Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Κάτια Σπερελάκη: «Ένας νοσταλγός της δικτατορίας δεν θα μπορούσε ποτέ να αυτοαμφισβητηθεί»

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Κάτια Σπερελάκη: «Ένας νοσταλγός της δικτατορίας δεν θα μπορούσε ποτέ να αυτοαμφισβητηθεί» Φωτογραφία Μάνος Γαρυφάλλου

“Πίσω από έναν επιτυχημένο επαγγελματία κρύβεται μία γυναίκα” εξίσου επιτυχημένη θα συμπληρώσουμε εμείς!  Η Κάτια Σπερελάκη, σύζυγος του Στέλιου Μάινα, κορυφαίου μας ηθοποιού αλλά και μητέρα του Σήφη, (σκηνοθέτη με αναγνωρισμένη ήδη γραφή δουλειάς), διάγει χρόνια τώρα αξιοσημείωτο θεατρικό βίο, τόσο με την υποκριτική της δεινότητα όσο και με τις μεταφράσεις της δύσκολων λογοτεχνικών και θεατρικών έργων.

©Patroklos Skafidas

Συμπρωταγωνιστεί με τον Στέλιο Μάινα κάθε Δευτέρα και Τρίτη στον “Κήπο” του Μπρούς Γκουτς, σε σκηνοθεσία Δ. Μυλωνά (θέατρο Από Μηχανής, Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, τηλ. 210 5232097). Κάθε Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή στο “Γουρούνι στο Σακί” του Ζωρζ Φεντώ, σε σκηνοθεσία Έρσης Βασιλικιώτη (θέατρο Αλεξάνδρεια, Σπάρτης 14, πλατεία Αμερικής, τηλ 210 8673655)

Της κάναμε πέντε ερωτήσεις και μας είπε:

«Νοσταλγός της στρατιωτικής δικτατορίας” δήλωσε ο νέος Πρόεδρος της Βραζιλίας.  Ποιό θεατρικό έργο θα του προτείνατε προκειμένου να “αυτοαμφισβητηθεί” πολιτικά;

  • Αμφιβάλλω αν ένας νοσταλγός της στρατιωτικής δικτατορίας θα μπορούσε ποτέ να “αυτοαμφισβητηθεί”. Kατά κανόνα τόσο αυτός όσο και (δυστυχώς) οι ψηφοφόροι του είναι πολύ σίγουροι για τις επιλογές τους. Σε κάθε περίπτωση ο “Ριχάρδος ο Γ'” του Σαίξπηρ θα ήταν μια διδακτική εμπειρία για το πού μπορεί να οδηγήσει η δίψα για εξουσία. Και εδώ που τα λέμε, θα το σύστηνα σε όλους τους πολιτικούς.

Φωτογραφία Αναστασία Αδαμάκη

Αν παίρνατε το χρίσμα της υποψηφίου Δημάρχου Αθηναίων, ποιό θα ήταν το σύνθημα της εκστρατείας σας;

  • Για να περιοριστώ μόνο στο αισθητικό μέρος του πράγματος, “Καθαρίστε την πόλη”! Η κυκλοφορία μου στην Αθήνα έχει γίνει τραυματική. Τα υπόλοιπα τα αφήνω στους πραγματικούς υποψήφιους, και δεν είναι λίγα. Ευχαρίστως να τους στείλω ένα κατάλογο, και είναι μακρύς. 

Με αφορμή το “Γουρούνι στο σακί” στο οποίο πρωταγωνιστείτε, ερωτώ το εξής: Γιατί ανέκαθεν οι ισχυροί του πλούτου επιθυμούν την παρέα των πνευματικών ανθρώπων;

  • Το “Γουρούνι στο Σακί” του Ζωρζ Φεντώ είναι τυπικά μια φαρσοκωμωδία, αλλά μέσα από το γέλιο στοχεύει σε ισχυρές δόσεις σάτιρας και κοινωνικής κριτικής. Οι ισχυροί του πλούτου, και δη οι νεόπλουτοι, τους οποίους δεν θα ταύτιζα με τους γνήσιους αστούς, που πολύ συχνά είναι πνευματικοί άνθρωποι, αναζητούν το “πρεστίζ” που τους λείπει, όχι μόνο επιδιώκοντας, αλλά ακόμα και αγοράζοντας την παρέα και την αίγλη των καλλιτεχνών και των διανοουμένων. 

©Patroklos Skafidas

Ποιά ιστορική προσωπικότητα σας εξιτάρει και γιατί;

  • Επειδή πριν από λίγους μήνες έγραψα και έπαιξα στο θέατρο σε σκηνοθεσία του Σήφη Μάινα το έργο “Ολυμπιάδα ή Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;” και είχα την ευκαιρία να ερευνήσω γράφοντας τόσο την περίοδο που έζησε όσο και την προσωπικότητα της Ολυμπιάδας, μπορω με βεβαιότητα να πω ότι τη βρίσκω συναρπαστική! 

Η συγκλονιστική ερμηνεία σας στον “Κήπο” μου θύμισε έντονα την ερμηνεία της Τζίνα Ρόουλαντς στο “the Notebook”. Τους δέχεστε τους επαίνους ή σας είναι αδιάφοροι;

  • Ευχαριστώ πολύ για την τιμητική σύγκριση! Λατρεύω την Τζίνα Ρόουλαντς. Η ανθρώπινη φύση είναι επιρρεπής στους επαίνους, και εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση. Ωστόσο, επειδή από ιδιοσυγκρασία η λογική μου με καταδιώκει, ελπίζω ότι καταφέρνω να τους δυϊλίζω και να κρατάω την ουσία. Όσο για τη συγκεκριμένη ταινία, ακόμα ταυτίζομαι με την πρώιμη περίοδο της ηρωίδας, που ερμηνεύει η Ρέιτσελ Μακ Άνταμς! 

                                                                                                       

*Η Κέλλυ Σταμούλη είναι Δικηγόρος.  Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα. Στις Βρυξέλλες έκανε το μεταπτυχιακό της στο Δίκαιο Αέρος και Θαλάσσης στο ULB και τη Σχολή Θεάτρου Klein Akademie.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr