«Όχι» στην αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια είπε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Παράνομη κρίθηκε από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους και στα απολυτήρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις για το πρόσωπο του μαθητή/ πρώην μαθητή όσον αφορά τη μεταγενέστερη συμπεριφορά η οποία μπορεί να έχει αλλάξει μετά την αποφοίτηση του από το σχολείο.
Σύμφωνα με την απόφαση 32/2020 της Αρχής, ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των µαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και αποσκοπεί στην αξιολόγηση της συµπεριφοράς των µαθητών, στην επιβράβευση της προσήκουσας συµπεριφοράς ή στον εντοπισµό ενδεχόµενων προβληµάτων και στην καλύτερη παιδαγωγική αντιµετώπιση τους στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Ως εκ τούτου, ο χαρακτηρισµός της διαγωγής ενός µαθητή και η διατήρησή της στο σχολικό αρχείο εξυπηρετούν θεµιτούς σκοπούς και δεν προσκρούουν στη νοµοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδοµένων. Όμως, οι απολυτήριοι τίτλοι και τα πιστοποιητικά σπουδών, συνιστούν έγγραφα αποδεικτικά της φοίτησης, της επίδοσης και της ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης των µαθητών.
Κατά συνέπεια, η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης δεν συνάδει µε την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 5 του ΓΚΠ∆, καθόσον πρόσβαση στα έγγραφα αυτά χορηγείται και σε τρίτα πρόσωπα/αρχές, η δε αναγραφή της διαγωγής δεν είναι αναγκαία και ανάλογη του επιδιωκόµενου και εξυπηρετούµενου σκοπού αυτών των τίτλων, ο οποίος είναι η πιστοποίηση της φοίτησης και επίδοσης των µαθητών και της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσής τους.
Παράλληλα, η απόφαση επισημαίνει ότι η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε αρνητικές αξιολογήσεις για την προσωπικότητα των µαθητών/τέως µαθητών εκ µέρους τρίτων προσώπων που θα έχουν νοµίµως πρόσβαση στους τίτλους αυτούς.
Άκυρο και στα Θρησκευτικά
Παράλληλα, με την ίδια απόφαση η ΑΠΔΠΧ έκρινε επίσης ότι για την απαλλαγή από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών αρκεί η δήλωση ότι λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα των Θρησκευτικών».
Στην Ανεξάρτητη Αρχή προσέφυγε γονέας μαθητή του 1ου ΓΕΛ Χ το οποίο σχολείο η ΑΠΔΠΧ κάλεσε σε περίπτωση που έχουν καταχωρισθεί στο αρχείο του δεδοµένα που αποκαλύπτουν θρησκευτικές πεποιθήσεις του, (παρουσίες, απουσίες, βαθµολογία, αξιολογήσεις για το µάθηµα των Θρησκευτικών), να διαγράψει τα δεδοµένα αυτά και να καταστρέψει το σχετικό αρχείο.Την ίδια υποχρέωση έχουν και άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευµάτων στην περίπτωση κατά την οποία τηρούν τα δεδοµένα αυτά.
Αναλυτικά την απόφαση στο dpa.gr
Ν. Φίλης: Κοινωνικός στιγματισμός η αναγραφή διαγωγής
Στην απόφαση της Αρχής αναφέρθηκε με δήλωσή του ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, παραπέμποντας και σε σχετική ομιλία του τον περασμένο Ιούνιο όταν ψηφιζόταν η διάταξη.
«Είναι τα επακόλουθα του κοινωνικού στιγματισμού, στα οποία καταφεύγει η αναδυόμενη νεοδεξιά της Ευρώπης, για να τιμωρήσει του πληβείους και να προσφέρει νόμο και τάξη σε μέρος του εκλογικού κοινού της, που παρακολουθεί άλλοτε φοβισμένο, άλλοτε εκστασιασμένο από τις εξέδρες του Κολοσσαίου. Δεν είναι δυνατόν, λέγαμε τότε οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, το ποινικό μητρώο να έχει «ημερομηνία λήξης», να μπορεί δηλαδή να γίνει ξανά λευκό, αλλά η μεμπτή διαγωγή πάνω στο απολυτήριο να ακολουθεί το πολίτη ως το τέλος της ζωής του, εμποδίζοντάς τον πχ. να βρει δουλειά» λέει στη δήλωσή του και όπως αναφέρει είχε επισημάνει και στη Βουλή.
«Είχα επίσης επισημάνει, ότι πέραν της αρνητικής παιδαγωγικής επίπτωσης, το μέτρο θα καταρρίπτονταν ως αντισυνταγματικό και ερχόμενο σε αντίθεση με την νομοθεσία που προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών» προσθέτει.
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr