Ψηφιακοί «ράμπο» ελέγχουν celebrities για «φοροδιαφυγή» μέσω εμπορικών προωθήσεων στα social media
«Πελάτες» στον οικονομικό εισαγγελέα στέλνουν πλέον τα social media. Οι ελεγκτικές αρχές έχουν βάλει στο στόχαστρο την ευρέως πλέον διαδεδομένη μέθοδο έμμεσης εμπορικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από γνωστά πρόσωπα, η οποία αποτελεί ένα όχημα υψηλής φοροδιαφυγής και διακίνησης μαύρου χρήματος. Πρόκειται για τεράστια αδήλωτα κέρδη που αποκομίζουν επώνυμοι, μέσω της […]
«Πελάτες» στον οικονομικό εισαγγελέα στέλνουν πλέον τα social media. Οι ελεγκτικές αρχές έχουν βάλει στο στόχαστρο την ευρέως πλέον διαδεδομένη μέθοδο έμμεσης εμπορικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από γνωστά πρόσωπα, η οποία αποτελεί ένα όχημα υψηλής φοροδιαφυγής και διακίνησης μαύρου χρήματος.
Πρόκειται για τεράστια αδήλωτα κέρδη που αποκομίζουν επώνυμοι, μέσω της παρουσίας τους σε γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instragram, τα οποία θα τεθούν υπό έρευνα από τα αρμόδια κλιμάκια της Εφορίας, σε μια προσπάθεια να πατάξουν το «μαύρο» διαδικτυακό χρήμα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», εδώ και τέσσερις μήνες έχει συσταθεί μια ειδική ομάδα από το υπουργείο Οικονομικών, η οποία έχει ως σκοπό να ελέγχει σε εικοσιτετράωρη βάση τα προφίλ επωνύμων, προκειμένου να εντοπίσει τυχόν παράνομες πράξεις που αφορούν -κατά κύριο λόγο- σε μη δήλωση ποσών προς την Εφορία.
Η νέα ομάδα «ψηφιακών κυνηγών» αποτελείται από επτά νεαρά άτομα, τα οποία παρακολουθούν όλα όσα κάνουν στα social media οι celebrities.
Μερίδια της αγοράς
Από τα έως τώρα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η αρμόδια αρχή, έχει διαπιστωθεί ότι τεράστια μερίδα της διαφήμισης έχει μετατοπιστεί από τα λεγόμενα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση, εφημερίδες κ.τ.λ.) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αρκετοί «celebrities» που έχουν χιλιάδες «followers» κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ χωρίς να τα δηλώνουν στην Εφορία.
Μάλιστα, η ομάδα των ψηφιακών «ράμπο» χρησιμοποιεί καινοτόμα ηλεκτρονικά εργαλεία και λογισμικό, το οποίο είναι ικανό να «σαρώσει» ό,τι κυκλοφορεί στους λογαριασμούς των υπό έρευνα μοντέλων και καλλιτεχνών. Στη συνέχεια, προχωρά σε διασταύρωση των ευρημάτων με την εφορία ως προς τα οικονομικά στοιχεία των ερευνώμενων ατόμων και καταλήγει στο να «ξετρυπώσει» άμεσα και μεθοδικά τις διαδρομές του «μαύρου» χρήματος που διακινείται ψηφιακά.
Πώς το κάνουν
Πρόκειται για την μέθοδο έμμεσης εμπορικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από γνωστά πρόσωπα. Η πρακτική είναι διαδεδομένη και ευρέως γνωστή στις μέρες μας. Διάσημα πρόσωπα με δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες χιλιάδες φίλους – ακόλουθους στα social media φωτογραφίζονται στις προσωπικές σελίδες τους π.χ. με τα ρούχα ή τα παπούτσια εταιρείας με την οποία έχουν έρθει σε συμφωνία. Στη φωτογραφία έχουν προστεθεί ειδικά χαρακτηριστικά έτσι ώστε όταν ο ακόλουθος τοποθετήσει τον κέρσορα του υπολογιστή πάνω στο ρούχο ή το παπούτσι να εμφανίζεται το όνομα της εταιρείας. Επίσης, όταν κάνει κλικ στον σχετικό σύνδεσμο τότε μεταφέρεται στο ιστότοπο ή το λογαριασμό που διατηρεί η εταιρεία στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Με δεδομένο ότι χιλιάδες καταναλωτές παρακολουθούν τις αναρτήσεις του εκάστοτε διάσημου, η προβολή αυτή χρησιμοποιείται για την εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και μάλιστα ακριβοπληρώνεται ενίοτε.
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr