Αικατερίνη Θ. Φραγκάκη: Πως θα μας επιστραφούν τα χρήματα, αν πέσουμε θύμα ηλεκτρονικής απάτης 

Το βασικότερο πρόβλημα στο ηλεκτρονικό έγκλημα, και κυρίως στην διαδικτυακή απάτη είναι ότι οι περισσότεροι πολίτες, που έχουν πέσει θύματα, δεν είναι πρόθυμοι να καταγγείλουν την απάτη.

NEWSROOM
Αικατερίνη Θ. Φραγκάκη: Πως θα μας επιστραφούν τα χρήματα, αν πέσουμε θύμα ηλεκτρονικής απάτης 

Τα lockdown αύξησαν τις ηλεκτρονικές αγορές και κατ’ επέκταση αυξήθηκε  το ηλεκτρονικό έγκλημα και η διαδικτυακή απάτη. Ο χρήστης μπορεί εύκολα να εξαπατηθεί και πρέπει να δείξει ιδιαίτερη προσοχή, ώστε οι αγορές που κάνει να είναι ασφαλείς.

Κατ’ αρχάς, ο χρήστης του διαδικτύου πρέπει να έχει κατά νου, ότι η υποκλοπή των στοιχείων της κάρτας του, γίνεται τις περισσότερες φορές με έμμεσους και «έξυπνους» τρόπους και δεν θα πρέπει να εμπιστεύεται άκριτα τρίτους, εφόσον τα στοιχεία που του  ζητούνται, δεν είναι αναγκαία για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

Το βασικότερο πρόβλημα στο ηλεκτρονικό έγκλημα, και κυρίως στην διαδικτυακή απάτη είναι ότι οι περισσότεροι πολίτες, που έχουν πέσει θύματα, δεν είναι πρόθυμοι να καταγγείλουν την απάτη. Οι κάτοχοι καρτών που εξαπατήθηκαν, θεωρούν ότι δεν θα ευδοκιμήσει η καταγγελία τους και δεν θα κερδίσουν τίποτα παρά μόνο απώλεια χρόνου.

Όμως μόνο μέσω της καταγγελία θα καταφέρουν όσοι εξαπατήθηκαν να πάρουν τελικά πίσω τα χρήματα τους.

Οι καταναλωτές, πρέπει να γνωρίζουν ότι με την Οδηγία 2007/64/ΕΚ, η οποία ενσωματώθηκε στον  Ν. 3862/2010, η Ευρωπαϊκή Ένωση εισήγαγε μία σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών και ειδικότερα για τους χρήστες πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα χρήματα των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών αποτελεί  σύβαση εντολής, καθώς ο κάτοχος της κάρτας, δίνει στην Τράπεζα την εντολή να καταβάλει αντ’ αυτού, το ποσό της αγοράς .

Μόλις λοιπόν, ο χρήστης αντιληφθεί την απάτη, οφείλει έγκαιρα να ειδοποιήσει την Τράπεζα, ώστε να μην προχωρήσει η συναλλαγή. Σε περίπτωση λοιπόν έγκαιρης γνωστοποίησης,  έστω και αν τελικά ολοκληρώθηκε  η συναλλαγή, θα πρέπει η Τράπεζα να επιστρέψει τα χρήματα της μη εγκεκριμένης συναλλαγής στον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας.

Ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται μέχρι ενός ορίου, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 150 Ευρώ. Έτσι, ο οικονομικός κίνδυνος από μη εγκεκριμένες πληρωμές περιορίζεται για τον κάτοχο της κάρτας στο ποσό των 150 Ευρώ, ακόμα και αν επέδειξε ελαφρά αμέλεια.

Η Αικατερίνη Θ. Φραγκάκη είναι δικηγόρος Παρ΄Αρείω Πάγω

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ