Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Τέμπη: Νέα χρηματική εγγύηση “μαμούθ” 700.000 ευρώ σε κατηγορούμενο για την επίμαχη σύμβαση 717

Από το γραφείο της Ελληνίδας Ευρωπαίας ανακρίτριας, Χριστίνας Σαλάππα, πέρασε και ο τρίτος κατηγορούμενος από τους συνολικά 26 για τη σύμβαση 717.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Τέμπη: Νέα χρηματική εγγύηση “μαμούθ” 700.000 ευρώ σε κατηγορούμενο για την επίμαχη σύμβαση 717 Eurokinissi
Με εγγύηση ύψους 700.000 ευρώ και τον όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα έφυγε σήμερα από το γραφείο της Ευρωπαίας ανακρίτριας Χριστίνας Σαλάππα και ο τρίτος κατηγορούμενος για την σύμβαση 717,  η μη ολοκλήρωση της οποίας έχει κριθεί πως αποτέλεσε κομβικό σημείο για το δυστύχημα.
Οι απολογίες των κατηγορουμένων συνεχίζονται τις επόμενες ημέρες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος Απριλίου, αφού συνολικά πρόκειται για 26 πρόσωπα.

Απολογίες σύμβασης 717: Προηγήθηκαν εγγυήσεις “μαμούθ” σε άλλους 2 κατηγορούμενους

Όπως είχε γράψει το dikastiko.gr, και στους δύο πρώτους κατηγορούμενους επιβλήθηκαν εγγυήσεις – μαμούθ 500 και 600 χιλιάδων ευρώ αλλά και ο περιοριστικός όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα που απολογήθηκαν για την μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 που αφορά στη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του σιδηροδρομικού δικτύου.Ο κύκλος των απολογιών άνοιξε με δυο στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ενώ συνολικά κατηγορούμενα στην υπόθεση είναι 23 πρόσωπα που αναμένεται να απολογηθούν μέσα στον Απρίλιο.
Πρόκειται για τους δύο  από τους 26 κατηγορούμενους, μη πολιτικά πρόσωπα, που απολογήθηκαν στην Ελληνίδα Ευρωπαία Ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα.
 Η δικογραφία αφορά στην εκτέλεση της Σύμβασης για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016, ενώ το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση. Οι επίμαχες συμβάσεις έλαβαν συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε. με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%, ενώ χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής Σύμβασης με αποτέλεσμα έπειτα από 9 έτη το έργο να μην έχει ολοκληρωθεί.
«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής —το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Άδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κατηγορητήριο της ευρωπαϊκής εισαγγελίας.

Η κ. Σαλάππα έχει καλέσει ενώπιον της σε απολογία:

14 υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ στους οποίους αποδίδεται απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις που πιστώθηκαν για την εκτέλεση του έργου. Από αυτούς δύο βαρύνονται και με την κατηγορία της ψευδούς βεβαιώσεως με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
4 Στελέχη της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) στους οποίους αποδίδεται απιστία κονδυλίων·
5 Ιδιώτες, νόμιμους εκπροσώπους και στελέχη της Αναδόχου Κοινοπραξίας οι οποίοι κατηγορούνται ως ηθικοί αυτουργοί στις πράξεις των δημοσίων υπαλλήλων δηλαδή για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ