“Ghosting”: Η νέα τάση των εργοδοτών να “αγνοούν” τους υποψηφίους εργαζόμενους

Όπως ακριβώς τους αγνοούσαν τόσο καιρό οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, έτσι και εκείνοι κάνουν τώρα το ίδιο.

NEWSROOM
“Ghosting”: Η νέα τάση των εργοδοτών να “αγνοούν” τους υποψηφίους εργαζόμενους

Η πρακτική του ‘ghosting’, όπως είναι γνωστή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλέον παρατηρείται και στην εργασία. Μέχρι πρόσφατα, πολλοί υποψήφιοι για εργασία, συνήθιζαν να δέχονται συνεντεύξεις –ακόμα και προσφορές εργασίας– και στη συνέχεια δεν εμφανίζονταν στην εταιρεία που τους προσέλαβε, χωρίς οποιαδήποτε προηγούμενη ειδοποίηση. Τώρα, σύμφωνα με νέα δεδομένα από την πλατφόρμα θέσεων εργασίας Glassdoor διαπιστώνεται ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εργοδοτών πράττει ανάλογα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο της Glassdoor, σημαντικός αριθμός ατόμων, που βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας αναφέρουν, ότι είναι θύματα αυτής της πρακτικής από τους εργοδότες, ιδίως από τότε που ξεκίνησε η πανδημία. Σε ανάρτησή του στο Twitter, έγραψε ότι οι κριτικές σε συνεντεύξεις αναφέρουν διπλάσιο ποσοστό ‘ghosting’ (+98%) από τον Φεβρουάριο του 2020. Κατά τα λεγόμενά του, τον Ιανουάριο του 2019, περίπου το 1,25% των κριτικών των συνεντεύξεων ανέφερε το ‘ghosting’ και αυτό το ποσοστό έχει αυξηθεί τα τελευταία δυόμισι χρόνια σε περισσότερο από το διπλάσιο.

Η βιομηχανία της τεχνολογίας έχει ήδη χάσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, με εταιρείες όπως η Microsoft και η Salesforce να ανακοινώνουν πρόσφατα απολύσεις, ακολουθώντας παρόμοιες κινήσεις μεγάλων ονομάτων όπως των Netflix, TikTok, Cameo, Shopify και Lyft.

Πολλές εταιρείες στους κλάδους των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και των στεγαστικών δανείων απολύουν εργαζομένους και μεγάλες επενδυτικές τράπεζες όπως η Goldman Sachs και η JPMorgan Chase οδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση. Ο κλάδος της υγειονομικής περίθαλψης υποχωρεί και ο κλάδος του λιανικού εμπορίου προετοιμάζεται για μια ‘ήρεμη’ περίοδο εορτών – ήδη η Walmart και η Amazon έχουν εγκαταλείψει ή παγώσει τα σχέδια προσλήψεων για τις γιορτές. Μεγάλες μάρκες όπως η Gap, η Peloton, η Wayfair και η 7-Eleven έχουν περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας τους τελευταίους μήνες. Και αυτό δεν περιλαμβάνει καν τις αμέτρητες εταιρείες που καταργούν θέσεις εργασίας, λόγω των νέων τεχνολογιών.

Ο τροχός, λοιπόν, γυρίζει και οι εργοδότες όλων των μεγεθών μπορεί να είναι πιο επιλεκτικοί όσον αφορά στα άτομα που προσλαμβάνουν. Όπως ακριβώς τους αγνοούσαν τόσο καιρό οι υποψήφιοι εργαζόμενοι, έτσι και εκείνοι κάνουν τώρα το ίδιο.

Ανεξάρτητα από το ποιος προβαίνει σε ‘ghosting’, αποτελεί σε κάθε περίπτωση μία πρακτική εντελώς ανεύθυνη και αντιεπαγγελματική. Και η εν λόγω πρακτική λέει περισσότερα για ένα άτομο – και έναν οργανισμό – από οποιονδήποτε αριθμό συνεντεύξεων, συστατικών επιστολών και τεστ δεξιοτήτων. Το να αποδεχθεί κανείς μία θέση ή να προβεί σε προσφορά εργασίας, ή ακόμα και συνέντευξης, και μετά απλώς να εξαφανιστεί χωρίς λέξη, είναι ίσως ένα από τα πιο αντιεπαγγελματικά πράγματα που θα μπορούσαν να λάβουν χώρα σε έναν χώρο εργασίας.

Εξάλλου, ποιος θα ήθελε να προσλάβει κάποιον που συμπεριφέρεται κατ’ αυτόν τον τρόπο; Εάν αυτό το άτομο δεν μπορεί να πει αυτοπροσώπως σε έναν υπεύθυνο προσλήψεων, ότι ενδεχομένως άλλαξε γνώμη και δεν θέλει να αναλάβει τη θέση που του προτάθηκε, τότε πώς μπορεί να χειριστεί παρόμοιες καταστάσεις με πελάτες και προμηθευτές, όπου τα πάντα είναι ρευστά;

Και από την άλλη, τι γίνεται με την εταιρεία που συμπεριφέρεται έτσι; Εάν ένας οργανισμός αντιμετωπίζει τους υποψηφίους του με τέτοιο τρόπο, πώς αντιμετωπίζει τους υπαλλήλους του; Τους μετόχους του; Τους πελάτες του; Πόσο διαφανής θα ήταν αυτή η εταιρεία σε περιόδους οικονομικής πίεσης;

Όταν θέλουν να προσλάβουν κάποιον εργαζόμενο, οι εργοδότες μπορούν να διαβάσουν όλα τα βιογραφικά και να ελέγξουν όλες τις συστάσεις των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι, από την πλευρά τους, μπορούν να διαβάσουν όλες τις πληροφορίες και τις κριτικές σχετικά με την εταιρεία. Όμως τι συμβαίνει με το ‘ghosting’; Κατά πόσο προβαίνουν εκατέρωθεν στην πρακτική αυτή;

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μπορούσε ένας υποψήφιος εργαζόμενος να λάβει γνώση πιο λεπτομερών δεδομένων αναφορικά με το κατά πόσο η εταιρεία, στην οποία ενδιαφέρεται να εργαστεί προβαίνει σε ‘ghosting’. Στον αντίποδα, ένας εργοδότης, δεν είναι πάντα εύκολο να προσλάβει άτομα με μόνο κριτήριο το βιογραφικό τους, μια άβολη συνέντευξη και μερικές τυπικές συστάσεις.

Τελικώς, το συμπέρασμα είναι ότι αν ένας υποψήφιος κάνει ‘ghosting’, στην πραγματικότητα κάνει μάλλον χάρη στον εργοδότη, αφού δείχνει εκ των προτέρων τον χαρακτήρα του. Και αν, φυσικά, οι αξίες του εργοδότη είναι τέτοιες ώστε να προβαίνει ο ίδιος στην εν λόγω πρακτική σε υποψήφιους εργαζόμενους, τότε και εκείνος κάνει χάρη σε αυτούς, δείχνοντας τους την πολιτική της εταιρείας πριν καν πιάσουν δουλειά.

ΠΗΓΗ: dikigorosergatologos.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr