Τσίπρας: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα
Για «μαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα ΜΜΕ της χώρας μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας. «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», σημειώνει ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης μέσω μηνύματος στο Twitter. «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το […]
Για «μαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα ΜΜΕ της χώρας μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», σημειώνει ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης μέσω μηνύματος στο Twitter.
«Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef», αναφέρει η φωτογραφία που ανάρτησε.
Πέτσας: Προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών
Όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, «από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορωνοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα, προκειμένου να αποτρέψει την επέλασή του, να στηρίξει το σύστημα υγείας και να σωθούν ζωές. Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών».
Στο πλαίσιο, όπως είπε, «αυτών των εξαιρετικά επειγουσών και έκτακτων καταστάσεων, η Πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά».
Επιπλέον, σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, «με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές. Διευκρινίστηκε, μάλιστα, από τις 10 Απριλίου 2020 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ότι στο τέλος θα δοθεί πλήρης εικόνα για τα Μέσα που συμμετείχαν και τα ποσά που πήραν. Για να γίνει ωστόσο αυτό χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος, ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης. Εν συνεχεία εστάλη ο σχετικός κατάλογος για τις πληρωμές στο Υπουργείο Οικονομικών».
ΚΙΝΑΛ για τη λίστα Πέτσα: Επιβεβαιώνεται ότι υπήρξε αδιαφάνεια
Τα στοιχεία για τα ΜΜΕ και τα ποσά που έλαβαν για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» «επιβεβαιώνουν ότι υπήρχε αδιαφάνεια», υποστηρίζει το ΚΙΝΑΛ τονίζοντας ότι αυτά τα στοιχεία εξηγούν και το γιατί η κυβέρνηση «έκρυβε» τη λίστα τόσο καιρό.
Σχολιάζοντας τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα, το ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης για τον κοροναϊό κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι με τα χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει το πελατειακό της κράτος και εξασφαλίζει την «επικοινωνιακή της καταιγίδα».
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΙΝΑΛ έχει ως εξής:
«Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον Πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ.
Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η Κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα.
Η Κυβέρνηση με χρήματα του Ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της καταιγίδα».
ΣΥΡΙΖΑ για λίστα Πέτσα: Να δημοσιευτούν οι αρχικές εντολές καταχώρησης και τιμολόγησης
Να δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα οι αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης της εταιρείας initiative στα ΜΜΕ καθώς οι αρχικές τιμολογήσεις, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα με τα ονόματα των ΜΜΕ και τα ποσά που έλαβαν στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως αν η κυβέρνηση δεν πράξει τα παραπάνω «επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα μαγειρευόταν ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».
Παράλληλα ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει απαντήσεις για τον αποκλεισμό συγκεκριμένων Μέσων Ενημέρωσης από την καμπάνια ενώ καλεί την κυβέρνηση να εξηγήσει γιατί δόθηκαν μεγαλύτερα ποσά σε ΜΜΕ που ασκούν δριμεία κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ «μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κοροναϊό.
Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν» ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα.
Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται».
ΚΚΕ για λίστα Πέτσα: Να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας
«Η δημοσιοποίηση -με καθυστέρηση μηνών- της “λίστας Πέτσα”, αλλά και η χρηματοδότηση μεγάλων ΜΜΕ με πακτωλό χρημάτων, αποδεικνύει πόσο επίκαιρη ήταν η τροπολογία του ΚΚΕ, που απέρριψαν όλα τα άλλα κόμματα και προέβλεπε, πρώτον τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται απολύτως δωρεάν, δεύτερον, η δημοσιοποίηση των στοιχείων της όποιας κρατικής διαφήμισης να γίνεται άμεσα και τρίτον, να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας για να δει το ο ελληνικός λαός που πήγαν τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης».
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr