Βροχή προστίμων για προεκλογικά μηνύματα – Παραβίαση προσωπικών δεδομένων διαπίστωσε η αρμόδια Αρχή

Δεκάδες καταγγελίες πολιτών φτάνουν στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για κλήσεις και αποστολή μηνυμάτων από υποψηφίους.

NEWSROOM
Βροχή προστίμων για προεκλογικά μηνύματα – Παραβίαση προσωπικών δεδομένων διαπίστωσε η αρμόδια Αρχή

Ποινές που φτάνουν και τα 3.000 ευρώ επιβάλλει με αλλεπάλληλες αποφάσεις της η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σε υποψηφίους βουλευτικών εκλογών, ευρωεκλογών αλλά και εκλογών της Αυτοδιοίκησης.

Αφορμή στάθηκαν καταγγελίες που έφτασαν στην Αρχή για τηλεφωνικές κλήσεις και αποστολή μηνυμάτων, χωρίς τη συναίνεση των πολιτών που υπήρξαν αποδέκτες. Διαπίστωσε παραβάσεις του Κανονισμού για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

«Η Αρχή εξέτασε καταγγελία κατά υποψήφιας βουλευτή στις βουλευτικές εκλογές του Ιουλίου 2019, αναφορικά με αζήτητη πολιτική επικοινωνία μέσω τηλεφωνικής κλήσης κατά την προεκλογική περίοδο των εκλογών αυτών, καθώς επίσης και τη συνολική πρακτική που ακολούθησε η καταγγελλόμενη αναφορικά με τις επικοινωνίες πολιτικού χαρακτήρα μέσω ηλεκτρονικών μέσων χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση» αναφέρεται χαρακτηριστικά σε μία από τις αποφάσεις.

Ανάλογες είναι οι επισημάνσεις της ανεξάρτητης Αρχής και για περιπτώσεις, άλλων υποψηφίων βουλευτών την ίδια περίοδο, υποψηφίων στις ευρωεκλογές Μαΐου 2019, αλλά και υποψηφίων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων στις αυτοδιοικητικές εκλογές που διεξήχθησαν επίσης τον Μάιο του 2019.

Σε άλλη περίπτωση η Αρχή αναφέρεται σε καταγγελία κατά υποψήφιας βουλευτή στις εκλογές του Ιουλίου 2019, σύμφωνα με την οποία «ο καταγγέλλων έλαβε δύο κλήσεις στο προσωπικό του κινητό τηλέφωνο, όπου κατά τη δεύτερη κλήση την οποία απάντησε, η συνομιλήτριά του (χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά της) δήλωσε ότι καλεί εκ μέρους της καταγγελλόμενης και σκοπός της κλήσης ήταν η ενημέρωση σχετικά με τη συμμετοχή της ως Υποψήφιας Βουλευτή στις Βουλευτικές Εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019. Ο τηλεφωνικός αριθμός του καταγγέλλοντος ήταν καταχωρημένος στο μητρώο του άρθρου 11 παρ. 2 ν. 3471/2006 που τηρεί ο πάροχος τηλεπικοινωνιακών του υπηρεσιών. Περαιτέρω, ο καταγγέλλων δεν έλαβε, καμία απάντηση στην από 26/6/2019 επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε στην καταγγελλόμενη».

Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν κυμαίνονται από 2.000 έως 3.000 ευρώ ανάλογα με τα καταγγελλόμενα από τους πολίτες.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr