Τρένα: Πότε ξεκινά εκ νέου η λειτουργία του σιδηρόδρομου – Όλα τα μέτρα ασφαλείας – ΒΙΝΤΕΟ
Από τις 22 Μαρτίου η σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι ανακοίνωσε ο Γ. Γεραπετρίτης.
Σε ανακοινώσεις για την επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, προχώρησε το απόγευμα της Τρίτης ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για τις Μεταφορές Γιώργος Γεραπετρίτης.
Όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, “μετά από περίοδο παύσης των δρομολογίων θα χρειαστεί μία μεταβατική περίοδος για να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο δίκτυο και εν συνεχεία συγκεκριμένα δρομολόγια ανά τη χώρα θα επανεκκινούν με την αρχή να γίνεται στις 22 Μαρτίου”. Την 1η Απριλίου ξεκινά ξανά το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Γεραπετρίτης: Επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.
Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, στις 22 Μαρτίου προτείνεται να επαναλειτουργήσουν τα εξής δρομολόγια:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλαβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
- Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη)
Περαιτέρω, για τις 27 Μαρτίου προσδιορίζεται η επανεκκίνηση του Προαστιακού για το τμήμα Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο.
Στις 1 Απριλίου, εισέρχονται σε τροχιά λειτουργίας:
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
- Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
- Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
- Λάρισα – Βόλος
- Λαμία – Στυλίδα
Στις 6 Απριλίου:
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
Στις 11 Απριλίου (κατόπιν επαναξιολόγησης των συνθηκών)
- Λοιπά δρομολόγια
Τα μέτρα ασφάλειας
Όπως υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης, τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα μέτρα ασφαλείας:
- Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
- Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
- Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
- Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
- Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
- Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
- Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων
- Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
- Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
- Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).
Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
- Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
- Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
- Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
- Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
- Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
- Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.
- Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
- Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
- Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
- Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
- Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.
Ρυθμιστικές παρεμβάσεις
- Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
- Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού.
- Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τέμπη: Πως θα γίνει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων – Αναμένονται οι ανακοινώσεις Γ. Γεραπετρίτη – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Απολογούνται την Παρασκευή ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες Τ. Θεοδωρικάκος: “Ανεύθυνη η στάση Βαρουφάκη – Κάνει σόου μήπως και μπει στη Βουλή” – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Έρευνα 15ετίας από Ντογιάκο – Βουρλιώτη στον ΟΣΕ – “Ξεσκονίζουν” συμβάσεις, οικονομικά στοιχεία υπευθύνων και φακέλους σιδηροδρομικών ατυχημάτων – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: “Συγγνώμη που έζησα” – Συγκλονίζει διασωθείσα του μοιραίου τρένου – BINTEOΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr