Παναγιώτης Στάθης: Με διάταξη στο νομοσχέδιο για τα Τέμπη γίνεται κακούργημα η πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου με υπερβολική ταχύτητα ή οδηγώντας στη ΛΕΑ
Η διάταξη που είχε τεθεί προ μηνών σε δημόσια διαβούλευση και αποσύρθηκε, επανέρχεται και προβλέπει ποινές έως 10 χρόνια (για σωματική βλάβη) και τουλάχιστον 10 χρόνια αν προκληθεί θάνατος. Η ποινή φτάνει έως ισόβια για πολλαπλούς θανάτους. Κακούργημα με ποινή 10-15 ετών η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης
Βαρύτατες ποινικές κυρώσεις, ένα πάγιο αίτημα των προσώπων που ευαισθητοποιούνται σε ζητήματα οδικής συμπεριφοράς και κυρίως αυτών που έχουν χάσει ανθρώπους στην άσφαλτο, προβλέπει νέα διάταξη για την πρόκληση τροχαίων με υπέρβαση του ορίου ταχύτητας αλλά και της οδήγησης στην ΛΕΑ.
Η διάταξη αυτή, όπως είχε αποκαλύψει το dikastiko.gr, επρόκειτο να εισαχθεί προς ψήφιση προ μηνών, κάτι που τελικά δεν έγινε. Όμως πλέον συμπεριλαμβάνεται κανονικά στο νομοσχέδιο για τις ρυθμίσεις στον ποινικό κώδικα και άλλες διατάξεις σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών που ήδη είναι στη Βουλή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.
Με αυτή τη διάταξη που τροποποιεί το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα προβλέπεται ποινή έως 10 χρόνια αν ο οδηγός που προκαλεί το τροχαίο έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας και προκαλεί σωματικές βλάβες, η ποινή φτάνει από 10-15 έτη αν προκληθεί θάνατος και φτάνει τα ισόβια εφόσον υπάρξουν θάνατοι πολλών ανθρώπων. Επίσης κακούργημα με ποινή τουλάχιστον 10 ετών γίνεται και η πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου στην ΛΕΑ.
Ενδεικτικά:
-Προβλέπονται βαριές ποινές όταν το τροχαίο προκληθεί εφόσον ο οδηγός σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα,
-Σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ
– οδηγεί στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.)
Η διάταξη
Η διάταξη ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα συγγενών θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο εξαιτίας υπερβολικής ταχύτητας οχημάτων. Σχετικό αίτημα προς τους αρμόδιους υπουργούς είχε υποβληθεί προ μηνών σύμφωνα με τo dikastiko.gr μετά το θάνατο του 21χρονου πολίστα, Αδαμάντιου Μαντή ο οποίος έχασε την ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, στην Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος του Ελληνικού.
Η μητέρα του, δια μέσου του δικηγόρου της Γιάννη Μαρακάκη, είχε ζητήσει προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη να γίνει κακούργημα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η παραβίαση STOP, αλλά και η οδήγηση πάνω από το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.
Έτσι η νέα διάταξη αναφέρει:
“Άρθρο 67
Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ
Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α΄ 95) προστίθενται περ. γ’ και δ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΝΣΚ: Βάζει “μπλόκο” στην παραγραφή αποζημίωσης σε δικηγόρο για παροχή νομικής βοήθειας Τέμπη: Αυτές είναι οι ρυθμίσεις του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών Γ. Κώτσηρας: “Αναγκαία η ενίσχυση της διεθνούς δικαστικής συνεργασίας” – Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Δικαιοσύνης – ΦΩΤΟ Απογοητευτική η ετήσια έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα – “Πόλεμος ανακοινώσεων” ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ Αποκάλυψη: Αυτή είναι νέα ρύθμιση που κάνει κακούργημα την κλοπή / κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού – Ποια είναι τα όρια των νέων ποινώνΑκολουθήστε τον Παναγιώτη Στάθη στο instagram, στο facebook και στο Twitter
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr