Εξεταστική για Τέμπη- Δ. Ρέππας: “Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί” – Τι κατέθεσε ο πρώην υπουργός

“Μέχρι το 2019 λειτουργούσε, αλλά σταμάτησε” είπε. “O μοιραίος σταθμάρχης δεν ήταν κατάλληλος για τη θέση αυτή” πρόσθεσε.

NEWSROOM
Εξεταστική για Τέμπη- Δ. Ρέππας: “Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί” – Τι κατέθεσε ο πρώην υπουργός

Στο μικροσκόπιο της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη στη Βουλή συνεχίζονται οι καταθέσεις μαρτύρων μεταξύ των οποίων και ο πρώην υπουργός Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος άφησε σαφέστατες αιχμές για τη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Την ίδια ώρα η Επιτροπή βάσει και σχετικής απόφασης του υπουργικού συμβουλίου άλλαξε τον χρόνο των καταθέσεων βάσει των οποίων ο υπουργός Μεταφορών κατά το κρίσιμο δυστύχημα, Κωστής Χατζηδάκης θα καταθέσει την Πέμπτη, ενώ την Τετάρτη θα περάσει το κατώφλι της εξεταστικής ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Τέμπη-Ρέππας: Όσα κατέθεσε ο πρώην Υπουργός

Στην Εξεταστική Επιτροπή κατέθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Δημήτρης Ρέππας. «Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών» ανέφερε ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από το 2009-2011 και καταλόγισε ευθύνες στην κυβέρνηση για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης.

Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ σημείωσε πως «μέχρι το 2019 λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, αλλά σταμάτησε. Εαν υπήρχε η τηλεδιοίκηση, που σταμάτησε το 2019 στη Λάρισα, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα γιατί αυτόματα θα λειτουργούσε το σύστημα πέδησης και θα ακινητοποιούνταν οι συρμοί».

Eurokinissi

Τραγωδία στα Τέμπη- Δ. Ρέππας: «Καθοριστικό ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας»

Αν και καταλόγισε ευθύνες στην επόμενη κυβέρνηση για μη ολοκλήρωση της σύμβασης, ο κ. Ρέππας ανέφερε πως παίζει καθοριστικό ρόλο ο ανθρώπινος παράγοντας, υπογραμμίζοντας ότι ο μοιραίος σταθμάρχης δεν ήταν κατάλληλος για τη θέση αυτή.

«Η επιλογή του δεν έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια, όπως προκύπτει και εκ του αποτελέσματος», είπε. Σε ότι αφορά στους λόγους που κατά τη γνώμη του, οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, είπε ότι δεν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες σε κάθε σταθμό, όπως αυτόν της Λάρισας, όπου στο παρελθόν υπηρετούσαν δυο σταθμάρχες κι ένας επιθεωρητής.

Κληθείς να απαντήσει σε ερωτήσεις των βουλευτών- μελών της εξεταστικής επιτροπής ο Ρέππας υποστήριξε ότι είχε σταματήσει να λειτουργεί το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας συρμών, που βρισκόταν στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ επί της οδού Καρόλου.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr