρξης 10 έως 15 ετών, ενώ για τις κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια και για σωματική βλάβη από αμέλεια προβλέπονται ποινές έως 5 ετών για την κάθε μία.

Παράλληλα, σημειώνεται πως εάν υπάρξει δίωξη και για πρόκληση θανάτου μεγάλου αριθμού ανθρώπων -όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση- η ποινή μπορεί να φτάσει μέχρι την ισόβια κάθειρξη.

Στο ενδεχόμενο η δίωξη να αφορά ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο, τότε θα προβλέπεται και επιπλέον ποινή ισόβιας κάθειρξης, δηλαδή δις ισόβια.

Τι είπε στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης

Ο ίδιος κατέθετε την Τετάρτη πάνω από 4 ώρες στις αρμόδιες Αρχές, ισχυριζόμενος αρχικώς πως είχε ακολουθήσει όλες τις διαδικασίες (όπως να γυρίσει το κλειδί για αλλαγή της ράγας που κινούνταν τα τρένα), αλλά δεν λειτούργησε το σύστημα.

Στη συνέχεια, όμως, και αφού ζήτησε δικηγόρο παραδέχθηκε πως είχε κάνει λάθος και τοποθέτησε τα τρένα στην ίδια διαδρομή με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση.

Αυτό αποκάλυψε και το ηχητικό ντοκουμέντο, στο οποίο ο σταθμάρχης με δύο οδηγίες του καθοδηγεί το επιβατικό τρένο στη μοιραία σύγκρουση. Όπως προκύπτει από το σύντομο διάλογο, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr