SOS τροχαία εγκλήματα: Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται ψυχές

Παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων τροχαίων η σημερινή 17η Νοεμβρίου και οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Στους δρόμους του κόσμου 1.350.000 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, και πολλοί περισσότεροι τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαία δυστυχήματα το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΑΣ στην χώρα μας το 88% των ανθρωποκτονιών οφείλονται σε τροχαίες συγκρούσεις. Ο πανελλαδικός Σύλλογος SOS […]

NEWSROOM

Παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων τροχαίων η σημερινή 17η Νοεμβρίου και οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Στους δρόμους του κόσμου 1.350.000 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, και πολλοί περισσότεροι τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαία δυστυχήματα το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΑΣ στην χώρα μας το 88% των ανθρωποκτονιών οφείλονται σε τροχαίες συγκρούσεις.

Ο πανελλαδικός Σύλλογος SOS τροχαία εγκλήματα δίνει σήμερα στη δημοσιότητα τους τραγικούς αριθμούς της παγκόσμιας κοινότητας ενώ και στα καθ’ ημάς τα αποτελέσματα αποκαρδιωτικά.

«Με μαθηματική ακρίβεια και με οδυνηρό τρόπο επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας από τις αρχές του 2000 πως αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα από τις κυβερνήσεις οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις θα αυξάνουν διαρκώς και στη δεκαετία του 30 θα φτάσουμε στους 2.400.000 νεκρούς κάθε χρόνο!

Παρόλο που ο Π.Ο.Υγείας επιμένει πως τα τροχαία είναι προβλέψιμα και άρα μπορούν να προληφθούν Παρόλο που ένα περιορισμένος αριθμός χωρών έχει αποδείξει ότι αυτό πράγματι είναι δυνατό. Η ανθρωπότητα στο σύνολο της φαίνεται ότι έχει επιλέξει το δρόμο του θανάτου, θεωρώντας φυσιολογικό ή αναπόφευκτο το θάνατο στο δρόμο.

Ακόμα και στην Ευρώπη, την ασφαλέστερη σε οδική ασφάλεια ήπειρο, οι στόχοι που τίθενται δεν μπορούν να εκπληρωθούν. Αντί της μείωσης των θανάτων από τροχαία κατά 43% μεταξύ 2010 -2018, επίσημο στόχο της Ευρωπαικής Επιτροπής, είχαμε μείωση μόλις κατά 21%.

Αυτές είναι οι συνέπειες της άρνησης ανάληψης μιας συστηματικής μακροπρόθεσμης πολιτικής και της αχαλίνωτης προώθησης της μηχανοκίνησης σαν ουσιαστικά του μοναδικού επίγειου μεταφορικού μέσου.

Πίσω απ αυτούς τους διαρκώς αυξανόμενους αριθμούς, υπάρχουν άνθρωποι.

Άνθρωποι που χάθηκαν και άνθρωποι που ζουν σαν χαμένοι.

Στη χώρα μας τη χρονιά που πέρασε πάνω από 709 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, 701 τραυματίστηκαν βαριά και 12.073 ελαφρά (προσωρινά στοιχεία ΕΛΑΣ). Αυτό σημαίνει πως στη χώρα μας έχουμε 66 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν η Νορβηγία έχει 20, η Ελβετία 27, το Ηνωμένο Βασίλειο 28, η Ιρλανδία 30, και η Σουηδία 32. Όσοι κυκλοφορούν στο ελληνικό οδικό δίκτυο έχουν δηλαδή διπλάσια ή και τριπλάσια πιθανότητα θανάτου απ όσους κυκλοφορούν σ αυτές τις χώρες. Σε ορισμένες περιοχές της χώρας τα πράγματα είναι ιδιαίτερα άσχημα: στην Κρήτη με 57 νεκρούς μέχρι σήμερα φτάσαμε ήδη στους 90/1.000.000 κατοίκων… Εδώ η πιθανότητα τείνει να γίνει πενταπλάσια…

Μιλάμε για ανθρώπινες Ζωές μη το ξεχνάμε.

Στην μεγάλη τους πλειοψηφία οι άνθρωποι που χάνονται είναι νέοι (παγκόσμια οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν πλέον το πρώτο αίτιο θανάτου για τις ηλικίες από 5 εως 29 ετων, ενώ τα 3 στα 4 θύματα είναι άνδρες.

Στη χώρα μας που μεθοδευμένα υποσκάφθηκε η προσπάθεια ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς στις πόλεις (με εξαίρεση ένα ελλιπές δίκτυο στην Αθήνα), με αναιμικά και αναξιόπιστα ΜΜΜ, στη χώρα όπου οι ποδηλατόδρομοι αποτελούν πεδίο επιστημονικής φαντασίας και οι πεζόδρομοι φτιάχνονται με καθυστέρηση δεκαετιών και ο κάθε καταπατητής του δημόσιου χώρου, πεζόδρομου, πεζοδρομίου ράμπας κλπ απολαμβάνει ασυλίας ακόμα και εκτίμησης, είναι προφανές ότι τα τροχαία δυστυχήματα δεν πέφτουν από τον ουρανό.

Από 2.036.625 μηχανοκίνητα οχήματα που υπήρχαν στην Ελλάδα το 1985 φτάσαμε στα 8.236.637 το 2018 (αύξηση κατά 304.43%!!!). Ποιο κυκλοφοριακό δίκτυο, ποιες υποδομές αναπτύχθηκαν για να χωρέσουν και ν «αντέξουν» μια τέτοια αύξηση; Ποια Τροχαία αναπτύχθηκε και οργανώθηκε για να επιτηρήσει μια τέτοια έκρηξη στην κυκλοφορία;

Είχαμε και διατηρούμε από τα υψηλότερα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη και μέσα στις πόλεις και στους αυτοκινητοδρόμους. Είχαμε και διατηρούμε από τα υψηλότερα νόμιμα όρια συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα σε όλες τις κατηγορίες των οδηγών. Ακόμα και για την εγκατάλειψη των θυμάτων θεσπίσαμε ευνοϊκούς για τους δράστες νόμους (άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ.)

Φτιάξαμε και διατηρούμε ένα εκρηκτικό μείγμα στην κυκλοφορία.

Και αμνηστεύσαμε τις συνέπειες της έκρηξης.

Γι αυτό θα έχουμε για χρόνια ακόμα δυστυχώς, πολλούς ανθρώπους να σκεφτόμαστε και να τιμούμε την Ημέρα Μνήμης.

Γιατί δεν σεβόμαστε τη Ζωή.

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ