Τροπολογία: Γιατί το Υπουργείο Δικαιοσύνης μεγαλώνει τον κύκλο των υποψηφίων για τη θέση του Οικονομικού Εισαγγελέα

Λίγο πριν επιλεγεί ο/η διάδοχος της Μαριάννας Ψαρουδάκη  στην Οικονομική Εισαγγελία, το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε τροπολογία στη βουλή με την  οποία διευρύνεται ο αριθμός των προσώπων από όπου μπορεί να κάνει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο την επιλογή του. Πλέον, υποψήφιοι και από άλλες  Εισαγγελίες Εφετών, πλην αυτής  των Αθηνών που προβλέπονταν έως  τώρα, θα μπορούν […]

NEWSROOM

Λίγο πριν επιλεγεί ο/η διάδοχος της Μαριάννας Ψαρουδάκη  στην Οικονομική Εισαγγελία, το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε τροπολογία στη βουλή με την  οποία διευρύνεται ο αριθμός των προσώπων από όπου μπορεί να κάνει το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο την επιλογή του. Πλέον, υποψήφιοι και από άλλες  Εισαγγελίες Εφετών, πλην αυτής  των Αθηνών που προβλέπονταν έως  τώρα, θα μπορούν να τοποθετηθούν στην συγκεκριμένη θέση.

Όπως ήδη έγραψε το dikastiko.gr, μετά την προαγωγή της κ. Ψαρουδάκη σε αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο (ΑΔΣ) σε επόμενη συνεδρίασή του θα επιλέξει το πρόσωπο που θα πληρώσει τη θέση για τα επόμενα δύο χρόνια. Στο «τραπέζι» έπεσε αρχικά το όνομα της Βασιλικής Βλάχου η οποία τελικά τοποθετήθηκε στην ΕΥΠ. Από εκείνη τη στιγμή άρχισε να «παίζει» πιο δυνατά το όνομα του σημερινού αναπληρωτή οικονομικού εισαγγελέα Νίκου Μπαρδάκη. Ο οποίος μάλιστα στο παρελθόν είχε θητεύσει στη θέση που τώρα ανέλαβε η κ. Βλάχου. Εκτός του κ. Μπαρδάκη, μεταξύ των υποψηφίων, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι και ο Χαράλαμπος Τζώνης που ειχε  θητεύσει στην Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς ως επίκουρος την περίοδο που προϊσταμένη αυτής ήταν η Ελένη Ράικου.  Οι πληροφορίες λένε πως ενδιαφέρον για τη θέση έχει επιδείξει και μία ακόμη εισαγγελική λειτουργός, η Βιργινία Σακελλαροπούλου, η οποία σήμερα προΐσταται της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Πλεον όμως η παλέτα των επιλογών , όπως φαίνεται ανοίγει περισσότερο, κι από άλλες εισαγγελείς.

Αρχειοθέτηση χωρίς έγκριση

Παράλληλα με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στον Οικονομικό καθώς και στον Εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς να αρχειοθετούν όσες δικογραφίες αυτοί κρίνουν  χωρίς  να απαιτείται υποβολή στον εποπτεύοντα αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται επίσης ότι ο ορισμός του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος εποπτεύει και συντονίζει το  έργο των αρμόδιων εισαγγελικών λειτουργών για τα οικονομικά εγκλήματα καθώς και της διαφθοράς,  θα γίνεται από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, και όχι από τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όπως ίσχυε έως τώρα.

Αναλυτικά η διάταξη αναφέρει: «Με τo άρθρο 1 διευρύνεται ο κύκλος των εισαγγελέων εφετών από τους οποίους το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο μπορεί να επιλέξει αυτόν τον οποίο θα τοποθετήσει ως εισαγγελέα οικονομικού εγκλήματος. Επιπλέον, προβλέπεται ότι ο ορισμός του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος εποπτεύει και συντονίζει το έργο των αρμόδιων για τα οικονομικά εγκλήματα εισαγγελέων και των εισαγγελέων διαφθοράς θα γίνεται από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο, και όχι από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όπως προβλέπουν οι ισχύουσες διατάξεις. Με τον τρόπο αυτό αίρεται η υφιστάμενη ανακολουθία των νομοθετικών προβλέψεων, αφού σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τον ορισμό των εποπτευομένων εισαγγελέων απαιτείτο απόφαση του ανώτατου δικαστικού συμβουλίου, το οποίο δεν απαιτείται για τον ορισμό του εποπτεύοντος αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Περαιτέρω ορίζεται ότι ο εισαγγελέας του οικονομικού εγκλήματος και ο εισαγγελέας εγκλημάτων διαφθοράς, οι οποίοι φέρουν τον βαθμό του εισαγγελέα εφετών και αντεισαγγελέα εφετών, αντίστοιχα, όταν η καταγγελία δεν στηρίζεται στον νόμο ή είναι προφανώς αβάσιμη στην ουσία της ή ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης ή μετά την προκαταρκτική εξέταση δεν προκύπτουν επαρκείς ενδείξεις για την κίνηση ποινικής δίωξης, την θέτουν στο αρχείο χωρίς να απαιτείται υποβολή στον εποπτεύοντα αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Με τον τρόπο αυτό αποσυμφορείται η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου από την επανεξέταση αβάσιμων καταγγελιών και ομογενοποιούνται οι προβλέψεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ν. 4620/2019, Α’ 96) για την αρχειοθέτηση, καθόσον εφαρμόζεται και στις ανωτέρω περιπτώσεις ο βασικός κανόνας που ισχύει για όλες τις άλλες περιπτώσεις, ότι δηλαδή δεν απαιτείται έγκριση της αρχειοθέτησης όταν αυτή διενεργείται από εισαγγελέα του δεύτερου βαθμού, αλλά μόνον όταν σε αυτήν προβαίνει ο εισαγγελέας πλημμελειοδικών.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΤΈΘΗΚΕ

https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/11268555.pdf

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr