Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ατυχήματος: Η “καμπάνα” της Κομισιόν – Παρέπεμψε την Ελλάδα στο ΔΕΕ για μη συμμόρφωση στις σιδηροδρομικές μεταφορές – ΒΙΝΤΕΟ
Μόλις στα μέσα Φεβρουαρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άσκησε παραπομπή της χώρας στο Δικαστήριο της Ε.Ε. Οι οδηγίες της συμφωνίας για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.
«Δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της Οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου» είναι η χαρακτηριστική επισήμανση της Κομισιόν, με την οποία πριν από λίγες εβδομάδες παραπέμφθηκε στο Δικαστήριο.
«Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός» αναφέρεται.
Ωστόσο, παρά την επισήμανση πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής», οι ελληνικές αρχές δεν ανταποκρίθηκαν.
«Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ» αναφέρεται στην παραπομπή.
Παράλληλα, τονίζεται πως «η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος)».
Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κομισιόν: Το ιστορικό της υπόθεσης
Όπως αναφέρεται, η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.
«Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση».
Ολόκληρη η απόφαση της Κομισιόν
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συλλυπητήριο μήνυμα Ερντογάν σε Σακελλαροπούλου και Μητσοτάκη για την τραγωδία στα Τέμπη – ΒΙΝΤΕΟ Αλέξης Τσίπρας: “Στιγμές βαθιάς οδύνης και θλίψης, συγκλονιστικές οι εικόνες που αντίκρισα” – ΒΙΝΤΕΟ Θρήνος στα Τέμπη: Νεκρές δίδυμες αδελφές και η ξαδέρφη τους – ΒΙΝΤΕΟ Ραγδαίες εξελίξεις-Τέμπη: Παραιτήθηκε από Υπουργός Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής – ΒΙΝΤΕΟ Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Δημοσία δαπάνη οι κηδείες των θυμάτωνΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr