Άρειος Πάγος: Καταδίκη Αμβρόσιου για ρατσιστικό και ομοφοβικό κήρυγμα

Απορρίφθηκε από τον Άρειο Πάγο η αίτηση αναίρεσης του πρώην Μητροπολίτη Αμβρόσιου για την καταδικαστική απόφαση που έχει εκδοθεί σε βάρος του με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Ωστόσο, ο Άρειος Πάγος αποφάσισε την απαλλαγή του για το αδίκημα της κατάχρησης εκκλησιαστικού αξιώματος λόγω αλλαγής του Ποινικού Κώδικα. Ειδικότερα, οι αρεοπαγίτες ταυτίστηκαν με την πρόταση του […]

NEWSROOM

Απορρίφθηκε από τον Άρειο Πάγο η αίτηση αναίρεσης του πρώην Μητροπολίτη Αμβρόσιου για την καταδικαστική απόφαση που έχει εκδοθεί σε βάρος του με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο.

Ωστόσο, ο Άρειος Πάγος αποφάσισε την απαλλαγή του για το αδίκημα της κατάχρησης εκκλησιαστικού αξιώματος λόγω αλλαγής του Ποινικού Κώδικα.

Ειδικότερα, οι αρεοπαγίτες ταυτίστηκαν με την πρόταση του αντεισαγγελέα, ο οποίος κατά τη διαδικασία ακρόασης τον περασμένο Ιανουάριο είχε προτείνει την επικύρωση της ενοχής του πρώην Μητροπολίτη για το σκέλος που αφορά τον αντιρατσιστικό νόμο.

Ο πρώην μητροπολίτης Καλαβρύτων ζητούσε την αναίρεση της καταδικαστικής απόφασης για ρητορική μίσους κατά των ΛΟΑΤΚΙ και κατάχρηση του εκκλησιαστικού του αξιώματος σε ομοφοβικό του κείμενο που δημοσίευσε στο ιστολόγιό του, για το οποίο έγινε μηνυτήρια αναφορά από εννέα ΛΟΑΤΚΙ ακτιβιστές.

Αρχικά ο μητροπολίτης αθωώθηκε στο πρωτοβάθμιο δικαστήριο, ωστόσο οδηγήθηκε και πάλι στο εδώλιο κατόπιν έφεσης που ασκήθηκε από τον αρμόδιο εισαγγελικό λειτουργό. Τον Ιανουάριο του 2019, το Τριμελές Εφετείο Αιγίου τον έκρινε ένοχο καταδικάζοντάς τον σε συνολική ποινή φυλάκισης 7 μηνών με τριετή αναστολή.

«Είναι μια ιστορική απόφαση για την Ελλάδα και απολύτως εναρμονισμένη με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Είναι η πρώτη φορά που σε ανώτατο δικαστικό επίπεδο τίθεται όριο στον εμπρηστικό, ρατσιστικό λόγο, όριο στο λόγο που υποκινεί το μίσος και τη βία. Η απόφαση αυτή συνιστά δικλείδα ασφαλείας και ασπίδα προστασίας για την ισότητα, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια. Θεωρώ την απόφαση τομή για την προστασία των δικαιωμάτων στη χώρα μας» τονίζει η συνήγορος υποστήριξης της κατηγορίας, Κλειώ Παπαπαντολέων.

Ο ομοφοβικός λόγος

Όλα είχαν ξεκινήσει από ένα κείμενο στο προσωπικό του ιστολόγιο, στο οποίο χαρακτήριζε τους ομοφυλόφιλους «αποβράσματα», «μη ανθρώπους» και παρακινούσε τους οπαδούς του να τους απομονώσουν και να τους φτύσουν.

«Φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους! Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Μην τους εμπιστεύεστε! Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! Δεν μπορούν κάποιοι ξεφτιλισμένοι να υπερασπίζονται δημοσίως τα πάθη της ψυχής τους! […] Είναι άτομα με διανοητική διαταραχή… τρισχειρότεροι και πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους που ζουν στα τρελοκομεία!».

Πρωτοβάθμια, ο μητροπολίτης είχε αθωωθεί

Αν και σε πρώτο βαθμό ο μητροπολίτης είχε αθωωθεί, κατόπιν έφεσης του αρμόδιου εισαγγελικού λειτουργού, είχε οδηγηθεί και πάλι στο εδώλιο του κατηγορουμένου τον Ιανουάριο του 2019.

Τότε, το Τριμελές Εφετείο Αιγίου τον έκρινε ένοχο παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση, καταδικάζοντάς τον σε ποινή φυλάκισης 7 μηνών με τριετή αναστολή.

Απαντώντας στις ερωτήσεις της έδρας του Εφετείου, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος είχε τελικώς παραδεχτεί ότι με το επίδικο κείμενο αναφερόταν σε ομοφυλόφιλους πολιτικούς και σε όσους πολιτικούς υποστηρίζουν την ομοφυλοφιλία, όπως και γενικά στους ομοφυλόφιλους, καταρρίπτοντας από μόνος του την πρωτόδικη απόφαση που βασιζόταν στο σκεπτικό ότι οι επίμαχες φράσεις αφορούν μόνο τους πολιτικούς.

«Ουδέποτε όμως αναφέρθηκα σε συγκεκριμένα πρόσωπα», σημείωνε ο μητροπολίτης διατείνοντας ότι «κηρύττει τον νόμο του Θεού και τον λόγο των Πατέρων».

Αναφερόμενος δε στη φράση απολογίας από το πρώτο δικαστήριο ότι αν είχε όπλο θα το χρησιμοποιούσε εναντίον ομοφυλόφιλων ή ακτιβιστών, στο Εφετείο είχε υποστηρίξει ότι αστειευόταν.

«Τόσο αγράμματοι είναι; Δεν μπορούν να διακρίνουν μεταξύ σοβαρού και αστείου; Διαστρέφουν, παρερμηνεύουν για να φιμώσουν όσους αντιδρούν, για να δρουν οι ίδιοι ανεξέλεγκτοι, να διαφημίζουν τα πάθη τους, να κάνουν τις παρελάσεις τους και να υβρίζουν τα θεία».

Παρά την κατακραυγή, επέμενε μέχρι τέλους ότι διαπνέεται «από αγάπη προς τον άνθρωπο» και δη τον πάσχοντα άνθρωπο.

«Μισώ την αμαρτία, αγαπώ τον άνθρωπο», έλεγε χαρακτηριστικά, παρότι στο πρώτο δικαστήριο χαρακτήριζε ειρωνικά «αγαπούληδες» όλους όσοι μιλούν για θεό αγάπης και όχι τιμωρίας.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr