Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Πως θα ανοίξουν 1/6 δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί (βίντεο)

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Πως θα ανοίξουν 1/6 δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί (βίντεο)

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε και επισήμως το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών την 1η Ιουνίου. «Κατόπιν ομόφωνης θετικής εισήγησης της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, ανακοινώνεται ότι θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020: – οι εκπαιδευτικές δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία), – οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων, καθώς και – οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί.

Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κ. Πέτσα, στη μία, με τη συμμετοχή της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκης Κεραμέως και του υπουργού Εσωτερικών κ. Τάκη Θεοδωρικάκου, εξειδικεύτηκαν περαιτέρω οι λεπτομέρειες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικών και νηπιαγωγείων) των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων και των παιδικών και βρεφικών σταθμών.

Παρακολουθήστε την ενημέρωση:

Για «ένα ακόμα βήμα» προς την νέα κανονικότητα έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

«Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης», σημείωσε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η υπουργός στην εφαρμογή της εκ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και στην «ταχύτατη προσαρμογή όλων» στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.

«Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», επεσήμανε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοινώνοντας το άνοιγμα και των υπόλοιπων δομών της Εκπαίδευσης.

Πώς πάρθηκε η απόφαση

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.

«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.

Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι «από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα».

Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.

«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».

Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.

Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.

Για τα ειδικά σχολεία: Θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας.

Πως θα λειτουργήσουν παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί – Κανονική λειτουργία στο Δημόσιο από 1η Ιουνίου

Από την 1η Ιουνίου ανοίγουν και οι παιδικοί σταθμοί και οι βρεφικοί σταθμοί όλης της χώρας.

Όπως είπε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, οι κανόνες λειτουργίας θα είναι ίδιοι με εκείνους στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία. Οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου. Τι θα ισχύσει για τις άδειες ειδικού σκοπού για γονείς υπαλλήλους.

Ο κ. Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι οι 1.600 δημοτικοί και βρεφικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα, που φιλοξενούν περίπου 90.000 παιδιά θα λειτουργήσουν με τους ίδιους κανόνες που θα ισχύσουν για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία. Δηλαδή λειτουργία εκ περιτροπής σε αίθουσες που μπορούν να φιλοξενήσουν έως 15 παιδιά, ενώ εάν σε μόνιμη καθημερινή βάση ο αριθμός των παιδιών είναι λιγότερος από 15, τότε η λειτουργία τους θα είναι καθημερινή. Το εκπαιδευτικό προσωπικό θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα για την τήρηση της προβλεπόμενης απόστασης του 1,5 μέτρου, στο πλαίσιο του εφικτού. Τα ίδια ισχύουν και για τους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, διευκρίνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμα ότι υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για την προμήθεια αντισηπτικών και των ειδών καθαριότητας από τους δήμους. Για την καθαριότητα των χώρων και εφόσον το υπάρχων προσωπικό δεν επαρκεί, δήλωσε ότι οι δήμοι έχουν τη δυνατότητα να προβούν, κατά παρέκκλιση όλων των διατάξεων, στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού με σύμβαση έως 4 μηνών. Επίσης σε έκτακτες καταστάσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωπικό που εργαζόταν σε δομές που παραμένουν κλειστές, όπως είναι τα ΚΑΠΗ.

Οι δημοτικοί παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου, ενώ νεότερες ανακοινώσεις θα γίνουν το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου, οπότε η επιτροπή θα αξιολογήσει τα νέα δεδομένα.

Για τις κατασκηνώσεις καθώς για τα ημερήσια camps, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε ότι έχει ζητηθεί άμεσα από την επιτροπή των ειδικών και ιδανικά εντός της εβδομάδας, να εισηγηθούν τις αποφάσεις τους, προκειμένου να αρχίσει η αντίστοιχη προετοιμασία.

Επιπλέον, από την 1η Ιουνίου, οι υπηρεσίες του Δημοσίου συνεχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους, με μόνη εξαίρεση τη χορήγηση ειδικής άδειας σε υπαλλήλους που υπάγονται σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, οι οποίοι παραμένουν σπίτι τους.

Τέλος, για την άδεια ειδικού σκοπού σε δημοσίους υπαλλήλους, ο αρμόδιος υπουργός διευκρίνισε ότι η χορήγησή της συνεχίζεται μόνο σε γονείς υπαλλήλους εφόσον τα τέκνα τους με βάση το πρόγραμμα λειτουργίας της τάξης τους δεν υποχρεούνται σε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο και μόνο για τις ημέρες αυτές.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ