Τρένο του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό – Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα – Σε διαθεσιμότητα οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι

Στις 9 Οκτωβρίου συρμός του Προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή - Κατεπείγουσα έρευνα διέταξε η Εισαγγελία Αθήνας - Η ανακοίνωση της Hellenic Train.

NEWSROOM
Τρένο του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό – Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα – Σε διαθεσιμότητα οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι

Ραγδαίες εξελίξεις μετά το σημερινό, πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», το οποίο αποκαλύπτει ότι στις 9 Οκτωβρίου συρμός του Προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.

Ο μηχανοδηγός αντελήφθη το λάθος και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αλλά μάταια.  Τότε πήρε τη σωτήρια απόφαση –που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό– να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωράει αργά ώστε να περάσει από τον πρώτο αισθητήρα και να πιάσει το λάθος η τηλεδιοίκηση.

Όντως αυτό έγινε και τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα προκειμένου να βγει από τη σήραγγα, στην οποία αν συνέχιζε για λίγο ακόμα θα σφήνωνε. Κι αυτό γιατί τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα («περιτύπωμα»), είναι δηλαδή πιο ψηλά και δεν επιτρέπεται να μπουν στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό.

Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας.

Στο πλαίσιο της επείγουσας έρευνας, την οποία θα διενεργήσει ο εισαγγελέας κ. Ανδρέου, θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί ενδεχόμενες αξιόποινες πράξεις και από ποια πρόσωπα.

Hellenic Train: Σε διαθεσιμότητα το προσωπικό

Διευκρινίσεις έδωσε η Hellenic Train, σημειώνοντας ότι έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών και το προσωπικό που είχε εμπλοκή έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.

«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του Μετρό στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα. Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της. Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».

Τρένο Προαστιακού στη γραμμή Μετρό: Το έγγραφο προς τη ΡΑΣ

Για το συμβάν συντάχθηκε έγγραφο από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στο οποίο περιγράφεται η είσοδος του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή.

Στο έγγραφο, εκτός από το συμβάν με τον συρμό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, καταγγέλλονται και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.

«Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας» αναφέρει συγκεκριμένα η ΠΕΠΕ.

»Ο συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού. Το σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό είναι γνωστό και όλοι οφείλουν να προσέχουν εκεί μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος. Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

»Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Σε εκείνο το σημείο αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή.

»Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν. Ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή.

»Όμως από τον ΟΣΕ δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ποινή για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε και στις κλήσεις του μηχανοδηγού. Στο έγγραφο προς τη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η ΠΕΠΕ ζητά την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί όπως αποσταλεί το πόρισμα, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της Hellenic Train n οποία «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr