Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Το «μάτι» των Οικονομικών Εισαγγελέων και του ΣΔΟΕ στα social media για φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ

Το πάρτι της φοροδιαφυγής μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τεράστιο και οι αρχές εκδηλώνουν διάθεση να εισπράξουν όσα πρέπει. Το ζήτημα είναι βέβαια αν θα το καταφέρουν.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Το «μάτι» των Οικονομικών Εισαγγελέων και του ΣΔΟΕ στα social media για φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ

Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ: Ένα σαφάρι στα κοινωνικά δίκτυα με στόχο τα μεγάλα πορτοφόλια της σόουμπιζ έχουν ξεκινήσει οι εισαγγελικές και οικονομικές αρχές της χώρας καθώς στην εποχή του Instagram οι «followers» σε αποτελούν ένδειξη δημόσιας αποδοχής αλλά και βασικό συστατικό για να εξασφαλιστούν πολλές φορές τεράστια χρηματικά ποσά.

Το ζήτημα σε αυτή την περίπτωση (κι αυτό τράβηξε το ενδιαφέρον των αρχών) ότι το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι ουσιαστικά αρρύθμιστο με αποτέλεσμα να εξελίσσεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ένα πάρτι φοροδιαφυγής. Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ

Στοχευμένα

Οι οικονομικές αρχές γνωρίζουν πως μέσα από τους λογαριασμούς αυτούς βρίσκεται ένα μεγάλο κομμάτι παραοικονομίας με πολύ ψωμί. Δεν έχουν περάσει, άλλωστε, πολλές ημέρες από την αποκάλυψη ενός μεγάλου κυκλώματος, που είχε απλώσει τα πλοκάμια του σε δίκτυο e- shops, υφαρπάζοντας ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Το ΣΔΟΕ, μάλιστα ετοιμάζεται για δειγματοληπτικούς ελέγχους, με μια απλή μέθοδο: Στην αρχή, μια «ακτινογραφία» του προφίλ του ή της ελεγχόμενης. Στη συνέχεια μια κοστολόγηση (στο περίπου) των παρεχόμενων υπηρεσιών, με βάση στοιχεία που θα δοθούν ή θα αντληθούν από τις εταιρίες που προωθούν με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα τους και στο τέλος διασταύρωση με τα εισοδήματα που έχουν δηλωθεί στην εφορία την τελευταία 5ετία, για να υπάρχει και μέτρο σύγκρισης.

Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ

Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ Τεράστια ποσά

Στο στόχαστρο μπαίνουν ηθοποιοί, παρουσιαστές, τραγουδιστές, αθλητές και λοιποί influencers,  που προωθούν μέσω social media προϊόντα ή υπηρεσίες, με χρηματικά ανταλλάγματα . Πολλοί προωθούν τις δικές τους φίρμες ρούχων, καλλυντικών κλπ.. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του HypeAuditor, το μέσο μηνιαίο εισόδημα από αυτήν τη δραστηριότητα διαμορφώνεται σε 2.970 δολάρια, δηλαδή σε περίπου 2.525 ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.

Η έρευνα της HypeAuditor έδειξε ότι ακόμα και οι… «νέοι» στην πιάτσα, με λίγες χιλιάδες followers μπορούν να βγάζουν γύρω στα 1.200 ευρώ το μήνα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Για τους… mega influencers τα ποσταρίσματα είναι σίγουρα πιο προσοδοφόρα, καθώς το μηνιαίο εισόδημα ξεπερνά τις 15.000 ευρώ. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η πιο κερδοφόρα κατηγορία δεν είναι τα καλλυντικά ή η μόδα, αλλά τα… ζώα, αφού τουλάχιστον στις ΗΠΑ αποδίδουν περίπου 4.500 ευρώ το μήνα.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ