Θεατρικό #ΜεΤοο: Στο “σκαμνί” βάζει η εισαγγελέας τον Πέτρο Φιλιππίδη – Τι λέει στην πρότασή της

Σε δίκη παραπέμπεται ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης. Κατηγορείται για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού.

NEWSROOM
Θεατρικό #ΜεΤοο: Στο “σκαμνί” βάζει η εισαγγελέας τον Πέτρο Φιλιππίδη – Τι λέει στην πρότασή της

Καταπέλτης είναι το κατηγορητήριο της αρμόδιας εισαγγελέως για τον Πέτρο Φιλιππίδη, η οποία στην πρότασή της ζητά να παραπεμφθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης για τρία κακουργήματα. «Ήταν αμετανόητος, απτόητος, χυδαίος» αναφέρει μεταξύ άλλων η εισαγγελέας και επιβεβαιώνει το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών πως πρόκειται για «χαρακτήρα με ιδιαίτερη επικινδυνότητα και σταθερή ροπή στο έγκλημα».

Έτσι, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης αναμένεται πλέον να καθίσει στο εδώλιο κατηγορούμενος για ένα βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού, με την εισαγγελική πρόταση να αναφέρει πως οι καταγγελίες αφορούν πραγματικά περιστατικά και να επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση δεν υπήρξε συναίνεση.

Όπως αναφέρεται οι περιγραφές των τριών γυναικών «είναι καταλυτικές και κατηγορηματικές, στηρίζονται σε συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά, τα οποία καταθέτουν με λεπτομέρειες, ενώ ενισχύονται και από τις ανωτέρω μαρτυρικές καταθέσεις, οι οποίες έχουν βαρύνουσα σημασία, δεδομένου ότι οι ως άνω μάρτυρες καταθέτουν μεταξύ άλλων για γεγονότα, για τα οποία έχουν ίδια αντίληψη και δεν μεταφέρουν μόνο αφηγήσεις των εγκαλουσών».

Στο σκεπτικό της εισαγγελικής πρότασης σημειώνεται σύμφωνα με το documentonews.gr ότι «πρόκειται για τρία θύματα, τα οποία καταγγέλλουν πραγματικά περιστατικά που έλαβαν χώρα σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα χωρίς να προκύπτει η ύπαρξη φιλικής σχέσης μεταξύ τους, ούτε να υφίσταται κίνητρο συκοφάντησης του κατηγορούμενου προκειμένου να αποκτήσουν δημοσιότητα καθώς έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από τα καταγγελλόμενα και εάν πράγματι ο στόχος των παθουσών ήταν να αποκτήσουν δημοσιότητα θα είχαν καταγγείλει τις εν λόγω αξιόποινες πράξεις σε προγενέστερο χρονικό διάστημα όταν βρίσκονταν στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους πορείας».

Δεν υπήρξε συναίνεση

Η εισαγγελέας βάλλει κατά των μαρτύρων της πλευράς Φιλιππίδη, επισημαίνοντας ότι είτε έχουν στενή επαγγελματική ή προσωπική σχέση μαζί του όπως για παράδειγμα η σύζυγός του, καθώς και ότι όσα υποστήριξαν «δεν αφορούν ιδία γνώση αλλά όσα έχει υποστηρίξει σε αυτούς ο ίδιος ο κατηγορούμενος».

Κατηγορηματική εμφανίζεται η εισαγγελέας και έναντι των ισχυρισμών του Πέτρου Φιλιππίδη πως ό,τι συνέβη έγινε με τη συναίνεση των τριών γυναικών που είχαν ως στόχο να «προωθήσουν την καριέρα τους».

Κατά την εισαγγελέα, εάν ίσχυε αυτό, «τότε θα είχαν επιμείνει στην καλλιέργεια της σχέσης τους με τον κατηγορούμενο διατηρώντας την επαφή και την επικοινωνία μαζί του. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει πιστευτό και ότι οι τρεις εγκαλούσες θα κατέφευγαν σε μια τόσο επικίνδυνη και για τις ίδιες ενέργεια καταθέτοντας δηλαδή ψευδή γεγονότα για τόσο σοβαρά ποινικά αδικήματα υποβάλλοντας τους εαυτούς τους σε μία τραυματική ψυχική δοκιμασία, αν αναλογιστούμε μάλιστα τις σοβαρές επιπτώσεις τέτοιων καταγγελιών όχι μόνο στο πρόσωπο του κατηγορούμενου αλλά και των ίδιων των παθουσών δεδομένου και του αντίκτυπου που τέτοιες καταγγελίες έχουν στον επαγγελματικό χώρο και στον κοινωνικό περίγυρο των θυμάτων».

Το ιστορικό της υπόθεσης

Το όνομα του γνωστού ηθοποιού ενεπλάκη για πρώτη φορά στο καλλιτεχνικό #Metoo μετά τις καταγγελίες των Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπης Αναστασοπούλου και Λένας Δροσάκη. Οι συγκεκριμένες καταγγελίες αφορούσαν αδικήματα που είχαν παραγραφεί.

Ωστόσο, αποτέλεσαν την απαρχή για νέες καταγγελίες κατά του Πέτρου Φιλιππίδη, οι οποίες τελικά τον έφεραν ενώπιον της απόφασης για προσωρινή προφυλάκιση. Τα στοιχεία που έφτασαν στα χέρια των αρμόδιων αρχών, οδήγησαν στην προφυλάκισή του τον περασμένο Ιούλιο για ένα βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού, όπως είχε γράψει και το dikastiko.gr.

Οι κατηγορίες σε βάρος του

Τα όσα υποστήριξαν και τα υπόλοιπα στοιχεία που συγκέντρωσε ο εισαγγελέας οδήγησαν στην άσκηση ποινικής δίωξης για έναν βιασμό το 2008 και δύο απόπειρες βιασμού το 2010 και το 2014.

Η πρώτη καταγγέλλουσα κατέθεσε πως το 2008 πήγε στο θέατρο ΗΒΗ στο πλαίσιο επαγγελματικού ραντεβού. Το θέατρο ήταν άδειο. Ο ηθοποιός της επιτέθηκε και τελικά την εξανάγκασε σε πράξεις που στοιχειοθετούν το αδίκημα του βιασμού. «Άρχισε να μου μιλάει άσχημα και μου έκανε χειρονομίες. Του ξέφυγα, έτρεξα στο διάδρομο. Με πρόλαβε, με έπιασε από το λαιμό και μου έκανε ό,τι μου έκανε», ανέφερε μεταξύ άλλων στην κατάθεσή της.

Η δεύτερη καταγγέλλουσα υποστήριξε ότι δέχθηκε σεξουαλική επίθεση το 2010. Είχε πάει στο θέατρο Μουσούρη. Ενώ βρισκόταν στο καμαρίνι του ηθοποιού για να συζητήσουν για ενδεχόμενη επαγγελματική συνεργασία εκείνος, όπως λέει, της επιτέθηκε σεξουαλικά. Εκείνη αντιστάθηκε, πάλεψαν για αρκετή ώρα και τελικά η γυναίκα κατάφερε να ξεφύγει. Στην κατάθεσή της περιέγραψε: «Μου όρμησε, με φιλούσε στο λαιμό και ήθελε να φτάσει στα χείλη μου. Προσπαθώντας να ξεφύγω του έλεγα «σας παρακαλώ σταματήστε, δεν θέλω να το κάνουμε αυτό, δεν αισθάνομαι καλά, αφήστε με, με πονάτε». Τότε εκείνος μου απάντησε «μη φωνάζεις τσάμπα, δεν είναι κανείς στο θέατρο».

Η τρίτη γυναίκα κατέθεσε πως μετά από συνάντηση με τον Πέτρο Φιλιππίδη για έναν ρόλο, ο ηθοποιός προσφέρθηκε με το αυτοκίνητό του να την πάει στο σπίτι της. Την οδήγησε όμως σε ένα απόμερο σημείο στο Παλαιό Ψυχικό και αποπειράθηκε να τη βιάσει.

«Τον απειλούσα ότι θα τον καταγγείλω και εκείνος απαντούσε με βρισιές. Υποκρίθηκα ότι έπαθα κρίση. Εκείνος συνέχιζε τη σεξουαλική του επίθεση κι εγώ να αντιστέκομαι σθεναρά, φωνάζοντας και χτυπώντας χέρια και πόδια. Ξαφνικά άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου και με πέταξε έξω, λέγοντας:  «Άντε από δω» είπε.

eurokinissi

«Όχι» στην αποφυλάκιση από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών

Αρνητικό υπήρξε το βούλευμα στο αίτημα του Πέτρου Φιλιππίδη στις αρχές Αυγούστου για αποφυλάκιση με περιοριστικούς όρους. «Σύμφωνα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πράξης, ήτοι από την εξακολουθητική δράση για μεγάλο χρονικό διάστημα (2008 έως 2014) σε βάρος περισσότερων θυμάτων κι ενόψει του ότι είχε μεθοδολογία και σχέδιο στον τρόπο προσέγγισης των θυμάτων του, ήτοι εκμεταλλευόμενος το εγνωσμένο κύρος του και την καταξίωση του στο χώρο ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και θιασάρχης επεδίωκε συναντήσεις με τα θύματα του, κι εν συνεχεία εκμεταλλευόμενος την επιθυμία τους για εύρεση εργασίας και την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπο του, τις απομόνωνε σε ιδιωτικούς του χώρους (γραφείο, καμαρίνι, αυτοκίνητο), όπου με ιδιαίτερη σκληρότητα και αναλγησία κατά τις επιθέσεις του χωρίς να πτοείται από τη σθεναρή αντίσταση, τις φωνές, τα κλάματα και τον τραυματισμό των θυμάτων κατά την απόπειρα διαφυγής τους, προέβαινε ή επιχειρούσε να προβεί σε γενετήσιες πράξεις μαζί του, καθώς επίσης και από το γεγονός ότι εμφανιζόταν αμετανόητος και μετά την τέλεση των πράξεων του, απευθύνοντας χυδαίες εκφράσεις και απειλές εναντίον των θυμάτων του καταδεικνύεται ιδιαίτερη επικινδυνότητα και σταθερή ροπή του και εθισμός στην τέλεση συναφών εγκλημάτων ώστε να κρίνεται αιτιολογημένα ότι αν αφεθεί ελεύθερος είναι πολύ πιθανό να διαπράξει νέα εγκλήματα…» ανέφεραν οι δικαστές.

Και πρόσθεταν πως οι επαρκείς ενδείξεις ενοχής του κατηγορουμένου προκύπτουν «από τις συγκλίνουσες μαρτυρικές καταθέσεις των τριών εγκαλουσών, που πρέπει να σημειωθεί ότι αποτελούν πρόσωπα που δεν σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο μεταξύ τους, οι οποίες είναι λεπτομερείς και ακριβείς και στηρίζονται σε συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά με βιωματικό τρόπο, το δε περιεχόμενο τους επιβεβαιώνεται και από μαρτυρικές καταθέσεις τρίτων προσώπων…οι οποίες έχουν βαρύνουσα σημασία, δεδομένου ότι οι μάρτυρες καταθέτουν μεταξύ άλλων για γεγονότα, για τα οποία έχουν ιδία αντίληψη και δεν μεταφέρουν μόνο αφηγήσεις των εγκαλουσών.»

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr