Συγκλονίζουν οι καταθέσεις για το Μάτι – Ο υπεύθυνος για τα εναέρια μέσα εγκατέλειψε το πόστο του για να… πιεί καφέ
Αποκαλυπτικές είναι οι νέες καταθέσεις για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι ενώπιον του 6ου τακτικού ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη, σύμφωνα με τις οποίες ο διοικητής της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΕΜΠΣ) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» έλειψε από τη θέση του τις κρίσιμες ώρες.
Πρόκειται για την κατάθεση μίας εθελόντριας πυροσβέστριας που, όπως αποκαλύπτει το ΘΕΜΑ, τις κρίσιμες ώρες της πυρκαγιάς στο Μάτι βρέθηκε στο χώρο των εναέριων μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και μετά από ξενάγηση, δηλώνει πως έφυγε για καφέ με τον υπεύθυνο. «Βλέπαμε τον καπνό από τις φωτιές στο Νταού» είπε.
Αλλά και ο επιπυραγός προϊστάμενος της ΥΕΜΠΣ, Γεώργιος Αντωνακόπουλος στην ένορκη κατάθεσή του ανέφερε πως ο διοικητής απουσίαζε από την υπηρεσία της οποίας προΐσταται περίπου δύο ώρες. Μάλιστα φεύγοντας του έκανε νόημα με το χέρι αν χρειαστεί κάτι να του τηλεφωνήσει. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, δεν προκύπτει ο διοικητής να είχε λάβει άδεια για να αποχωρήσει από τη θέση του τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Τα γεγονότα αυτά έγιναν γνωστά μέσα από την έγκληση (μέσω του δικηγόρου της Βασίλη Καπερνάρου) της Βαρβάρας Βουκάκη, χήρας του Γρηγορίου Φύτρου, η οποία στη φονική πυρκαγιά στο Μάτι έχασε τον άνδρα της, 54 ετών, τον γιο της Ανδρέα, 11 ετών, και την κόρη της Εβίτα, 13 ετών. Η έγκληση στρέφεται τόσο κατά του τότε διοικητή της ΥΕΜΠΣ και του αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος Βασίλη Ματθαιόπουλου όσο και όλων των άλλων τότε υπευθύνων της τραγωδίας.
Η αποχώρηση («η εγκατάλειψη θέσης», όπως αναφέρεται στη μηνυτήρια αναφορά της χήρας Φύτρου) του διοικητή της ΥΕΜΠΣ από τη βάση του αεροδρομίου είχε ως συνέπεια δύο ελικόπτερα με κάδο, τύπου ΒΚ-117, να παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος καθ’ όλη τη μεγάλη διάρκεια της πυρκαγιάς. Γεγονός που συνέβαλε στην επέκταση της φωτιάς στον άξονα Νταού Πεντέλης (από εκεί ξεκίνησε) – Νέος Βουτζάς – Μάτι – Ραφήνα, αλλά και στην απώλεια 102 ανθρώπων, στον τραυματισμό 32, στην απώλεια περιουσιών, στην ισοπέδωση δασικών και αστικών εκτάσεων, αλλά και την απώλεια μεγάλου πληθυσμού του ζωικού βασιλείου, πλέον της τεράστιας οικολογικής καταστροφής στην Αττική.
Ο κ. Βασίλης Καπερνάρος, δικηγόρος της οικογένειας Φύτρου, σε δήλωσή του κάνει λόγο για διάπραξη κακουργηματικών αδικημάτων κατά τους χειρισμούς των κρατικών φορέων τη μαύρη εκείνη ημέρα του Ιουλίου του 2018. Ο κ. Καπερνάρος αναφέρει στη δήλωσή του:
«Οταν η επισκέπτρια του διοικητή της ΥΕΜΠΣ καταθέτει ενόρκως ότι “βλέπαμε τον καπνό από τις φωτιές στο Νταού” και στη συνέχεια έγιναν όσα αυτή περιγράφει. Και όταν ο διοικητής εγκαταλείπει τη θέση του αφήνοντας τα δύο ελικόπτερα καθηλωμένα (τα άλλα τρία της υπηρεσίας του επιχειρούσαν στην Κινέτα) και φεύγει μετά της κυρίας με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο προς άγνωστη κατεύθυνση επί δίωρο (ένορκη κατάθεση Γεωργίου Αντωνακόπουλου), αποδεχόμενος τον θάνατο αγνώστου αριθμού ανθρώπων, αυτό στα νομικά λέγεται ‘’κακούργημα’’».
Τι είπε η εθελόντριαΗ εθελόντρια πυροσβέστρια στην ένορκη κατάθεσή της ως μάρτυρας αναφέρει ενώπιον του 6ου τακτικού ανακριτή τα εξής: «Την 23η Ιουλίου 2018 είχα προγραμματίσει να πάω στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Είμαι εθελόντρια στην Πυροσβεστική. Το πρωί ήμουν στη δουλειά μου στο τσαγκαράδικο, αν θυμάμαι καλά. Εκείνη την περίοδο ήμουν σε εθελοντική ομάδα του […], ενεργό μέλος. Προσπαθούσα να κάνω να αρέσει στα νεότερα παιδιά το αντικείμενο με εκδρομές κ.λπ. Είχα προγραμματίσει να πάμε και στα ελικόπτερα σαν εκδρομή στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Γι’ αυτό χρειαζόταν κάποια διαδικασία. Γι’ αυτό τον λόγο εκείνη την ημέρα μίλησα με τον διοικητή κύριο […] προκειμένου να πάω εκεί και να προγραμματίσω την εκδρομή. Ηταν απόγευμα όταν έφτασα εκεί. Πήγα στον κύριο […] μόνη μου. Μου έδειξε ο ίδιος τους χώρους του αεροδρομίου, τα πυροσβεστικά οχήματα, μου έκανε μια ξενάγηση στον χώρο. Μου έδειξε ένα μικρό ελικόπτερο. Ο κύριος […] μου έδειξε και τον μεγάλο κάδο που βάζουν νερό τα ελικόπτερα και κάνουν ρίψεις νερού σε περίπτωση πυρκαγιάς. Αυτός ο κάδος ήταν κάτω στην Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ηπιαμε έναν καφέ στο αεροδρόμιο, δεν καθίσαμε πολύ, περίπου μισή ώρα, γυρίσαμε και έφυγα πριν βραδιάσει, σίγουρα μετά τις 19.00. Μου είπε ότι για την Πυροσβεστική του αεροδρομίου πρέπει να στείλω αλλού τα χαρτιά προκειμένου να κανονίσω την εκδρομή. Βλέπαμε τον καπνό από τις φωτιές στο Νταού. Αλλο τίποτα δεν έχω να προσθέσω». Η κατάθεση του επιπυραγού «Από τα έγγραφα της Υπηρεσίας γνωρίζω ότι καταγράφηκε ότι πήρε άδεια εισόδου μια κυρία. Πέρασε από το Κέντρο Επιχειρήσεων στις 18.30 περίπου ο κύριος […] και μου έκανε ένα νόημα σηκώνοντας το χέρι του και περιστρέφοντας τον καρπό του ότι θα βρίσκεται εδώ γύρω και εν συνεχεία από μακριά μου έκανε νόημα αν χρειαστώ κάτι να του τηλεφωνήσω. Εφυγε από το γραφείο του και τον ξαναείδα μετά να επιστρέφει κατά τον χρόνο προσγείωσης των ελικοπτέρων γύρω στις 20.30, με το τελευταίο φως». Παράλληλα, ο ανακριτής ρώτησε τον κ. Αντωνακόπουλο αν γνωρίζει εάν ο διοικητής της ΥΕΜΠΣ ζήτησε άδεια, έτσι ώστε τα δύο ελικόπτερα ΒΚ-117 να επιχειρήσουν έστω επιτήρηση στην ανατολική Αττική και η απάντηση ήταν αρνητική. Με την έναρξη της κατάθεσής του ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιχειρήσεων Ασφάλειας Πτήσεων με δήλωσή του ξεκαθάρισε: «Σπεύδω επίσης να πω ότι όλα τα εναέρια μέσα του Π.Σ. κατά την κρίσιμη ημερομηνία εκδήλωσης της πυρκαγιάς ήταν αξιόπλοα». Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του αναφέρει: «Ολα τα πτητικά μέσα ιδιοκτησίας του Π.Σ. είχαν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ήταν σε ημερήσια πλόιμη κατάσταση (χωρίς βλάβη)». Πηγή:
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr