Το «μάτι» των Οικονομικών Εισαγγελέων και του ΣΔΟΕ στα social media για φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ
Το πάρτι της φοροδιαφυγής μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τεράστιο και οι αρχές εκδηλώνουν διάθεση να εισπράξουν όσα πρέπει. Το ζήτημα είναι βέβαια αν θα το καταφέρουν.
Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ: Ένα σαφάρι στα κοινωνικά δίκτυα με στόχο τα μεγάλα πορτοφόλια της σόουμπιζ έχουν ξεκινήσει οι εισαγγελικές και οικονομικές αρχές της χώρας καθώς στην εποχή του Instagram οι «followers» σε αποτελούν ένδειξη δημόσιας αποδοχής αλλά και βασικό συστατικό για να εξασφαλιστούν πολλές φορές τεράστια χρηματικά ποσά.
Το ζήτημα σε αυτή την περίπτωση (κι αυτό τράβηξε το ενδιαφέρον των αρχών) ότι το συγκεκριμένο πλαίσιο είναι ουσιαστικά αρρύθμιστο με αποτέλεσμα να εξελίσσεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ένα πάρτι φοροδιαφυγής.
Στοχευμένα
Οι οικονομικές αρχές γνωρίζουν πως μέσα από τους λογαριασμούς αυτούς βρίσκεται ένα μεγάλο κομμάτι παραοικονομίας με πολύ ψωμί. Δεν έχουν περάσει, άλλωστε, πολλές ημέρες από την αποκάλυψη ενός μεγάλου κυκλώματος, που είχε απλώσει τα πλοκάμια του σε δίκτυο e- shops, υφαρπάζοντας ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Το ΣΔΟΕ, μάλιστα ετοιμάζεται για δειγματοληπτικούς ελέγχους, με μια απλή μέθοδο: Στην αρχή, μια «ακτινογραφία» του προφίλ του ή της ελεγχόμενης. Στη συνέχεια μια κοστολόγηση (στο περίπου) των παρεχόμενων υπηρεσιών, με βάση στοιχεία που θα δοθούν ή θα αντληθούν από τις εταιρίες που προωθούν με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα τους και στο τέλος διασταύρωση με τα εισοδήματα που έχουν δηλωθεί στην εφορία την τελευταία 5ετία, για να υπάρχει και μέτρο σύγκρισης.
Φοροδιαφυγή στη σόουμπιζ Τεράστια ποσά
Στο στόχαστρο μπαίνουν ηθοποιοί, παρουσιαστές, τραγουδιστές, αθλητές και λοιποί influencers, που προωθούν μέσω social media προϊόντα ή υπηρεσίες, με χρηματικά ανταλλάγματα . Πολλοί προωθούν τις δικές τους φίρμες ρούχων, καλλυντικών κλπ.. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του HypeAuditor, το μέσο μηνιαίο εισόδημα από αυτήν τη δραστηριότητα διαμορφώνεται σε 2.970 δολάρια, δηλαδή σε περίπου 2.525 ευρώ. Δεν τα λες και λίγα.
Η έρευνα της HypeAuditor έδειξε ότι ακόμα και οι… «νέοι» στην πιάτσα, με λίγες χιλιάδες followers μπορούν να βγάζουν γύρω στα 1.200 ευρώ το μήνα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Για τους… mega influencers τα ποσταρίσματα είναι σίγουρα πιο προσοδοφόρα, καθώς το μηνιαίο εισόδημα ξεπερνά τις 15.000 ευρώ. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η πιο κερδοφόρα κατηγορία δεν είναι τα καλλυντικά ή η μόδα, αλλά τα… ζώα, αφού τουλάχιστον στις ΗΠΑ αποδίδουν περίπου 4.500 ευρώ το μήνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βολές της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων για τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα: Διαφωνία για την επιβολή (μόνον) ισοβίων στην ανθρωποκτονία Αντίδραση της ΝΔ για το άρθρο Κοντονή στο dikastiko.gr H 1η απόφαση: «Πράσινο» φως από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Green Pass – Αναλύει ο Γιάννης Καρούζος Καλλιτεχνικό #MeToo: Επτά καταγγελίες βιασμού ερευνά ο εισαγγελέας για τον τέταρτο ηθοποιό – Ανήλικα τα δύο θύματαΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr