Απόφαση ΣτΕ: Επτά οι τηλεοπτικές άδειες εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου και με τιμή εκκίνησης της κάθε άδειας 35.000.000 ευρώ

Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απορρίφθηκαν στο σύνολο τους οι αιτήσεις των τηλεοπτικών σταθμών κατά των αποφάσεων του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά, με τις οποίες καθοριζόταν ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου σε επτά (7) και η τιμή εκκίνησης της κάθε άδειας σε 35.000.000 ευρώ, […]

NEWSROOM
Απόφαση ΣτΕ: Επτά οι τηλεοπτικές άδειες εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου και με τιμή εκκίνησης της κάθε άδειας 35.000.000 ευρώ

Δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απορρίφθηκαν στο σύνολο τους οι αιτήσεις των τηλεοπτικών σταθμών κατά των αποφάσεων του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκου Παππά, με τις οποίες καθοριζόταν ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου σε επτά (7) και η τιμή εκκίνησης της κάθε άδειας σε 35.000.000 ευρώ, καθώς και κατά της υπ’ αρ. 1/2017 προκήρυξης του ΕΣΡ για τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε τηλεοπτικός σταθμός οφείλει να καταβάλει το τίμημα των 35 εκατ. ευρώ (ήδη καταβλήθηκε η πρώτη δόση), να διατηρεί 400 θέσεις εργασίας κατ’ ελάχιστο, να λειτουργεί σε σύγχρονες τεχνολογικές εγκαταστάσεις και, βεβαίως, να παράγει πρωτότυπο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό πρόγραμμα, όπως προβλέπει η πάρα πολύ αυστηρή νομοθεσία.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι:

  • Η συνταγματική εγγύηση του άμεσου ελέγχου των τηλεοπτικών σταθμών από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης τηρήθηκε με την εκ μέρους του διατύπωση της σύμφωνης γνώμης για τον καθορισμό της τιμής εκκίνησης (και του αριθμού των αδειών) και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αδειοδότηση.
  • Οι αριθμητικά περιορισμένες διοικητικές άδειες παρέχουν στους κατόχους τους τη δυνατότητα να αποκομίζουν σημαντικά ωφελήματα (κοινωνικής, πολιτιστικής και οικονομικής φύσεως) και να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων επιχειρηματιών οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι της απαιτούμενης σχετικής άδειας.
  • Το τίμημα προσδιορίστηκε με αντικειμενικά και πρόσφορα κριτήρια αναλόγως των οικονομικών και τεχνολογικών δεδομένων.
  • Η καταβολή του τιμήματος της άδειας διαφοροποιείται από την προβλεπόμενη καταβολή του ανταλλάγματος προς τη DIGEA για την παροχή υπηρεσιών πολυπλεξίας, μεταφοράς και διανομής ψηφιακού σήματος.
  • Η καταβολή του τιμήματος δεν αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για τη χορήγηση της σχετικής διοικητικής άδειας αφού απαιτείται από το νόμο (και την προκήρυξη) να πληρούνται και άλλες προϋποθέσεις , οι οποίες επίσης αποσκοπούν να διασφαλίσουν την εκπλήρωση των κατά το Σύνταγμα σκοπών δημοσίου συμφέροντος (αντικειμενικότητα, αμεροληψία και πολυφωνία ραδιοτηλεοπτικών μέσων) και ανάγονται σε κριτήρια ποιοτικά.
  • Το σύστημα αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών, όπως εισήχθη με το ν. 4339/2015 δεν αντιβαίνει στο άρθρο 10 της ΕΣΔΑ.
  • Είναι αντικειμενικά και πρόσφορα στοιχεία για τον καθορισμό της τιμής εκκίνησης τα πραγματικά δεδομένα που σχετίζονται με το προσφερθέν τίμημα των πλειοδοτών στη δημοπρασία για τη χορήγηση 4 αντίστοιχων αδειών κατόπιν της 1/2016 προκήρυξης του Υπουργού Επικρατείας, αφού τα ποσά αυτά απηχούν την εκτίμηση των ίδιων των τηλεοπτικών επιχειρήσεων για την οικονομική αξία των εν λόγω αδειών.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr